2009-10-04, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Man måste ju vara vän för att kunna se någonting.

Då kan du väl bli "vän" med henne och sen drar du snabbt ned alla bilderna och lägger upp dom någon annan stans och länkar här..

.
Citera
2009-10-04, 19:53
Medlem
TröttSvensks avatar
Jag har för mig att jag läst att Hurtig var dödspolare med hon bruden som svindlade folk på hyror för lägenheter och som sen levde upp pengarna på stureplan.
Nån som kan vidimera ?

Citera
2009-10-13, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Jag har för mig att jag läst att Hurtig var dödspolare med hon bruden som svindlade folk på hyror för lägenheter och som sen levde upp pengarna på stureplan.
Nån som kan vidimera ?

Ja det stämmer också, Hurtig själv höll på med massa lägenhetsaffärer förra våren tydligen. Så även hennes ex make. Det stod ju att det var ett par till som hjälpte till när tidningarna skrev om det. Men hon höll på med massa konstiga samtal har jag hört ang lägenheter, men ville aldrig berätta för vännerna vad det gällde men de fattade ju tillslut ändå vad hon höll på med. Mystiska samtal om div lägenheter hit o dit. Hörde även ett annat rykte att Hurtig fick sin egen bror och dennes flickvän utslängd från en lägenhet på Östermalm tack vare Hurtig. Bedragerska som hon är........ t.o.m. sin egen bror.......
Citera
2009-10-13, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Man måste ju vara vän för att kunna se någonting.

Enligt vänner så händer det inte mycket på hennes FB då hon ligger i vårdnadstvist med exet. Exet går igenom allt, fb, bloggar så även advokater. Han tröttnade på hennes sk partyresor då hon tydligen bara stack och lämnade ungen utan någon ansvarskänsla. Men vill ha barnet när det passar henne. Det skrevs om detta i Aftonbladet i helgen. Kändisdeltagaren som inte fått se sitt barn på flera veckor....men hon valde ju själv att gör dessa resor, ställa upp på sk halvt naken bilder i Frankrike där hon flashade brösten och sen sticka iväg för att få sina "15 min of fame" i TV .....Kändisdjungeln.

Alla som såg programmet kunde väl inte missa hennes smörande efter Mickey Dee och hans pengar....Men herregud du är ju rik...hur mycket pengar har du på kontot berätta......

Wannabee.......
Citera
2009-10-13, 18:49
Medlem
Brukar möta henne vid Östermalmstorg och hon är den
fräschaste och läckraste kvinna man kan möta.
Särskilt om hon har en lätt sommarklänning.
Hennes hår är underbart och hon doftar ljuvligt.

100 % allvarligt menat.
Citera
2009-10-13, 20:01
Bannlyst

Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Brukar möta henne vid Östermalmstorg och hon är den
fräschaste och läckraste kvinna man kan möta.
Särskilt om hon har en lätt sommarklänning.
Hennes hår är underbart och hon doftar ljuvligt.

100 % allvarligt menat.
Gör hon en konst av att gå?
Citera
2009-10-13, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pellesvans
Enligt vänner så händer det inte mycket på hennes FB då hon ligger i vårdnadstvist med exet. Exet går igenom allt, fb, bloggar så även advokater. Han tröttnade på hennes sk partyresor då hon tydligen bara stack och lämnade ungen utan någon ansvarskänsla. Men vill ha barnet när det passar henne. Det skrevs om detta i Aftonbladet i helgen. Kändisdeltagaren som inte fått se sitt barn på flera veckor....men hon valde ju själv att gör dessa resor, ställa upp på sk halvt naken bilder i Frankrike där hon flashade brösten och sen sticka iväg för att få sina "15 min of fame" i TV .....Kändisdjungeln.

Alla som såg programmet kunde väl inte missa hennes smörande efter Mickey Dee och hans pengar....Men herregud du är ju rik...hur mycket pengar har du på kontot berätta......

Wannabee.......

vad stod det i aftonbladet? bilaga? nätet? har du länk? eller kan du berätta mer vad det skrevs
Citera
2009-10-24, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pellesvans
Jodå det är sant, det är fröken Hurtig som är klädtjyven som varit i farten.
Det roliga är att hon är tydligen polisanmälld för fler saker. Och en stämning från exet ang vårdnadstvist o annat. Hon ingår även i en polisutredning för knark också. Om det gäller försäljning eller inköp vet jag dock inte.....men enligt rykten så tar hon en hel del av det vita pulvret.
Tydligen sitter också Hurtigs mamma och skriver ner Hurtigs exvänner och ex på nätet.

Har hört fler rykten om denna sk "kändisdjungeltjej" får komma tillbaka när jag vet om det stämmer eller inte.

Vilket jävla skitsnack profilen pellesvans är 100% Ulf Elmqvist, Catarina Hurtig s sorgliga exman som sitter här och skriver ner henne för att komma undan från allt det han gjort henne. Fyra inlägg och alla om stackars Catarina och tusen påstenden och lögner han inte har nån täckning för. Hon äör en helt underbar tjej, mamma och vän. Jag känner till caset väl, karln är inte klok, slår sina tjejer och deras barn. Varning på den jävla dåren. Borde spärars in men det är bara en tidsfråga, i rätten är han rökt, finns bra bevisning på många håll för hans bravader.

Hon skulle väl btw liksom knappast få fortsätta jobba för förlaget om hon blåst dem på pengar.
Citera
2009-10-27, 12:53
Medlem
Hor-Ullas avatar
Hovreporterns tvist urartar med mordplan:

http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid390.dbp.asp

Verkar vara en farlig kvinna...
Citera
2009-10-27, 13:25
Medlem
Här är artikeln i sin helhet från realtid.se

Hovreportern Catarina Hurtig är indragen i en bitter vårdnadstvist med sitt ex, Ulf Elmqvist.

Utåt sett lever Catarina Hurtig ett glamoröst liv som hovreporter, med världen som arbetsfält. Hon är flitigt förekommande som kungaexpert i TV-sofforna och nyligen var hon med i TV4:s underhållningsprogram Kändisdjungeln.

Men bakom den glittriga fasaden pågår, sedan två år, en uppslitande vårdnadstvist om den snart fyraårige sonen mellan Hurtig och tidigare maken, Ulf Elmqvist. Han är vd på kända Östermalmskrogen Lisa Elmqvist.

Och kontrahenterna tycks inte sky några medel för att smutskasta varandra i Stockholms tingsrätt.

Anklagelser haglar från båda sidor om påstådd misshandel, mordplaner, promiskuöst leverne och missbruksproblem. Dragkampen om sonen hängs nu ut till offentligheten i Stockholms tingsrätt.

Ett nyckelvittne i tvisten är förre rikskriminalchefen Tommy Lindström. Han har i omgångar anlitats av båda sidor.

Tommy Lindström är kallad som vittne av Ulf Elmqvist och ska bland annat höras om påståenden från en väninna att Catarina Hurtig planerat att ”undanröja” Elmqvist.

Elmqvist har som bevisning dessutom lämnat in ett brev med ett anonymt tips till Tommy Lindström. I brevet skriver tipsaren:

”Under våren 2008 har Catarina Hurtig bett mig om hjälp om att finna personer som kan hjälpa henne för att undanröja Ulf Elmqvist för gott.”

Ex-maken har också lämnat in ett stort antal foton på Catarina Hurtig till tingsrätten. Det rör sig om foton från Hurtigs blogg, Ladylike och foton på Hurtig som någon lagt upp på porrsajten Dumparump.

”Catarina Hurtig har levt ett mycket utsvävande liv med sena fester och uteliv flera gånger per vecka”, skriver Elmqvists advokat till tingsrätten.

Catarina Hurtig hävdar å sin sida att Elmqvist misshandlat såväl henne som deras son.

Hurtigs mamma har polisanmält den påstådda misshandeln av sonen.

Catarina Hurtig har också polisanmält en före detta väninna för förtal eftersom kvinnan till Familjeenheten påstått att Hurtig ”skulle ta droger, varit en dålig mamma, att hon haft sex med en massa olika människor”.

Dessutom har Catarina Hurtig polisanmält ex-maken för förtal.

Dessutom har familjemedlemmar, släkt och vänner på vardera sida dragits in i vårdnadstvisten, varav många har hört av sig till polis och de sociala myndigheterna till stöd för den ena eller den andra.

Varken Catarina Hurtig eller Ulf Elmqvist har velat kommentera vårdnadstvisten.
Citera
2009-10-27, 13:49
Medlem
BettyBoop80s avatar
Detta var en underhållande tråd. Kul att se huvudpersonen och hennes exman dra hit sin vårdnadstvist med...hoppas att det ska leda till att just du får vårdnaden stackars unge, hoppas det finns bättre förebilder i hans liv!
Citera
2009-10-27, 15:29
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Hovreporterns tvist urartar med mordplan:

http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid390.dbp.asp

Verkar vara en farlig kvinna...

När det kommer till polisanmälningar mot både exet och ex-väninnor...då...är det varningsflagg, mina damer och herrar.

Vad jag hört från oerhört initierade källor så är Catarina Hurtigs sociala kompetens i det närmaste fläckfri. Hon charmar - alla. Hon skulle kunna hålla kurser i ämnet.

Slutsatser får ni dra själva...
Senast redigerad av Mayito 2009-10-27 kl. 15:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in