2009-09-02, 14:53
Medlem
Herregud

Nedanstående beslut från Zebra43(C.H) var första domen 2008, då rätten trodde att U.E var hustru och barnmisshandlare. Sen fick ju socialen se hur det verkligen låg till och hon fick hjälp hemma av soc. med att ta hand om barnet för att det stod så illa till. Hos pappan såg de bara att barnet var tryggt och mådde bra, att han var den stabila föräldern och rekommenderade honom enskild vårdnad.

Det var en lång vårdnadsutredning som U.E startade och nu i höst är det den sista huvudförhandlingen i rätten som baseras på socialens utredning. Det finns ändå rättvisa som tur är och sjuka lögner håller aldrig i längden, inte i det här fallet i alla fall. Det är så många människor som har så många skräckhistorier om människan och hur hon hanterar sitt barn, ja du zebran43 , stackars pojke!

Deeeep

ZEBRA WHO?
Citat:
Ursprungligen postat av zebra43
Hon har verkligen inte förlorat nån vårdnad. Tvärtom avgjorde tingsrätten till hennes fördel, hon fick bo kvar i lägenheten trots att han först kastat ut henne och har bott där sedan dess och pojken har bott mest hos sin mamma och haft helgumgänge med pappan. Inte ens det har pappan skött. Stackars pojke. Nu har de varannan vecka och delad vårdnad.

Thomas_LA verkar inte vara så himla uppdaterad utan om möjligt lika stor lögnare som Ulf Elmqvist trots att det ska vara så fint med "kunglig hovleverantör" och ägare till halva saluhallen, Lisa Elmqvist och "lisa på torget" och "lisa på udden" och allt vad det heter. Flott ska det vara med bakom kulisserna är han en annan. Jag har själv sett honom in action en gång men det vet han inte om för han såg inte att jag såg. Men blir det vårdnads rättegång tänker jag berätta vad jag sett.

Som sagt, jag väntar på hennes bok. Den kommer vara smaskigare än allt sexskvaller om Carolina Gynning och Linda Rosing tillsammans.
Citera
2009-09-02, 15:22
Medlem
xallos avatar
Är det CH som eldat ned Lisa på udden ;-)
Citera
2009-09-02, 19:33
Medlem

Känner ändå att jag måste säga att C H är ganska rolig, har själv krökat med henne en del och träffade henne senast nere på rivieran nu i somras. Tycker dock att hennes "jobb" är ganska meningslöst och förstår inte hur man kan tjäna pengar på d, går rykten om att C snart kommer sälja hennes våning då den redan är toppbelånad samt så går det trögt på jobbet = dåligt flow. kanske pga hennes vilda partyvanor eller pga återfall i kolaträsket inget jag vet än iaf.

Vill man veta mer om C är det lättast att gå ner till village en onsdag, köra bord en 9L ( spelar ingen roll vilken sort, bara flaskan är stor). Efter 2h med henne vid bordet vet ni det mesta om henne. Om ej beställ in 2 greygoose så vet ni allt innan ni går hem tillsammans.
Citera
2009-09-02, 22:44
Medlem
Hyllan

Citat:
Ursprungligen postat av Aristokrat1912

Känner ändå att jag måste säga att C H är ganska rolig, har själv krökat med henne en del och träffade henne senast nere på rivieran nu i somras. Tycker dock att hennes "jobb" är ganska meningslöst och förstår inte hur man kan tjäna pengar på d, går rykten om att C snart kommer sälja hennes våning då den redan är toppbelånad samt så går det trögt på jobbet = dåligt flow. kanske pga hennes vilda partyvanor eller pga återfall i kolaträsket inget jag vet än iaf.

Vill man veta mer om C är det lättast att gå ner till village en onsdag, köra bord en 9L ( spelar ingen roll vilken sort, bara flaskan är stor). Efter 2h med henne vid bordet vet ni det mesta om henne. Om ej beställ in 2 greygoose så vet ni allt innan ni går hem tillsammans.
Hon fick vid tillfälle fragan om hon ville visa tuttarna för 1'000 spänn. Det gjorde hon gärna.
Sedan fick hon en tusing fràn monopolspelet. Dà säger hon: - Den är ju inte riktig?
- Näää, svarar en av grabbarna, det är inte dom heller.....
Citera
2009-09-02, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deep-Cal
Cremedelacreme du är väldigt naiv, sött!

puss

Goldbullet och alla andra har tyvärr rätt...

HAHA

Naiv är jag inte, utan snarare mån om att rätt ska vara rätt. Det är ganska så allvarliga anklagelser många kommer med, som ni dessutom inte kunnat visa haft någon substans bakom dem. Att hon ligger runt mycket kan väl knappast jämföras med att han eventuellt har misshandlat henne. Som jag nämnde tidigare har jag ingen som helst aning om hur dessa personer är i verkligheten. Den av dem som talar sanning tycker jag synd om, än mer synd är det om barnet.
Citera
2009-09-02, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BompaLore
Hon fick vid tillfälle fragan om hon ville visa tuttarna för 1'000 spänn. Det gjorde hon gärna.
Sedan fick hon en tusing fràn monopolspelet. Dà säger hon: - Den är ju inte riktig?
- Näää, svarar en av grabbarna, det är inte dom heller.....

Jag tror mycket om CH, men det där betraktar jag som rent hittepå. Att visa lökarna för 1' skulle hon aldrig göra.
Citera
2009-09-02, 23:19
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Jag tror mycket om CH, men det där betraktar jag som rent hittepå. Att visa lökarna för 1' skulle hon aldrig göra.

Rätt säker på att BompaLore drog en vits där, förstår du.

Men plastpattar har hon nuförtiden. De är i högsta grad tillgängliga för allmänheten utan den minsta betalning.
Citera
2009-09-03, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas_LA
Rätt säker på att BompaLore drog en vits där, förstår du.

Men plastpattar har hon nuförtiden. De är i högsta grad tillgängliga för allmänheten utan den minsta betalning.

Driva en vårdnadstvist på fb borde leda till att båda föräldrarna mister vårdnaden för all farmtid. Stackars barn.
Citera
2009-09-03, 11:06
Medlem
Rätt ska vara rätt

Offentliga handlingar är väldigt bra substans när det gäller detta och när det gäller misshandeln också. Det är till U.Es fördel att det gått så långt i vårdnadsbiten och att misshandelsmålet las ner.

Det kanske kan vara bra att veta att Thomas Bodström (f.d justitieministern) som brukar försvara misshandlade kvinnor tog sig an U.E när han sett bevisningen som visade att C.H ljög, därav bla ett band där C.H säger till U.E "Du har aldrig gjort mig något, men vad spelar det för roll?" Målet las ner för det kom aldrig in några misshandelsbilder från sjukhus som C.H påstod att det fanns. Offentliga handlingar, nedlagda fall, rapporter från Soc. Förskolan som anmälde C.H till socialen för att hennes agerande inte var bra för barnet har väldigt mycket substans min vän, det är bara att kolla upp. Men som du säger man ska alltid vara kritisk för rätt ska vara rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Cremedelacreme
HAHA

Naiv är jag inte, utan snarare mån om att rätt ska vara rätt. Det är ganska så allvarliga anklagelser många kommer med, som ni dessutom inte kunnat visa haft någon substans bakom dem. Att hon ligger runt mycket kan väl knappast jämföras med att han eventuellt har misshandlat henne. Som jag nämnde tidigare har jag ingen som helst aning om hur dessa personer är i verkligheten. Den av dem som talar sanning tycker jag synd om, än mer synd är det om barnet.
Citera
2009-09-03, 11:17
Bannlyst
Kan ingen svara på hur det var med den påstådda våldtäkten? Blev hon våldtagen eller var det bara ett sätt att dölja sin otrohet?
Citera
2009-09-03, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deep-Cal
Offentliga handlingar är väldigt bra substans när det gäller detta och när det gäller misshandeln också. Det är till U.Es fördel att det gått så långt i vårdnadsbiten och att misshandelsmålet las ner.

Det kanske kan vara bra att veta att Thomas Bodström (f.d justitieministern) som brukar försvara misshandlade kvinnor tog sig an U.E när han sett bevisningen som visade att C.H ljög, därav bla ett band där C.H säger till U.E "Du har aldrig gjort mig något, men vad spelar det för roll?" Målet las ner för det kom aldrig in några misshandelsbilder från sjukhus som C.H påstod att det fanns. Offentliga handlingar, nedlagda fall, rapporter från Soc. Förskolan som anmälde C.H till socialen för att hennes agerande inte var bra för barnet har väldigt mycket substans min vän, det är bara att kolla upp. Men som du säger man ska alltid vara kritisk för rätt ska vara rätt.

Fram med dokumenten då, snutten. Jag har inte tagit någon direkt ställning utan tycker att det är vidrigt om hon har ljugit ihop en historia om misshandel. Det är ni som anklagar som ska lägga upp bevisen. Hur kan du tro att andra ska tro på dig om det enda du kan visa upp är dina egna ord. Det jag säger och har sagt tidigare är att det är allvarliga anklagelser som läggs fram, dessutom är det här flashback så man kan omöjligen veta vem som lägger fram dessa anklagelser.
Citera
2009-09-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cremedelacreme
Fram med dokumenten då, snutten. Jag har inte tagit någon direkt ställning utan tycker att det är vidrigt om hon har ljugit ihop en historia om misshandel. Det är ni som anklagar som ska lägga upp bevisen. Hur kan du tro att andra ska tro på dig om det enda du kan visa upp är dina egna ord. Det jag säger och har sagt tidigare är att det är allvarliga anklagelser som läggs fram, dessutom är det här flashback så man kan omöjligen veta vem som lägger fram dessa anklagelser.
CH skulle ta en golflektion.
Efter ett tag sade pro:t bedrövat:- Håll i kluban som du håller i din mans stake!
CH drog iväg bollen 300 meter spikrakt, med klubban i munnen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in