2020-05-20, 10:46
Medlem
Old-Crows avatar
Självklart naken! Pyjamas hade man som barn och det vill man ju helst slippa uppleva igen...
Mina kvällsrutiner de senaste trettio åren ser som följande: En kall öl framför tv-nyheterna, därefter en lång skön och avkopplande dusch, tandborstning och slutligen kryper jag ner naken i min Cape Farewell Exclusive där min nakna sambo ligger och väntar.
Citera
2020-05-20, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gidion77
Fick höra en sjuk sak av en gemensam polare till en av mina närmare vänner idag, han sover tydligen spritt språngandes naken?! För folk det? Själv sover jag i pyjamas för ja tycker de är tveklöst mest hygieniskt och en relativt självklar sak att ha på sig när man sover.
Jag kan ha viss förståelse att man sover enbart i kalsonger under sommarmånaderna när det är varmt, men vafan naken?? Känns ju som man måste lida av en psykadelisk sjukdom eller nåt då va?!

Boxershorts och sockar på (ibland även vantar!). Varför? För att det är optimalt för att somna då kroppstemperaturen är något lägre under natten (därför det är bra att ha ett svalt sovrum t.ex). Dock vill man gärna hålla extremiteterna varma.

Boxershortsen för att hålla min enorma FB-kuk på plats så att jag inte trasslar in mig i den.

Vad är en "psykadelisk sjukdom"? Låter skoj.
Citera
2020-05-20, 10:58
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Jag/Vi byter sängkläder 1 gång i veckan oavsett klädsel ( jag naken,fru tunt nattlinne)
Du snackar hygien men tycker det är OK att dammsuga/stryka smutsiga lakan..
Förresten, ägna lite tid åt meningsbyggnad och mindre åt sänglinnenas hygien..

Vad äts in i ansiktet? dina spermier eller?

Din småkusiner celler.... småbjörnar .... kvalster.... döda hudceller skavar din hud blir skrynligare...
Tips ta kudde till tumlaren och rensa bort dina dumma småkusiner-dödaceller....

Spermier krälar på lakan på 3 mil i sängen... och klättrar upp till mountain-kudde....
Citera
2020-05-20, 11:09
Medlem
1SickMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Fräscht att sova naken... Rövsvett, kukjuice och fittsekret på lakan och täcken Kalsonger ska man sova i.

Hört talas om att duscha? Gör man som regel morgon och kväll.

Självklart sover jag naken, något annat vorre otänkbart! Extra mysigt när både man själv och sin partner sover naken och håller om varandra.. Man kommer så tätt inpå varandra!
Senast redigerad av 1SickMan 2020-05-20 kl. 11:12.
Citera
2020-05-20, 11:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Fy fan för att sova naken. Rejäl pyjamas ska det vara, skippar dock nattmössan efters jag aldrig pratar i den.
Citera
2020-05-20, 11:30
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Kvinnorna blir säkert jätte kåta när ts drar fram pyjamasen.
Citera
2020-05-20, 11:48
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinmammaspung
Boxershorts och sockar på (ibland även vantar!). Varför? För att det är optimalt för att somna då kroppstemperaturen är något lägre under natten (därför det är bra att ha ett svalt sovrum t.ex). Dock vill man gärna hålla extremiteterna varma.

Boxershortsen för att hålla min enorma FB-kuk på plats så att jag inte trasslar in mig i den.

Vad är en "psykadelisk sjukdom"? Låter skoj.
Samma här fast inte vantar men med kortärmat för att jag har värk så jag behöver värmen. Här är ingen risk att jag trasslar in mej i "kvisten" den är liten! Asgarv
Citera
2020-05-20, 11:49
Medlem
Jag inga länkar till källor någonstans utan diskussionen verkar bara handla om folk subjektiva åsikter vilket bara betyder något för just den personen. Att TS förolämpar alla som tycker annorlunda tyder just på brist på fakta. Enda sättet att försöka vinna är att använda härskarteknik. Kanske tyder på sömnbrist då många problem dyker upp då och man har svårt att hantera motgångar.
Källor till TS uttalanden har efterfrågats, men där ekar det tomt. TS har inte mycket att komma med förutom förolämpningar och subjektiva åsikter.

Jag har sökt runt lite på nätet och hittar inga studier som avhandlar just ämnet pyjamas eller naken när man sover. Det som däremot dyker upp är studier som visar på att man sover bättre när det är svalt och en metod till att bli svalare är att inte ha några kläder på sig. Samma effekt får man med pyjamas om man byter till ett tunnare täcke så frågan är om pyjamasförespråkare gör det.
Det som nämns på flera ställen är att det är extra viktigt att se till att testiklarna hålls svala och rekommendationen är att sova utan tätt åtsittande underkläder så vanliga kalsonger går därför bort.

I brist på bättre referenser postar jag den här (den har en del länkar i texten): https://www.healthline.com/health/be...sleeping-naked
Den försöker göra en samlad bild av vilka effekter att sova naken kan ha, men det handlar inte just om att sova naken.

Här skrivs det om en studie som handlar just om hur många som sover nakna och hur de sover.
https://eu.usatoday.com/story/news/2...de/1225852002/
En majoritet av de utfrågade (1000 personer) sover nakna och uppger även att de sover bättre än de som har något på sig.

Det finns betydligt fler artiklar om att man sover bättre utan kläder än med. Jag kan faktiskt inte hitta en enda där man hävdar att man sover bättre med kläder. Det betyder inte att det är sant, men om man sover med pyjamas eller underkläder och har sömnsvårigheter så kan det vara värt att testa att sova naken i några veckor eller månader och se om det hjälper.
Citera
2020-05-20, 11:56
Medlem
det viktigast är att man sover naken med en dams sällskap.
om man i te har en dam i sängen då kör ja med en tunn morgonrock.
fast igentligen skall man göra tvärt om . om mann sover naken med en dam kan det bli kladdigt i sängen..
Citera
2020-05-20, 11:58
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Kvinnorna blir säkert jätte kåta när ts drar fram pyjamasen.
Jag vet att du är ironisk men om ts har en batmanpyjamas så är det faktiskt fullt möjligt att de blir kåta.
Citera
2020-05-20, 12:03
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Brukar sova med enbart t-shirt, det är befriande. Att sova med fillingar är för mig obegripligt, då det är ett fruktansvärt obekvämt klädesplagg. Hade det varit socialt accepterat att köra "commando" i vardagen (utan fillingar) hade jag börjat med en gång.
Citera
2020-05-20, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
Brukar sova med enbart t-shirt, det är befriande. Att sova med fillingar är för mig obegripligt, då det är ett fruktansvärt obekvämt klädesplagg. Hade det varit socialt accepterat att köra "commando" i vardagen (utan fillingar) hade jag börjat med en gång.

Sova i enbart t-shirt är ju ännu märkligare än att sova naken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in