Jag inga länkar till källor någonstans utan diskussionen verkar bara handla om folk subjektiva åsikter vilket bara betyder något för just den personen. Att TS förolämpar alla som tycker annorlunda tyder just på brist på fakta. Enda sättet att försöka vinna är att använda härskarteknik. Kanske tyder på sömnbrist då många problem dyker upp då och man har svårt att hantera motgångar.
Källor till TS uttalanden har efterfrågats, men där ekar det tomt. TS har inte mycket att komma med förutom förolämpningar och subjektiva åsikter.
Jag har sökt runt lite på nätet och hittar inga studier som avhandlar just ämnet pyjamas eller naken när man sover. Det som däremot dyker upp är studier som visar på att man sover bättre när det är svalt och en metod till att bli svalare är att inte ha några kläder på sig. Samma effekt får man med pyjamas om man byter till ett tunnare täcke så frågan är om pyjamasförespråkare gör det.
Det som nämns på flera ställen är att det är extra viktigt att se till att testiklarna hålls svala och rekommendationen är att sova utan tätt åtsittande underkläder så vanliga kalsonger går därför bort.
I brist på bättre referenser postar jag den här (den har en del länkar i texten):
https://www.healthline.com/health/be...sleeping-naked
Den försöker göra en samlad bild av vilka effekter att sova naken kan ha, men det handlar inte just om att sova naken.
Här skrivs det om en studie som handlar just om hur många som sover nakna och hur de sover.
https://eu.usatoday.com/story/news/2...de/1225852002/
En majoritet av de utfrågade (1000 personer) sover nakna och uppger även att de sover bättre än de som har något på sig.
Det finns betydligt fler artiklar om att man sover bättre utan kläder än med. Jag kan faktiskt inte hitta en enda där man hävdar att man sover bättre med kläder. Det betyder inte att det är sant, men om man sover med pyjamas eller underkläder och har sömnsvårigheter så kan det vara värt att testa att sova naken i några veckor eller månader och se om det hjälper.