2020-05-20, 09:12
Medlem
silbersteins avatar
Sover alltid naken. Prioriterar sömnkvalitet över allt annat. Man byter ju sängkläder regelbundet och duschar ofta nära inpå går till sängs så att skulle vara ohygieniskt är ju löjligt. Känns mer ohygieniskt att ligga och svettas i pyjamas.
Citera
2020-05-20, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Du behöver inte yla i trådens rubrik som om du precis sett en alien ha sex med en giraff.
Sen måste du nångång förstå att inte alla lever livet på exakt samma sätt som du.

Du fattar väl att jag gör de här för allas skull? Undvika sjukdomar och annat ohygieniskt trams.
Citera
2020-05-20, 09:14
Sover naken då är det miljarder döda hudceller i sängen är inget absolut skönt.
Då måste man tvätta sängkläder 1 ggn i veckan...
Pyjamaskläder hela på kroppen och tvättas sängkläder 1 per månad....
Pyjamaskläder byter varann dag eller varje dag...

Tips, dammsuga hela lakan och täcke samt kudde då kan man slippa tvätta 1 ggn i veckan.
Strykjärn... sedan dammsuga. För att man måste döda småkusiner celler i sängen...

Om du sover med smutsigt kudde mer än 2-3 veckor då äts de i din ansikte blir du snabbare åldras i tid...
Inget tror på att du är 30 år fastän du ser typ 57 ålders ansikte....

Tvätta kudde ofta då kan du dra ner från 57 år till 24 år....
Citera
2020-05-20, 09:14
Medlem
tomatlarss avatar
Naket är kung! Finns ingen anledning att ha kläder på sig när man sover. Har inte sovit i pyjamas eller kalsonger på 20år.
Citera
2020-05-20, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Mitt ex sov alltid naken! När han gick upp på toa på morgonen så gick han med näven runt...ja grejen...för att skyla sig för han hade ju insyn där han bodde! Jag har ingen insyn alls men trots det så använder jag ALLTID en mjuk och skön pyjamas. Är det "svinvarmt" så väljer jag hellre bort täcket och har en tunn filt.

SÅÅÅJA!
Välkommen in i de rätta teamet!
#teampyjamas
Citera
2020-05-20, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttrakad90
Personligen tycker jag att det låter sjukare att sova med pyjamas, måste vara sjukt varmt...
Själv sover jag antingen med kallingar eller naken

Om man skulle göra en undersökning så skulle jag tro att de flesta i Sverige sover i kallingar/trosor eller helt nakna, det är vanligt
Pyjamas känns amerikanskt

Vi har mycket att lära från amerika...
Släpp era machogrejer å ta på en pyjamas, om inte för er skull, så för er partners...
Citera
2020-05-20, 09:18
Medlem
Tror det är vanligare att sova naken eller med kalsonger än i pyjamas.
Finns många studier som pekar på att det är hälsosammare att sova naken:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/325300

https://www.google.se/amp/s/amp.theg...amas-fertility
Citera
2020-05-20, 09:40
Medlem
Finns inget som slår att sova naken. Underbar frihet!
Citera
2020-05-20, 09:57
Medlem
Sjuk jävla tråd!
Har jag och bruden sex innan läggdags så somnar vi alltid nakna, vilket händer typ varje dag men annars så självklart kallingar. Vem fan sover i pyjamas egentligen??
Senast redigerad av Bombaclap 2020-05-20 kl. 10:06.
Citera
2020-05-20, 09:57
Medlem
Tommyshelbys avatar
Jah brukade också sova med pyjamas...Sedan fyllde jag 7
Citera
2020-05-20, 09:59
Medlem
Alltid naken om jag sover själv, men om jag måste ha något på mig (om jag sover med någon annan t.ex.) så blir det typ shorts
Senast redigerad av Lolinonnonea 2020-05-20 kl. 10:03.
Citera
2020-05-20, 10:26
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gidion77
Fick höra en sjuk sak av en gemensam polare till en av mina närmare vänner idag, han sover tydligen spritt språngandes naken?! För folk det? Själv sover jag i pyjamas för ja tycker de är tveklöst mest hygieniskt och en relativt självklar sak att ha på sig när man sover.
Jag kan ha viss förståelse att man sover enbart i kalsonger under sommarmånaderna när det är varmt, men vafan naken?? Känns ju som man måste lida av en psykadelisk sjukdom eller nåt då va?!

Sjuk sak? Sover man tillsammans med en kvinna i sängen vill man så klart ha maximal direkt fysisk hudkontakt, dvs hon ska också vara naken (dock behöver hon periodvis ha på sig trosor).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in