Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-12-06, 22:30
  #1
Medlem
Sichtis avatar
Kom hem idag efter en veckas resa till Kanarieöarna. Trodde jag skulle få uppleva det man vill uppleva på en solsemester, nämligen sol och bad. Har dock aldrig blivit så besviken på resa som denna. Vädret var helt värdelöst och till och med i poolerna badade inte människor. Jag badade inte en enda gång under en hel vecka och dessutom så frös jag med den vår och sommar jacka jag hade med över en tröjja och det säger väl en hel del.

Jag förstår inte hur vissa människor kan återkomma till detta resemål när vädret är så ostabilt som det verkar vara under denna tid på säsongen. Man har ju alltid fått höra att kanarieörana är ett vinterresemål. Tydligen så måste man ta sig ända till Thailand för att vara säker på att man ska få det man mest är ute efter på en sol semester, nämligen SOL och BAD.

Jag kommer aldrig mer sätt min fot på Kanariöarna igen och det var något jag delade med några personer jag talade med på semestern.
Citera
2008-12-06, 22:34
  #2
Medlem
Magnums avatar
Var var du nånstans? Det är rätt stort och vädret varierar mycket från en plats till en annan.
Citera
2008-12-06, 22:37
  #3
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Var var du nånstans? Det är rätt stort och vädret varierar mycket från en plats till en annan.

Playa del Ingles!
Citera
2008-12-06, 22:38
  #4
Medlem
hehe Håller med dig jag var där för några år sen.. känner exakt så som du känner nu. Det är ett riktigt skit ställe kallt som fan =/

Dock så hyrde vi en bil och åkte iväg längre bort på ön hittade ett fräscht ställe där det var en fin sand(snäckskalls strand) där var det kanske 25 grader men men.. vill ju ha 30 minst!!!!!!!


åker aldrig dit igen. jo kanske om det kostar 500kr med hotell 1vecka då troligen att man kan åka dit och ge det en ny chans.....

Over and Out // ZwA
Citera
2008-12-06, 22:39
  #5
Medlem
Necrobutchers avatar
Är det inte jävligt förståndshandikappat att inte kolla upp vädret INNAN man åker?
Citera
2008-12-06, 22:46
  #6
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Är det inte jävligt förståndshandikappat att inte kolla upp vädret INNAN man åker?

Jag gav kanarieöarna en chans. Det har jag råd med. Det finns inte några andra närmare resemål som garanterar sol och bad semester den här tiden på året som Kanarieöarna. Jag gick på det när jag bokade semstern och gick på en nit. Men inte fan kommer jag återvända till blåsön som många andra verkar göra gång på gång under denna tid på året.
Citera
2008-12-06, 22:48
  #7
Medlem
Magnums avatar
Sant att det kan regna korta stunder så här års och vara molnigt. Men går väl sällan under 20 grader dagtid. Brukar vara runt 20-25 i normala fall. Kvällarna kan vara lite småkyliga. Men frysa med både varm tröja och jacka? Säkert att du inte var sjuk?
Citera
2008-12-06, 22:51
  #8
Medlem
Necrobutchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Jag gav kanarieöarna en chans. Det har jag råd med. Det finns inte några andra närmare resemål som garanterar sol och bad semester den här tiden på året som Kanarieöarna. Jag gick på det när jag bokade semstern och gick på en nit. Men inte fan kommer jag återvända till blåsön som många andra verkar göra gång på gång under denna tid på året.


Jag var på Teneriffa i januari i år. Jag var fullt medveten om att det skulle vara c:a 20-25 grader på dagarna och småkyligt på kvällarna. Jag packade min resväska därefter.
Citera
2008-12-06, 22:52
  #9
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Sant att det kan regna korta stunder så här års och vara molnigt. Men går väl sällan under 20 grader dagtid. Brukar vara runt 20-25 i normala fall. Kvällarna kan vara lite småkyliga. Men frysa med både varm tröja och jacka? Säkert att du inte var sjuk?

Vid hade som mest allt mellan 17 och 20 grader på dagen. Anledningen till att det kändes kallare var att det nästan blåste orkan där.

När jag hade jackan på mig och frös så menar jag självklart på kvällarna när temperaturen vissa dagar sjön till så lite som 15 grader och det i kombination med att det blåste så mycket gjorde att man frös.

Inne på hotellet fick vi bädda ner oss i de tjockare filtarna som tur nog fanns inne i ett skåp i sovrummet. Att sova utan dom och bara i lakanen skulle innebära att man skulle vara tvungen att sova med kläder på sig. Full mundering alltså.
__________________
Senast redigerad av Sichti 2008-12-06 kl. 22:54.
Citera
2008-12-06, 22:56
  #10
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Jag var på Teneriffa i januari i år. Jag var fullt medveten om att det skulle vara c:a 20-25 grader på dagarna och småkyligt på kvällarna. Jag packade min resväska därefter.

Men seriöst, att inte ens kunna bada i poolerna. Tycker du att det låter som en solsemester.
Citera
2008-12-06, 22:57
  #11
Medlem
Necrobutchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Vid hade som mest allt mellan 17 och 20 grader på dagen. Anledningen till att det kändes kallare var att det nästan blåste orkan där.

När jag hade jackan på mig och frös så menar jag självklart på kvällarna när temperaturen vissa dagar sjön till så lite som 15 grader och det i kombination med att det blåste så mycket gjorde att man frös.

Inne på hotellet fick vi bädda ner oss i de tjockare filtarna som tur nog fanns inne i ett skåp i sovrummet. Att sova utan dom och bara i lakanen skulle innebära att man skulle vara tvungen att sova med kläder på sig. Full mundering alltså.

Varför kollade du inte upp väderleken innan du åkte?
Citera
2008-12-06, 22:59
  #12
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Varför kollade du inte upp väderleken innan du åkte?

Bokade resan för tre månader sedan. Gick på myten att kanarieöarna skulle vara ett vinterresemål mer än till exempel spanska fastlandet.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f799502

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback