Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-06, 23:37
  #13
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Var där vid denna tiden förra året. Mycket behagligt väder. Inte för varmt och inte för kallt. Litet kallt i vattnet men perfekt på stranden. 15-25+ varje dag, utom en dag, då det blev regnigt men fortfarande 15+.

Las Palmas.
Citera
2008-12-07, 00:07
  #14
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Var där vid denna tiden förra året. Mycket behagligt väder. Inte för varmt och inte för kallt. Litet kallt i vattnet men perfekt på stranden. 15-25+ varje dag, utom en dag, då det blev regnigt men fortfarande 15+.

Las Palmas.

Och du är nöjd...

Sen att temperaturen skilde sig mellan 15 - 25+ varje dag har jag svårt att tro på. Okej, fem grader , från 15 - 20 som i mitt fall men inte så mycket som tio grader.
Citera
2008-12-07, 00:16
  #15
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Och du är nöjd...

Sen att temperaturen skilde sig mellan 15 - 25+ varje dag har jag svårt att tro på. Okej, fem grader , från 15 - 20 som i mitt fall men inte så mycket som tio grader.
Det var 15 grader när det regnade och blåste, en dag. Annars var det sol och stabila 20-25 grader. Mycket bra, om man jämför med Sverige.

Man minns det man vill minnas också.

http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=5489&l=sv
__________________
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2008-12-07 kl. 00:19.
Citera
2008-12-07, 00:30
  #16
Medlem
Elfrides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Bokade resan för tre månader sedan. Gick på myten att kanarieöarna skulle vara ett vinterresemål mer än till exempel spanska fastlandet.

Låter som du svär förbannelser direkt över ö-landet. Öarna kan ju inte hjälpa att de misslyckades med att servera toppväder till din hela vistelse där. Kom igen.

För övrigt så finns internet med all dess sökgeografi och möjlighet att skaffa sig ett hum om hur vädret KAN vara vid en viss tidpunkt varje år.
Citera
2008-12-07, 00:57
  #17
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfride
Låter som du svär förbannelser direkt över ö-landet. Öarna kan ju inte hjälpa att de misslyckades med att servera toppväder till din hela vistelse där. Kom igen.

För övrigt så finns internet med all dess sökgeografi och möjlighet att skaffa sig ett hum om hur vädret KAN vara vid en viss tidpunkt varje år.

Svär förbannelser när man fick sova med filtar och det blåste orkan vindar. Vindar som vipsade runt den där förbannade sanden från sandynerna så att man såg ut som SANDMAN från något Spindelmannen avsnitt.

Näe du jag överdriver inte.
Citera
2008-12-07, 01:30
  #18
Medlem
Elfrides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Svär förbannelser när man fick sova med filtar och det blåste orkan vindar. Vindar som vipsade runt den där förbannade sanden från sandynerna så att man såg ut som SANDMAN från något Spindelmannen avsnitt.

Näe du jag överdriver inte.

Hur länge var du där? 7 dagar? av dessa 7 dygn, åt och drack du dig till belåtenhet en endaste ggn eller var du så uppfylld av din avsky gentemot hela vistelsen att det bara inte gick?
Citera
2008-12-07, 10:28
  #19
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfride
Hur länge var du där? 7 dagar? av dessa 7 dygn, åt och drack du dig till belåtenhet en endaste ggn eller var du så uppfylld av din avsky gentemot hela vistelsen att det bara inte gick?

Som tur var jag "bara" där i 7 dagar. Maten funkade men var ändå inget som man kan kalla spektakulärt. Problemet var att jag nästan alltid frös på de restauranger som inte hade sådana där värmelampor lokaliserade i närheten av en. Sen så var det helt dött där på kvällarna. Den största anledningen till at jag åkte till Playa del ingles var för att garantera att det finns folk. På kvällarna så platsen mer eller mindre ut som en spökstad.

Jag har rest massor men har aldrig blivit så besviken på en resa som på denna.
__________________
Senast redigerad av Sichti 2008-12-07 kl. 10:32.
Citera
2008-12-07, 12:09
  #20
Medlem
hottentots avatar
Jag var på playa del ingles för några år sen i mitten av vintern och jag tyckte det var helt schysst med mycket folk ute på kvällarna, inga sandstormar, tillräckligt varmt för att bada i poolen och några gånger i havet.
Några 30 grader var det ju inte och man behövde jacka när man skulle köra båge.
Får någon för sej att åka dit så ska man kolla så man inte hamnar vid bögklubbarna (om man inte är lagd åt det hållet).

Till TS tyvärr så hade du nog otur med vädret och kanske lite för stora förhoppningar på några öar som ligger på fel sida av ekvatorn för att ha bra väder på vintern.
Citera
2008-12-07, 12:11
  #21
Medlem
Carl Serungs avatar
Varför inte åka till Agadir istället? kostar samma och avsevärt bättre väder,mat ..you name it..
Citera
2008-12-07, 12:13
  #22
Medlem
Var i Playa del Inglés runt en månads tid nu i höstas. Var näst intill bra väder varje dag. Har varit där två gånger innan likaså, då har det varit bra väder hela tiden.

Puerto Rico på södra Gran Canaria räknas som ett av Europas solsäkraste dessutom.

Kom däremot hem från Thailand för några dagar sedan, vädret där var piss om något. Regnperioden verkar inte ha gått över. De tre sista dagarna var fint, resten av tiden var det regn, åska och molnigt om vartannat.
Citera
2008-12-07, 13:28
  #23
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Jag gav kanarieöarna en chans. Det har jag råd med. Det finns inte några andra närmare resemål som garanterar sol och bad semester den här tiden på året som Kanarieöarna. Jag gick på det när jag bokade semstern och gick på en nit. Men inte fan kommer jag återvända till blåsön som många andra verkar göra gång på gång under denna tid på året.

Åk till Gambia nästa gång då, det är inte särskilt mycket längre bort och vädret är toppen under vintern.
Citera
2008-12-07, 13:32
  #24
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Som tur var jag "bara" där i 7 dagar. Maten funkade men var ändå inget som man kan kalla spektakulärt. Problemet var att jag nästan alltid frös på de restauranger som inte hade sådana där värmelampor lokaliserade i närheten av en. Sen så var det helt dött där på kvällarna. Den största anledningen till at jag åkte till Playa del ingles var för att garantera att det finns folk. På kvällarna så platsen mer eller mindre ut som en spökstad.

Jag har rest massor men har aldrig blivit så besviken på en resa som på denna.

Hur fan överlever du i Sverige om du inte klarar av att inte frysa på Kanarieöarna?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f799502

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback