2009-01-16, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Nej visst ja. Då gick hon maklig takt ett marathon på världsrekordtid..

Inte om hon åkte 14.06 som det sägs nu..
2009-01-16, 15:47
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Hon var ju där och försökte genomföra det tidigare men då var ju T oväntat hemma trots att hon hade kollat upp hans arbetstider. Så att hon bestämde sig timmarna efter att hon fick jobbet kan alltså inte stämma.
Har jag totalt missat.
Men eftersom du ju har fakta så kanske du kan vara så vänlig att upplysa mej om vart i utredningen det är bevisat att så var fallet.
Trodde att detta bara var tidiga spekulationer som aldrig kunde bevisas.
2009-01-16, 15:54
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jo, det ändrades där i dagarna. Det var inte planet som var inställt det handlade om vilken dag hennes mamma skulle till sjukhuset. Det blev uppskjutet nån dag och CS ändrade flygdag av den anledningen.

Se gamla vanliga FUP s. 129

"Booking date: Mon 03 Mar 2008"
"Going out: Tue 18 Mar 2008"
2009-01-16, 15:54
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Inte om hon åkte 14.06 som det sägs nu..

Påstår C.S att hon inte åkte hem till Skarpnäck och hämtat en banan och en kamera eller?
2009-01-16, 15:56
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Påstår C.S att hon inte åkte hem till Skarpnäck och hämtat en banan och en kamera eller?

Just det.
Hon hade sakerna i väskan redan.
Säger hon.
2009-01-16, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669

Hon sa väl det först men ändrade sig senare då hon påstår att hon läste boken hon fått av chefen på tåget. Något som låter sant då hon messade någon med anledning av boken.
Antingen ändrar hon sig för att klara sig, eller så är hon en person som inte lägger så stor vikt vid tidpunkter eller i vilken ordning hon gör saker och därför ändrar sig när hon kommer på hur det var?
2009-01-16, 16:04
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag förstår faktiskt ingenting. Här i tråden förefaller man utgå från att de hårstrån som det är fråga om är de som hittades i E:s hand. Om något av dessa hårstrån kan kopplas till en kvinna som inte är CS, är detta naturligtvis mycket besvärande för åtalet. Men för det första är det fullkomligt omöjligt att avgöra av vlt:s påtagligt förvirrade citat av PIE vad det är för hårstrån saken gäller. (Ska man tro vlt ordagrant förefaller PIE ha börjat babbla osammanhängande om de där hårstråna apropå absolut ingenting när de inte kunde låsa upp datorn, men det ska man förmodligen inte.) För det andra var det tidigare budet om hårstråna i E:s hand att de inte gick att DNA-profilera, eftersom de saknade rötter. Hur man då skulle kunna avgöra att något av dem kommer från en kvinna som inte är E begriper jag inte. Man kan inte säkert könsbestämma hår utan rötter, varken genom mtDNA-analys eller genom okulärbesiktning, och man kan heller sannerligen inte, i dessa de yttersta av metrosexuella dagar, indirekt identifiera hårstrån över en viss längd, eller håstrån med spår av hårfärgningsmedel eller blekmedel, som kvinnliga.

Så - vad fan är det för hårstrån som PIE har snackat om, och var kommer de ifrån?
En till som är förvirrad. Tack för det. Jag har suttit här och känt mig dum. Jag hade bestämt mig för att inte nämna något om det, tänkte att det är väl något jag har missat, det visar sig nog så småningom. Nu när det inte bara är jag så...
Vad är det för hårstrån vi diskuterar egentligen?
2009-01-16, 16:07
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Just det.
Säger hon.

Vilka dumheter.
Hon ändrar sig ju hela tiden.
2009-01-16, 16:09
Bannlyst
Jag tycker också att hårstråna i Emmas hand är mer intressant just nu. De två andra som hittades i hallen tillhörde en pojke eller man så jag utgår ifrån att det verkligen är dem i Emmas hand PIE talar om.
Vad tror ni att de kommer ifrån?
2009-01-16, 16:12
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Just det.
Säger hon.

Klart hon hade ...

CS hade haft fullt upp med att hinna hem till Skarpnäck och tillbaka till Centralen annars. Men hon kanske hade tillgång till flyg även till Skarpnäck om hon tänker efter noga?
2009-01-16, 16:13
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Jag tycker också att hårstråna i Emmas hand är mer intressant just nu. De två andra som hittades i hallen tillhörde en pojke eller man så jag utgår ifrån att det verkligen är dem i Emmas hand PIE talar om.
Vad tror ni att de kommer ifrån?

Jag tvivlar storligen på att det handlar om tussen i Es hand. De var utan rötter så hur skulle den identifikationen ha gått till?
2009-01-16, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Klart hon hade ...

CS hade haft fullt upp med att hinna hem till Skarpnäck och tillbaka till Centralen annars. Men hon kanske hade tillgång till flyg även till Skarpnäck om hon tänker efter noga?

Kan det inte vara så att hon åkte hem för att hämta sakerna efter att hon fått pengarna och hade dem med sig när hon träffade chefen? Jag tycker inte att det är så svårt att förstå om CS har svårt att i chockat tillstånd minnas allting i rätt ordning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in