Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag förstår faktiskt ingenting. Här i tråden förefaller man utgå från att de hårstrån som det är fråga om är de som hittades i E:s hand. Om något av dessa hårstrån kan kopplas till en kvinna som inte är CS, är detta naturligtvis mycket besvärande för åtalet. Men för det första är det fullkomligt omöjligt att avgöra av vlt:s påtagligt förvirrade citat av PIE vad det är för hårstrån saken gäller. (Ska man tro vlt ordagrant förefaller PIE ha börjat babbla osammanhängande om de där hårstråna apropå absolut ingenting när de inte kunde låsa upp datorn, men det ska man förmodligen inte.) För det andra var det tidigare budet om hårstråna i E:s hand att de inte gick att DNA-profilera, eftersom de saknade rötter. Hur man då skulle kunna avgöra att något av dem kommer från en kvinna som inte är E begriper jag inte. Man kan inte säkert könsbestämma hår utan rötter, varken genom mtDNA-analys eller genom okulärbesiktning, och man kan heller sannerligen inte, i dessa de yttersta av metrosexuella dagar, indirekt identifiera hårstrån över en viss längd, eller håstrån med spår av hårfärgningsmedel eller blekmedel, som kvinnliga.
Så - vad fan är det för hårstrån som PIE har snackat om, och var kommer de ifrån?
En till som är förvirrad. Tack för det. Jag har suttit här och känt mig dum. Jag hade bestämt mig för att inte nämna något om det, tänkte att det är väl något jag har missat, det visar sig nog så småningom. Nu när det inte bara är jag så...
Vad är det för hårstrån vi diskuterar egentligen?