2008-12-10, 01:37
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Återigen, rätten läser inte förundersökningen.

Men förklara då! T säger samma sak som han sagt i fup. Vad är det du vill säga? Vad menar du med ditt inlägg? Att han anpassar sig?
2008-12-10, 01:43
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Så du behagar inte att svara angående C.S.
Då vet jag.

Okej! Bl.a. angående hennes resor. Även hennes ärende till Arboga. Hon kanske har träffat någon eller några som hon skyddar. Finns en del teorier kring detta. Detta har tagits upp tidigare flera gånger och jag vill i nuläget inte diskutera detta närmare. Den tiden kommer. Jag tror att CS själv är säker på ett frikännande i HR om hon är oskyldig p.g.a. bristande bindande bevisning och därför inte behöver berätta en del saker.

Man kan se det annorlunda om hon är skyldig givetvis.
2008-12-10, 01:47
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Okej! Bl.a. angående hennes resor. Även hennes ärende till Arboga. Hon kanske har träffat någon eller några som hon skyddar. Finns en del teorier kring detta. Detta har tagits upp tidigare flera gånger och jag vill i nuläget inte diskutera detta närmare. Den tiden kommer. Jag tror att CS själv är säker på ett frikännande i HR om hon är oskyldig p.g.a. bristande bindande bevisning och därför inte behöver berätta en del saker.

Man kan se det annorlunda om hon är skyldig givetvis.

Men om hon som du säger kan skydda någon så argumenterar du ju i alla fall för att hon är oskyldig.
Jag undrade vad som du tycker talar till hennes nackdel.?
2008-12-10, 01:48
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
En osynleg medskuldig då, mener du? Saknar du inte spor efter denna medskyldiga?. Hmm....lånat CS vans, kanskje?

Skospåren kommer troligen att visa sig vara värdelösa. Kan i vilket fall ej bindas till CS.

Finns oidentifierade spår från brottsplatsen som kan tillhöra en medskyldig. Annars kan den medskyldige vara en behörig. Men detta hör mer till alt.tråden.
2008-12-10, 01:51
Bannlyst
Citat:
Visst, du har rätt. Men det finns de här på fb som är mer partiska genom att de känner eller tillhör familjen. Helt naturligt.
Menar du att BoIS:aren blivit polare med familjen sedan sist?
2008-12-10, 01:52
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Men om hon som du säger kan skydda någon så argumenterar du ju i alla fall för att hon är oskyldig.
Jag undrade vad som du tycker talar till hennes nackdel.?

Jag var ju inne på det i mitt svar till dig. Hennes ärende till KAK-området. Resorna. Tiden är knapp om restiderna stämmer för att hon ska hinna besöka runstenen.
2008-12-10, 01:54
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Skospåren kommer troligen att visa sig vara värdelösa. Kan i vilket fall ej bindas till CS.

Finns oidentifierade spår från brottsplatsen som kan tillhöra en medskyldig. Annars kan den medskyldige vara en behörig. Men detta hör mer till alt.tråden.

Du som påstår dig vara opartisk.
Kan du inte se att skospåren är graverande för C.S med tanke på att hennes vans försvann strax efter morden?
2008-12-10, 01:55
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Jag var ju inne på det i mitt svar till dig. Hennes ärende till KAK-området. Resorna. Tiden är knapp om restiderna stämmer för att hon ska hinna besöka runstenen.

Tack.
2008-12-10, 01:55
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Är det något fel på dig??
Du påstår att en närstående skulle kunna vara mördaren och därför har intresse i att C.S fälls.
När man påstår det så får man väl fan se till att ha något på fötterna.

Det vi pratade om var ”någon närstående eller någon på forumet”, remember?

Så länge vi inte säkert vet vem som gjorde det blir det svårt att utesluta att någon skulle kunna ha intresse av att inte rätt mördare döms.

Hur ska jag kunna ha på fötterna? Jag VET inte vem som är mördaren. Om det är CS eller någon annan, eller kanske mer än en person inblandad...

Det enda jag säger är att så länge vi inte vet säkert vem som gjorde det, kan vi inte heller vara säkra på att det inte finns någon somhar intresse av att fel person döms. Det verkar ganska logiskt tycker jag.

Det du ifrågasatte var, om jag förstod dig rätt, att det skulle kunna finnas någon/några som skulle kunna ha intresse av att inte rätt mördare döms.
Har jag förstått dig rätt?
2008-12-10, 02:00
Medlem
limahas avatar
Citat:

Skospåren av vans kommer kan aldri bli värdelösa i denna sak. Det är det enda spåret som är avsatt i blod och som inte tilhörer nogon av de som man med säkerhet vet har varit i huset! Det er et indicie som päker på CS som GM. Hon var i besittelse av slike sko dagen innan morden. Därför jag undrar på om du tänker hon har lånt ut sina skor til den "medskyldiga"
Senast redigerad av limaha 2008-12-10 kl. 02:13.
2008-12-10, 02:01
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
En gåta:
Antag att Albert, Britta, Calle, Doris, Evert och Fanny lider skeppsbrott och simmar iland på en öde ö. En morgon hittas Albert mördad. Du vet inte säkert vem som gjort det. Fanny blir ganska snabbt misstänkt - hon betett sig skumt på sista tiden säger Britta, Calle, Doris och Evert! De vill förstås allihopa att sanningen ska komma fram!

Eller, kan det, hypotetiskt, finnas någon av dem som har intresse av att Fanny blir misstänkt även ifall hon inte är mördaren?

Ett litet logiskt tankeexperiment.

Frågan är alltså om det kan finnas någon på ön som har intresse av att fel person blir ”dömd"?

Vem?

EDIT: Det feta ska vara ”skulle kunna ha”. Jag påstår inte att det är så, men det kan kanske inte uteslutas?

Detta tycker jag är helt självklart. Den möjligheten finns givetvis.
Jag förstår inte dem som inte tror att detta kan hända? Den som föder tanken på den de misstänker och göder den är säkert den skyldige.
2008-12-10, 02:04
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Det är väl rätten som ska bedöma vem av SÅC och Borg som har mest trovärdighet? Om rätten anser att Professor Borg är trovärdig så ökar ju möjligheten att man tar hänsyn till E:s vittnesmål.

Glöm SÅC då! Säger Borg att E helt säkert minns?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in