Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Varför utgår en del av er från att FGs nya vittne ljuger?
Än så länge har det ju inte kommit fram så mycket om det här nya vittnet. Som jag ser det är det för tidigt att göra en bedömning av hur pålitligt detta vittne är.
När nyheten om detta vittne kom, tyckte jag att det var mycket intressant. Om informationen stämde skulle det vara ytterligare ett indicum, enligt mig.
Jag blev lite mer pessimistisk när det framkom att varken vittnet eller CS fanns registrerade som gäster på det vandrarhem som vittnet har uppgett att de båda bodde på. Detta är enligt massmedia, så det kanske ska tas med en nypa salt.
CS säger sig ha vittnen som kan bekräfta att hon inte befann sig på Kreta vid den aktuella tidpunkten. Om detta stämmer så blir man fundersam angående detta vittne.
Vittnet har uppgett en viss vecka i augusti när hon tror att hon mötte CS på Kreta. Det borde vara oerhört lätt för vittnet att veta eller ta reda på när hon själv var på Kreta.
Eller menar hon att hon var där flera gånger under augusti? Där blir jag lite tveksam, men det kan ju också vara massmedia som formulerar sig konstigt.
Sammanfattningsvis håller åtminstone jag mig till att vara försiktigt optimistisk angående detta vittne. Jag hoppas dock på att bli glatt överraskad. Det som framstår som frågetecken just nu rätas förhoppningsvis ut till utropstecken.