2017-05-04, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Ja lycka till med att få mig att minnas ett mord jag inte begått... Så här går det när man drar för stora växlar på forskningsrön. det är en jävla skillnad att minnas fel färg på en tröja och minnas om man mördat någon.

Ni letar efter spöken.

Givetvis har dessa herrar snappat upp hur ett förhör inte får gå till. Nu tänke rman att man ska bli rentvådd pga detta. Dom är skyldiga. Man glömmer inte ett mord. det är en myt.

Finns tontals av exempel från usa på falska erkännanden, inklusive många barn.
Citera
2017-05-04, 12:41
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias

Och? betyder det att det här är samma typ av fall? Jävla trams.
Citera
2017-05-04, 12:43
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ni som försvarar dessa mördare tycker förstås inte att det är konstigt alls att dom inte kan komma ihåg riktigt om dom mördat någon? Man undrar om alla svenskar börjar hamna på samahllsnivå...
Det är väl inte så långsökt att i den vuxna backspegeln är hela den här perioden ett enda virrvarr av förhör, vallningar, rekonstruktioner, frågor, mardrömmar, och hela baletten?
Citera
2017-05-04, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Sa att han hade sett något, och det räcker för dig?

SAMMA DAG SOM MORDDAGEN DITT JÄVLA MIFFO

Är det vanligt att dina barn kommer hem av en tillfällighet och säger att de sett sin döda kompis INNAN någon VET att han är död? Vad gör du då? Lagar makaroner? Kvalificerad aphjärna...
Citera
2017-05-04, 12:46
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Det är väl inte så långsökt att i den vuxna backspegeln är hela den här perioden ett enda virrvarr av förhör, vallningar, rekonstruktioner, frågor, mardrömmar, och hela baletten?

Du kan valla mig en miljon ggr så hade jag vetat om jag mördat någon eller inte. Det här ju för fan löjligt. Tror ni på magisk healing också?
Citera
2017-05-04, 12:49
Bannlyst
Citat:
Nej det gör det verkligen inte. Man kan dokumentera på andra sätt din dumma fan. Sen säger dom i inledningen att eftersom deet är barn så kommer förmodligen det mesta att hemligstämplas men då hade man inte räknat med internets framfart och att dessa mördares identiteter skulle komma fram iaf. Trist för dom. Men jag lider inte med dom. Finns andra människor att lägga mer krut på.
Menar du allvar?
Begriper du inte varför man bandar känsliga förhör?
Vem är det som är en "dum fan" egentligen...
Citera
2017-05-04, 12:50
Bannlyst
Citat:
Och? betyder det att det här är samma typ av fall? Jävla trams.

Nej, det betyder att det är mycket vanligare än vad den lågutbildade arbetarklassen med avsaknad av intellektuell analysförmåga som du själv tillhör förstår, och därmed ska pöbelmedlemmar hållas borta från dykila utredningar för annars får man Quick, Palme och Kevinfall en masse...
Citera
2017-05-04, 12:52
Bannlyst
KungCaligula verkar ha en agenda med detta.
Varför är svårt att sia om, men helt klart står det inte rätt till.
Citera
2017-05-04, 12:53
Bannlyst
Citat:
Du kan valla mig en miljon ggr så hade jag vetat om jag mördat någon eller inte. Det här ju för fan löjligt. Tror ni på magisk healing också?

Inga problem att knäcka någon, två dagar utan sömn och blinkande ljus och utan mat så hade du erkänt att du mördade JFK. Männsikan är svag, även du...
Citera
2017-05-04, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias

Häxprocesser mm är kända fakta i historien. Det går lätt att få barn att säga det man vill. Barn vill vara folk till lags, vill svara "rätt" dvs det som förväntas.

Det finns kända experiment där man bett föräldrar fråga sina barn om en viss händelse (att de tappat bort föräldern på varuhuset), först minns inte barnet. Det har ju inte hänt. Nästa gång vet dom att dom pratat om det förut och föräldern uppmuntrar, därefter börjar barnet "komma ihåg " alldeles själv och fylla i detaljer... som aldrig hänt.
Citera
2017-05-04, 12:57
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Menar du allvar?
Begriper du inte varför man bandar känsliga förhör?
Vem är det som är en "dum fan" egentligen...

Bara det faktum att den ene av de iq-befriade bröderna sitter och säger "jag minns inte om jag mördat någon var ju så längesen" , det är ju inte ett helt stabilt försvar. Om man inte har mördat någon så säger " jag har inte mördat någon" i vuxen ålder. Inte "njaaa njäääe det kan jag inte minnas".

När pappan pratade om mördade Kevin och beskriver honom som att han hade "ett gott självförtroende" och han säger det inte som att det var något positivt. Det förstår alla som kan läsa vanligt kroppspråk. Skulle inte förvåna mig om det fanns någon form av avundsjuka mot kevin och hans familj och pappan kanske har ventilerat detta med sina söner då och då.

Man kan ju också fråga sig vilken typ av livsstil den ena brodern har som sitter med blåklocka över ögat i intervjun. KANske är han fortfarande kriminell?
Citera
2017-05-04, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Häxprocesser mm är kända fakta i historien. Det går lätt att få barn att säga det man vill. Barn vill vara folk till lags, vill svara "rätt" dvs det som förväntas.

Det finns kända experiment där man bett föräldrar fråga sina barn om en viss händelse (att de tappat bort föräldern på varuhuset), först minns inte barnet. Det har ju inte hänt. Nästa gång vet dom att dom pratat om det förut och föräldern uppmuntrar, därefter börjar barnet "komma ihåg " alldeles själv och fylla i detaljer... som aldrig hänt.

En självklarhet för tänkande människor. Dock är dessa inte i majoritet på FB...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in