2026-05-24, 04:21
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Vänta, en av de två bröderna som fick upprättelse, är han dömd för sånt??
Ja.
Citera
2026-05-24, 09:08
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Här kan du läsa mer om det

(FB) Mordet på Kevin Hjalmarsson, 4 i Arvika 1998
Citera
2026-05-24, 11:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Har läst att de misstänkte först den troliga mördaren; en äldre invandrarkille som hade betett sig på vissa sätt. GW Persson nämner honom bl.a. Men sossarna och systemet ville inte ge invandringen dåligt rykte så det blev en slags cover-up där polisen istället fick fokusera på att trakassera och terrorisera två unga pojkar i timslånga förhör. De dömdes utan bevis och utan nåt annat än att polisen hade manipulerat fram "erkännanden" (har du sett dokumentären om fallet så vet du hur värdelösa de s.k "erkännandena" var, de säger bokstavligen ingenting och vet knappt vad polisen ens pratar om).

När jag såg dokumentären blev jag riktigt illa berörd. Hur fan kunde politiker för att inte säga poliser offra två oskyldiga små pojkar. Det är riktigt svårt att ta in.

Citat:

Tror inte man ska dra för stora växlar på det. Man kan ju bara fundera på hur utvecklingen i hjärnans mognad påverkats av att behöva leva med dessa anklagelser hela livet. Det är nog ett av de värsta övergreppen i svensk rättshistoria. Att det inte talas mer om detta beror på att det fortfarande pågår vidrigheter i svenskt rättsväsende. Unga svenska män får tre år i fängelse för att en kvinna anklagat dem medan riktiga våldtäktsmän går fria på tekniska detaljer - sannolikt allt pga att dölja den enorma överrepresentationen på den invandrade brottsligheten.
Citera
2026-05-24, 11:55
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Här kan du läsa mer om det
Fast det där stämmer inte. Det var inte hans flickvän (han hade redan flickvän), utan en 13-årig tjej som han raggade upp på Facebook genom att börja prata om sex och porr, hämtade upp i bil, tog med sig ut i skogen och försökte ha samlag med henne och lät henne utföra oralsex, för att sen dumpa henne men ta kontakt på Facebook för att fråga vad hon tyckte om storleken på hans könsorgan. Flickan mådde dåligt och gick i samtal hos skolkurator i ett halvår innan hon till slut vågade berätta vad som hänt. Domen är offentlig handling.

(Nej, jag tror inte att Christian mördade sin kompis när han var sju år på grund av detta och jag har svarat på det 100 gånger.)
Citera
2026-05-24, 12:10
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Här kan du läsa mer:
Citera
2026-05-24, 13:30
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith

(Nej, jag tror inte att Christian mördade sin kompis när han var sju år på grund av detta och jag har svarat på det 100 gånger.)
Där är vi helt överens.
Senast redigerad av MrBarnaby 2026-05-24 kl. 13:33.
Citera
Igår, 01:02
Medlem
Hanteringen av bröderna gör mig illa berörda varenda gång jag lyssnar på olika dokumentärer om mordet. Sorgligt nog kommer jag på mig met att tänka på de två bröderna än på Kevin!
Den psykiska terror bröderna utsattes för av förhörsledarna och att de sen mer eller mindre fått livet förstört borde staten kompensera dem med 10 tals miljoner för.
Tänker också vadär det för tomtar kring dessa barn?
Har polisutredningen lagts ned eller är den öppen igen?
Varför har inte 13 åringen gripits ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in