Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Ursäkta om jag ställer frågor som är besvarade någonstans i tråden, men jag har letat runt lite och får inte klarhet i tidslinjen.
Skrik hörs från vattnet vid 18. Kevin hittas kort senare livlös vid vattnet av sin morfar, förklaras död. Kl 21.31 larmas om ett drunkningstillbud.
1. Vem såg Kevin sist i livet? Hur lång tid från det att han sågs till dess att han hittades död?
2. Vad gjorde föräldrarna? En fyraåring som är ute helt själv hela dagen fram till sent på kvällen? Förvisso i barnvänligt område med få bilvägar, men ändå?
1998 känns inte som en evighet sen i fråga om skillnader i föräldraskap. Barn i fyraårsåldern utan vuxens uppsikt i mer än 10 minuter känns helt främmande för mig. Sommartider och barn får vara uppe sent, men en fyraåring som är ute efter 19 helt själv?
Spontant vill jag säga att man brustit extremt i föräldraskapet - men fyll gärna på med info med sånt jag missat. Hade Kevin varit hemma och ätit t.ex., skulle bara gå till sin kompis och sen var han borta? Eller hur gick det till?
Det är lite oklart men den sista som Kevin skall ha setts i livet med är den lätt förståndshandikappade invandrarkillen som bodde i Kevins mormor och morfars lägenhetshus, som drogs till minderåriga och som bla kände Kevin.
Samma person som försöker hitta på ett alibi om vad han har haft för sig under tiden som Kevin försvann tex suttit på biblioteket som var stängt, cyklat runt i Dottevik ensam trots att ingen sett honom osv och som polisen slog hål på men ändå avförde ur utredningen.
Samma person våldtar senare ett annat barn bara ett par 100 m ifrån platsen där Kevins kropp återfanns.