Citat:
Ursprungligen postat av
cybergrodan
Jag har varit väldigt intresserad av det här fallet tidigare, läst mycket, kollat tv-inslag osv... jag vet inte vad jag tror om gm egentligen, ifall det är barnen eller inte. Men en grej som jag funderat över efter att ha sett första delen av DJ:s dokumentär. Varför skulle killarna ställa upp på detta ifall det verkligen var dem som dödat Kevin?
De har hållit sig undan alla dessa år, inte ens här på Flashback har namnen läckt ut. DJ lär ju heller inte varit första journalisten som hört av sig till dem.
Jag har väldigt svårt att tro att man helt kan glömma bort ifall man dödat någon eller inte, varken som barn eller vuxen. Visst, den yngsta kan jag köpa, men 7-åringen?
DJ har väl övertygat dem om att det finns så mycket oklarheter, att de kan rentvå sina namn även om de är skyldiga. Jag skulle snarare vända på det och påstå att anledningen till att de valt att inte prata om det tidigare förmodligen beror på att de vet att de gjort det, åtminstone den äldre brodern (och kanske föräldrarna).
Jag tror deras "tvivel" är skådespeleri eventuellt den yngre brodern undantaget.
Men om de faktiskt skulle bli avskrivna så är det ju en börda som lättar från familjens namn helt klart, oavsett om de är skyldiga eller ej.
Å andra sidan finns risken att DJs "scoop" inte alls sår tvivel hos folk och istället blir det ett bakslag i och med att de nu är offentliga.
Att de väljer att ställa upp tyder väldigt starkt på att kommande program kommer att vara kraftigt i deras favör, vinklat eller ej.