2019-01-02, 16:40
Medlem
Vad är det här för jävla low-lifes som varit i farten nu då? Fatta att Robin & Christian blivit helt friade från alla anklagelser! Det är folk som jobbar med brott & juridik som granskat fallet & de vet mer än några tragiska low-lifes som inte har annat att göra i livet än att själva begå brott.
Citera
2019-01-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Nej absolut inte, däremot kan det vara självförvållat. Vilken vanlig människa skickar In Bilder på sig själv till aftonbladet? Efter en misshandel, knappast polisens Bilder.,,

Lägg ner pajas! Självklart är de tvungna att skicka bilder till medierna i ett försök att freda sig mot galningarna & alla low-lifes som springer lösa. Du fattar va att de som misshandlade begick ett brott? Att de bröt mot lagen. De gav sig dessutom på en person som är oskyldig och friats från alla anklagelser. Men det är väl low-lifes för korkade för att fatta!
Citera
2019-01-02, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag ser inte att det rinner blod från knogarna.

Nej, jag ser inget fönster, jag ser en fönsternisch som kan vara upplyst av lyse/blixt eller möjligen utifrån -- vad det handlar om syns inte på bild.

Så du ser inte blodet i handfatet eller ljusreflektionen i såren? Det betyder att blodet inte har koagulerat ännu. Du menar att fönsternischen är upplyst av en byggstrålkastare? Det starka ljuset kommer nämligen från en sådan eller solen. Jag tror på det sistnämnda.
Citera
2019-01-02, 16:52
Medlem
Det kan inte vara så att någon tipsat media om fb-tråden där deras farsa lagt ut bilderna och vill ha tips?
Sen ”fönstret” kan vara en upplyst list/ vägg från ett snedtak tex.
Citera
2019-01-02, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Lägg ner pajas! Självklart är de tvungna att skicka bilder till medierna i ett försök att freda sig mot galningarna & alla low-lifes som springer lösa. Du fattar va att de som misshandlade begick ett brott? Att de bröt mot lagen. De gav sig dessutom på en person som är oskyldig och friats från alla anklagelser. Men det är väl low-lifes för korkade för att fatta!

Ingen vet om de är skyldiga till brottet eller inte. Dom är dock friade enligt lagen även om det finns starka misstankar häromkring att dom faktiskt gjorde det.
Citera
2019-01-02, 16:57
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Så du ser inte blodet i handfatet eller ljusreflektionen i såren? Det betyder att blodet inte har koagulerat ännu. Du menar att fönsternischen är upplyst av en byggstrålkastare? Det starka ljuset kommer nämligen från en sådan eller solen. Jag tror på det sistnämnda.
Nej, jag vet inte vad du ser för bild, men den jag får upp är beskuren så att man inte ser vare sig handfat eller händer - utan enbart skrubbsåren/skrapmärkena i ansiktet.

Blixt ger vanligen vitt skarpt sken.
Citera
2019-01-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Ingen vet om de är skyldiga till brottet eller inte. Dom är dock friade enligt lagen även om det finns starka misstankar häromkring att dom faktiskt gjorde det.

I detta fall är de är friade eftersom de är oskyldiga. De hade alibi för tiden för mordet & det fanns dessutom ett kvitto som visade att de befann sig på helt annan plats vid mordet. Om det nu var ett mord. Mer sannolikt är att det är en olyckshändelse. Vem fan släpper en 4-åring lös utan uppsikt & springa & leka ute på egen hand liksom? 4-åringar är inte mogna nog för det.
Citera
2019-01-02, 17:16
Medlem
zoomlanders avatar
Vi får de, om misshandeln stämmer kommer polisen Hitta de som gjort det och rättsliga påföljder därtill. Först då när vi hört förövarnas version och att de fälls för eventuellt brott vet vi.
Väntar med spänning
Citera
2019-01-02, 17:17
Medlem
karlinges avatar
Om signalementet på bilen stämmer lär ju någon vara häktad innan helgen.

Tycker hela historien låter skev.
Citera
2019-01-02, 17:31
Medlem
Citat:
Nej absolut inte, däremot kan det vara självförvållat. Vilken vanlig människa skickar In Bilder på sig själv till aftonbladet? Efter en misshandel, knappast polisens Bilder.,,
Om man inte legat gömd under en sten så hade man sett att det finns andra sådana fall i närtiden.
Citera
2019-01-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Om signalementet på bilen stämmer lär ju någon vara häktad innan helgen.

Tycker hela historien låter skev.

Vad är det som låter skevt? Klart, har man själv en skev hjärna så låter väl allt som inte uppfyller ens egna fantasier skevt.

Robin & Christian har redan fått lida nog genom att som barn bli utpekade som mördare trots att de var oskyldiga. Men ni gamar kan inte få nog av att sparka på de som redan ligger. Skämmes ta mig fan!
Citera
2019-01-02, 17:45
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Hur vet vi om det här är på riktigt eller inte, medias bild och robins, ganska dålig misshandel i så fall. Gjort det själv?

Det skriker uppmärksamhet om de här grabbarna. De hade inte begövt va med på bild eller video alls I nya Utredningen, varför går man ut offentligt? Pengar, uppmärksamhet gissningsvis,
Misshandel med några skrubbsår jo tjena visa gärna bilderna från sparkarna I ryggen och magen också

Uppmärksamhet och pengar? Är du efterbliven?
Räcker att lyssna på grabbarna i någon minut för att se att de är väldigt sympatiska pojkar, som lidit sedan barnsben för något de inte gjort.
Hoppas verkligen att polisen lägger alla resurser tillgängliga för att få fast idioterna som gjort detta, och attde döms till hårdast möjliga straff.

Vad gäller Kevin så är det väl ganska uppenbart vem den verkliga gärningsmannen är. Invandraren som var i 15-års åldern, minns inte hans namn nu men han finns på facebook. Leif GW instämmer med den teorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in