2008-12-02, 21:50
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirawz
http://en.wikipedia.org/wiki/Green_ribbon

"The green ribbon is used to support cannabis legalization."

Jamen se där! Då är det ju alldeles på sin plats!

Känns mycket mer sofistikerat än punkiga pins
Citera
2008-12-02, 21:53
Medlem
salabimms avatar
Kanske borde stå med en länk till vart man själv kan skriva ut flyern och ta del i "kampen", alla som är förespråkare hänger ju inte på flashback.
Bäst vore kanske om något som är bra på sådant bara satte ihop en väldigt enkel sida, med länkar, flyern osv, som adressen till står på flyern, borde inte vara allt för svårt. Bra att något händer
Citera
2008-12-02, 21:54
Medlem
Tyckte jag hade ett svagt minne att någon i "The union" filmen hade ett grönt band. Efter att flippat igenom filmen lite snabbt så ser jag att detta stämmer mycket väl.

Mark Emery, har ett sådant band på sig när han propagerar för en legalisering.
Citera
2008-12-02, 21:56
Avslutad
Tror man ska hålla flashback ute från detta då det finns mycket på flashback som inte uppskattas av "normala" människoapor.

Kör på gröna bandet som logga säger jag.
Citera
2008-12-02, 21:58
Medlem
salabimms avatar
Citat:
ChrilleKrullis
Citat:
Ursprungligen postat av salabimm
Kanske borde stå med en länk till vart man själv kan skriva ut flyern och ta del i "kampen", alla som är förespråkare hänger ju inte på flashback.
Bäst vore kanske om något som är bra på sådant bara satte ihop en väldigt enkel sida, med länkar, flyern osv, som adressen till står på flyern, borde inte vara allt för svårt. Bra att något händer

Kan du snickra ihop något :P ?

Jag har inte den blekaste om hur man gör en hemsida, men någon måste ju kunna det här tycker man ju, en enkel, tydlig, lättförstådd och ganska öppen, med länkar till de viktigaste sidorna. Kan inte ta lång tid, kom igen någon?
Citera
2008-12-02, 21:59
Medlem
Citat:
Jag har inte den blekaste om hur man gör en hemsida, men någon måste ju kunna det här tycker man ju, en enkel, tydlig, lättförstådd och ganska öppen, med länkar till de viktigaste sidorna. Kan inte ta lång tid, kom igen någon?

.. Jag kan göra själva sidan :P. Men behöver Informationen! PMa mig GÄRNA med viktiga saker som ska tas upp !
Citera
2008-12-02, 22:02
Medlem
sallymans avatar
Citat:

Tycker detsamma, enkel, stilren och lätt tolkad hemsida. Där frågor och funderingar kan bli besvarade, en portal till en mängd andra hemsidor, är vad vi behöver.
Citera
2008-12-02, 22:04
Medlem
Eller också skapar vi ett eget litet band!
Citera
2008-12-02, 22:05
Medlem
salabimms avatar
Själv sitter jag inte på mängder av info, men det kanske inte ska vara så mkt egen info, utan bara länkar till de kända, som kanadas och WHOs rapporter till exempel?
Citera
2008-12-02, 22:06
Medlem
Gör en sån där namninsamling som går att göra på typ http://www.namninsamling.com/site/

legalize!
Citera
2008-12-02, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineBlind
Damn mannen, den där länken lägger du genast in i min tråd :O Eller så gör jag det.

Kan ta och göra en betydligt snyggare logotyp när jag inte är redo att kasta mig i säng, vilket jag är nu. Skrattade lite åt idén om ett band och öppnade genast paint. Photoshop och några extra minuter framför datorn nästa gång så... om ni gillade den vill säga.

Annars kan ju någon spinna vidare på idén som inte har vardag att sköta. Snitsa till en uppfräschad version, så kanske vi är nära en officiell logotyp inom en kort framtid. Godnatt!
Senast redigerad av Kimsan 2008-12-02 kl. 22:12.
Citera
2008-12-02, 22:12
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahoo
namninsamling låter bra

Det har försökts åtskilliga ggr. Det som har hänt är att folk spammat namn som "LEGALIZEFFS!" och liknande, och de går ju bort och sen har namninsamlingen inte kommit nånvart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in