2010-12-27, 22:04
Bannlyst
Vi behöver en yonny för att saker och ting ska ske.
Kom tillbaka för i helvete!
Citera
2010-12-28, 20:47
Medlem
UtanFiskars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fhosho

Tack för den idén! Jag skall printa ut ca 300 stycken och stoppa ner tillsammans med lokaltidningen nästa vecka! Uppmanar alla andra tidningsutdelar att göra samma sak.
Citera
2011-01-04, 01:25
Medlem
trasiga.krukaNs avatar
Jag är all for it så att säga, vet bara inte hur/var jag ska skriva ut den mängden ark som kommer krävas,
hur har ni gjort?
Citera
2011-01-04, 09:04
Medlem
Rygugglans avatar
Är det någon stoner som fått nån flyer i brevlådan ännu?=)

Tycker det låter som en mycket bra ide det här och tror på det starkt!
Citera
2011-01-10, 19:49
Medlem
karlsson911s avatar
Någon som vet varför cannabisera.se inte visar någon information ?

Kan vara bra så att man inte delar ut posters och sen om någon vill kolla upp information så kan dom inte hitta något :P
Citera
2011-01-11, 12:05
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsson911
Någon som vet varför cannabisera.se inte visar någon information ?

Kan vara bra så att man inte delar ut posters och sen om någon vill kolla upp information så kan dom inte hitta något :P

Cannabisera visar ju enbart info... :P
Citera
2011-01-11, 17:13
Medlem
karlsson911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walter_Sobchak
Cannabisera visar ju enbart info... :P

Det ända jag får upp är en helvit sida när jag försöker komma in på den :S
Provat ett par webbläsare :P
Citera
2011-01-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsson911
Det ända jag får upp är en helvit sida när jag försöker komma in på den :S
Provat ett par webbläsare :P

Använder Mozilla, Funkar fint, prova!
Citera
2011-01-12, 15:38
Medlem
Nu är det dags att börja printa ut massa blad och lägga i människors brevlådor av den anledningen att vad annars ska man hitta på?(: Skulle vara kul fall mer människor gjorde detta!
Citera
2011-01-12, 17:06
Medlem
ruskos avatar
Bra jobb! keep it up.
Citera
2011-01-12, 17:37
Medlem
Rullkardins avatar
Projekt Posti-it råkar inte ha någonting med att posta gräs att göra va? En av dom bästa idéerna om man skulle vilja ha det lagligt som jag kan se, vore att helt enkelt rulla massa gåsar och bara posta dom till journalister, politker och en hel del till bara vanligt folk så skulle det utan tvekan väcka väldigt mycket publicitet. Visst så kan det ju ses som någonting dåligt, "knark ligor skickar knark till småbarn" eller nåt..

MEN den absolut största svårigheten i Sverige för att få det lagligt är det faktum att vi har en mycket mycket mindre del folk som ens testat cannabis. Om man räknar bort dom lyckligt lottade att bli födda ungdomar till 60, 70-talet så stämmer nog det in ganska bra. Det är väl inte så pass ologiskt att tro att de som faktiskt ger cannabis en chans och testar ett par 2-3 gånger förmodligen kommer gilla det eller iallafall se att det inte är så farligt

http://www.can.se/documents/CAN/Rapporter/rapportserie/CAN-rapportserie-95-monstrandes-drogvanor-2005.pdf

Nere på sida 63-64 kan man se att cannabis bruket i Sverige gick ned kraftigt under åttiotalet och nu är på väg upp men endast ett medelvärde på ca 13% medger att dem faktiskt testat cannabis någon gång, riktiga flummare är snarare nere på 2-3%, iallafall några år tillbax..
Jämför det med t.ex Tjeckien där det är uppåt 30%-40% medger att dom har rökt.. I brevet med koltrastrarna kan man lägga in nån lapp också, men när det kommer till reklamring kan vi inte slå dem, vi behöver bli starka!
Citera
2011-01-13, 09:22
Medlem
Är det någon som lagt ut några lappar någonstans i gbg? Så man vet vilka områden som redan blivit informerade med sanningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in