2024-04-22, 17:01
Bannlyst
När det handlar om att plocka ut en vpn leverantör, leta efter en som har sina rötter här i vårt hörn av världen och som verkligen bidrar till samhället genom att betala sina skatter. Att gå förbi de där alltför billigaste eller gratis alternativen är inte bara ett sätt att skydda din egen integritet, det är också ett sätt att stötta upp vårt gemensamma välfärdssystem och infrastruktur.

Tänk på det, varje steg vi tar i den digitala världen påverkar vårt lands ekonomi och framtid. Så välj med lite stil och medvetenhet.

Det är VI staten som kontrollerar detta landet.
Citera
2024-04-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Så nu när många VPN'er har stängt ner förmågan till "port forwarding",
Kör själv ExpressVPN men dom har ju tyvärr inte den förmågan längre.

Vilka finns från era erfarenheter som har bra svenska PF servrar samt ger Bra hastigheter -

Har efter lite eftersök hittat ProtonVPN som ett intressant alternativ.
Sedan har jag läst lite om AirVPN men har ingen aning om deras hastigheter för oss som bor i Sverige, om de ens har bra svenska servrar som tillåter PF..

Så skriv gärna och om ni har egna erfarenheter är det ett stort plus!
Tack!

jag litar bara på OVPN. dom är testade i domstol och lämnade inte ut något. dom har haft så många polisbesök att det är komiskt. dom har inget att ge ut. så, om du ska snåla och tumma på din egen säkerhet så välj något annat. vill du vara säker så betala lite mer och var sedan säker.
Citera
2024-04-22, 22:47
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Så nu när många VPN'er har stängt ner förmågan till "port forwarding",
Kör själv ExpressVPN men dom har ju tyvärr inte den förmågan längre.

Vilka finns från era erfarenheter som har bra svenska PF servrar samt ger Bra hastigheter -

Har efter lite eftersök hittat ProtonVPN som ett intressant alternativ.
Sedan har jag läst lite om AirVPN men har ingen aning om deras hastigheter för oss som bor i Sverige, om de ens har bra svenska servrar som tillåter PF..

Så skriv gärna och om ni har egna erfarenheter är det ett stort plus!
Tack!

Har kört OVPN och Mullvad men nu återgått till Anonine just för PF. Anonine har tillräckligt bra trackrecord när det kommer till integritet så att jag ska känna mig nöjd. Anonine har även servrar som ger dig alla portar öppna om du hellre vill sköta din säkerhet med egen brandvägg.
Citera
2024-04-23, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
jag litar bara på OVPN. dom är testade i domstol och lämnade inte ut något. dom har haft så många polisbesök att det är komiskt. dom har inget att ge ut. så, om du ska snåla och tumma på din egen säkerhet så välj något annat. vill du vara säker så betala lite mer och var sedan säker.
Intressant. Har inget emot att betala lit extra för en bra tjänst, absolut inte.
Det är ju såklart säkerheten som är viktigast och sedan hurpass hastigheterna samt latens/ping skillnaden är mellan tjänsten och ens egna internet.

Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Har kört OVPN och Mullvad men nu återgått till Anonine just för PF. Anonine har tillräckligt bra trackrecord när det kommer till integritet så att jag ska känna mig nöjd. Anonine har även servrar som ger dig alla portar öppna om du hellre vill sköta din säkerhet med egen brandvägg.
Hur är hastigheterna/latency/ping med Anonine tycker du?
Blir det väldigt mycket långsammare än vad ditt bredband ger dig utan att ansluta dig via dem?

Vet inte hurvida hrm. p2p är "OK" att diskutera om här eller inte men tänker även om man rent hyptotetiskt vill tex. vill dela en linux distro via något tor*ent nätverk hur hastigheterna blir där med Anonine.

Du behöver givetvis inte skriva om det sista om du inte vill, mina PM är öppna isåfall eller bara ignorera det sista.
Tack för svaren!
Citera
2024-04-23, 13:34
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Vet inte hurvida hrm. p2p är "OK" att diskutera om här eller inte men tänker även om man rent hyptotetiskt vill tex. vill dela en linux distro via något tor*ent nätverk hur hastigheterna blir där med Anonine.

Du behöver givetvis inte skriva om det sista om du inte vill, mina PM är öppna isåfall eller bara ignorera det sista.
Tack för svaren!

Anonine säljer sina tjänster med vetskapen om att många kunder efterfrågar samt använder VPN för P2P.
"För att förbättra användarupplevelsen betjänar vi nu publika IP-adresser i Sverige utan kostnad. Om du befinner dig i Sverige kan du antingen stanna bakom vår brandvägg och få en privat adress eller ansluta till en publik IP-server och utnyttja fördelarna med en publik IP-adress. Publika IP-adresser kan förhöja upplevelsen i vissa fall, till exempel om du spelar spel online, använder P2P-anslutningar eller gör tjänster tillgängliga på nätet."

Sitter på fd Comhem och 3 hål i väggen, dvs koax med en hastighet på 1200/100mb och har strypt mina P2P-klienter till 30MB då jag inte vill straffa mina diskar alldeles för hårt samt upprätthålla husfriden här hemma om alla klienter skulle användas samtidigt. Man uppnår iaf dom hastigheterna lätt om det är en populär distro av Linux

Hur snabbt man skulle sno hem en Linux-iso via P2P utan VPN vet jag faktiskt inte då jag undviker det

De 2 huvudsakliga anledningarna som gjorde att jag gick över till Anonine var att jag behöver ha fler än 3 portar öppna samtidigt samt att svågern skulle via Anonines klient kunna se på padel som enligt honom ofta är IP-blockat ute på nätet (regionsblockering).

Mullvad hade allt det här innan dom tog bort PF

Flashback VPN har oxå möjligheten att erbjuda publik IP (alla portar öppna). Att Flashback tyvärr gick bort för mig var enbart för min svåger då Flashback saknar ett bra utbud på servrar utomlands.
"I vilka länder har ni servrar?
Vi har för närvarande servrar i Sverige och Nederländerna men fler platser är på gång."
samt
"Ingen trafik blockeras. Alla användare tilldelas en publik IPv4-adress med alla portar öppna."

GLHF
Citera
2024-04-23, 14:31
Medlem
Jag kan inte se någon riktig konkurrent till OVPN. Change my mind.
Citera
2024-04-25, 12:04
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0x53
Jag kan inte se någon riktig konkurrent till OVPN. Change my mind.
Du lär ändra åsikt så fort du stöter på något problem med deras anslutning (och tro mig, det lär hända förr eller senare) och behöver support från dem. Sedan samarbetet med Pango så har supporten på OVPN blivit mycket sämre.
Citera
2024-04-25, 16:11
Medlem
Airwave92s avatar
Den här jävla mullvad har inte fungat på över en vecka nu, står unable to connect, har installerat om skiten och allt. Exakt vad betalade man för?
Citera
2024-04-25, 16:16
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Den här jävla mullvad har inte fungat på över en vecka nu, står unable to connect, har installerat om skiten och allt. Exakt vad betalade man för?
Och vad säger deras support då när du har kontaktat dem? För jag förmodar att du redan har kontaktat dem? Eller??
Citera
2024-04-25, 20:46
Medlem
hashs avatar
Citat:

Blev förvånad när jag läste ditt inlägg.
Har i princip aldrig problem med Mullvad.

Kör vpn med Mullvad dygnet runt mot USA servers.
Ibland har jag märkt att den har hoppat över till en annan USA server, men det betyder ju inte att felet har berott på Mullvads vpn-tjänst. Kan ju vara i princip vara vad som helst som har orsakat det.
Citera
2024-04-25, 22:19
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrganiC
Och vad säger deras support då när du har kontaktat dem? För jag förmodar att du redan har kontaktat dem? Eller??

Nej inte kontaktat support än men googlat och försökt fixa problem. Står att man ska "starta om datorn och sen ominstallera appen" Händer inget

Citat:
Ursprungligen postat av hash
Blev förvånad när jag läste ditt inlägg.
Har i princip aldrig problem med Mullvad.

Kör vpn med Mullvad dygnet runt mot USA servers.
Ibland har jag märkt att den har hoppat över till en annan USA server, men det betyder ju inte att felet har berott på Mullvads vpn-tjänst. Kan ju vara i princip vara vad som helst som har orsakat det.

Att starta om datorn och installera om appen som det står gör iaf inget för mig
Varför USA servers förresten? Trodde det var en mer risky teknik
Citera
2024-04-26, 20:08
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Nej inte kontaktat support än men googlat och försökt fixa problem. Står att man ska "starta om datorn och sen ominstallera appen" Händer inget
Ehum.. så du påstår att du har problem men har inte kontaktat supporten och nu klagar du på företaget för att det inte fungerar då du försöker lösa problemet på egen hand? Jag föreslår att du kontaktar deras support istället för att 'googla' efter en lösning. För det sistnämnda verkar ju inte vara så lyckat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in