Citat:
Ursprungligen postat av
Lee Sterling
Vet inte hurvida hrm. p2p är "OK" att diskutera om här eller inte men tänker även om man rent hyptotetiskt vill tex. vill dela en linux distro via något tor*ent nätverk hur hastigheterna blir där med Anonine.
Du behöver givetvis inte skriva om det sista om du inte vill, mina PM är öppna isåfall eller bara ignorera det sista.
Tack för svaren!
Anonine säljer sina tjänster med vetskapen om att många kunder efterfrågar samt använder VPN för P2P.
"För att förbättra användarupplevelsen betjänar vi nu publika IP-adresser i Sverige utan kostnad. Om du befinner dig i Sverige kan du antingen stanna bakom vår brandvägg och få en privat adress eller ansluta till en publik IP-server och utnyttja fördelarna med en publik IP-adress. Publika IP-adresser kan förhöja upplevelsen i vissa fall, till exempel om du spelar spel online, använder P2P-anslutningar eller gör tjänster tillgängliga på nätet."
Sitter på fd Comhem och 3 hål i väggen, dvs koax med en hastighet på 1200/100mb och har strypt mina P2P-klienter till 30MB då jag inte vill straffa mina diskar alldeles för hårt samt upprätthålla husfriden här hemma om alla klienter skulle användas samtidigt. Man uppnår iaf dom hastigheterna lätt om det är en populär distro av Linux
Hur snabbt man skulle sno hem en Linux-iso via P2P utan VPN vet jag faktiskt inte då jag undviker det
De 2 huvudsakliga anledningarna som gjorde att jag gick över till Anonine var att jag behöver ha fler än 3 portar öppna samtidigt samt att svågern skulle via Anonines klient kunna se på padel som enligt honom ofta är IP-blockat ute på nätet (regionsblockering).
Mullvad hade allt det här innan dom tog bort PF
Flashback VPN har oxå möjligheten att erbjuda publik IP (alla portar öppna). Att Flashback tyvärr gick bort för mig var enbart för min svåger då Flashback saknar ett bra utbud på servrar utomlands.
"I vilka länder har ni servrar?
Vi har för närvarande servrar i Sverige och Nederländerna men fler platser är på gång."
samt
"Ingen trafik blockeras. Alla användare tilldelas en publik IPv4-adress med alla portar öppna."
GLHF