Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Ja det blev lite varmt idag tyvärr. Det var lovande när jag vaknade precis som du säger. Jag har varit runt på flera golfbanor och har väl hittat fynd på de flesta men i olika omfattning. Har en favoritbana av logistiska skäl och för att det har räckt till. Har inte haft någon vidare lycka med hagar och ängar däremot. Kul att du är från Örebro by the way. Släng gärna iväg ett PM om du vill snacka lite..

Jag har faktiskt nästan uteslutande hittat mina svampar i hagar och på ängar. Jag hittat ett gäng på en golfbana, fast jag tycker inte att det var lika trivsamt att leta där. För mycket folk som springer runt och skjuter stenhårda golfbollar, sedan blir de arga när man går där de spelar. Så jag håller mig till vildmarken, där jag kan gå runt ostört och plocka filosofera njuta.
Idag har det varit ganska varmt men det har även varit mulet och kommit något regnstänk, så det är bra en så länge. Hoppas bara att det här håller i sig nu tills det blir dags att ta första utflykten. Funderar lite på att kolla upp lite nya ställen en i år, tänkte leta reda på lite nya hagar som ligger passande med satelliten. Alltid lika kul att hitta nya ställen=)