2007-09-29, 11:42
Medlem
TurboBoosts avatar
Sådärja! All svamp förpackad och inlagd i det svala och mörka skafferiet
Passade på att inventera också, totalt har jag nu 570-575 stycken.

Men det känns ju ändå som att man vill passa på och plocka mer så länge det går! Undrar hur vädret är imorgon
Citera
2007-09-29, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Sådärja! All svamp förpackad och inlagd i det svala och mörka skafferiet
Passade på att inventera också, totalt har jag nu 570-575 stycken.

Men det känns ju ändå som att man vill passa på och plocka mer så länge det går! Undrar hur vädret är imorgon
Låter härligt, idag är ju vädret så tråkigt. Väldans massa regn är det iaf
Citera
2007-09-29, 11:51
Medlem
OmgHaxxs avatar
Är det kört om det har varit natt-frost i ett par dagar eller är det värt att gå ut o leta?
Citera
2007-09-29, 11:54
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
Låter härligt, idag är ju vädret så tråkigt. Väldans massa regn är det iaf

Mmm verkligen.. dom svamparna jag plockade igår var nog samma svampar som jag hoppade över under föregående plockning.. men man ska väl inte vara så himla kräsen kanske

Men om det regnar idag men inte imorgon så kanske det bäddar för lite nytillkomna svampar Jag vet inte hur lång tid en svamp tar på sig för att växa upp.. kanske är mer än ett dygn?
Citera
2007-09-29, 11:57
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuke32
tänkte bara kolla om det ens går att se ifall någon av de här är toppisar: http://bayimg.com/GAhLGaabe när jag plockade dem såg minst en ut att vara en solklar toppis, den var tom. blå.. men jag la dem i en godispåse som jag hade i jackfickan och nu har dom blivit lite halvt mosade...

Tacksam för svar //nuke

Edit: nästa gång ska jag plocka i en glassburk.. :/

Edit2: eller plåta på plats
Tycker endå att formen liknar en överväxt toppis, men har nog aldrig sett en toppis som har varit sådär mörk. Kanske om det har regnat som fan.
Citera
2007-09-29, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Str8flush
håller med ! är skit trippad just nu på toppsiar ahahha ! skarattar så jag gråter hahhahah fyfan

tyvärr ej toppsiar kolla på lite bilder så ser du skillnad direkt hahah hoppas alla har haft lika skön fredag som jag har haft

slängde i mig 50st och en kvarting kosken var inte så kul började sakna min tjej och grejjer sen började jag gråta sen minneslucka typ 6 timmar

EDIT: måste också plocka mer känns som jag åt upp typ hälften har bara 70kvaar men de regnar idag
så får ta de imorgon eller nån annan dag
Citera
2007-09-29, 12:03
Bannlyst
btw hur många dagar ska man vänta tills man kan trippa igen utan att behöva slänga i sig en monster dos?

tänker inte ta med sprit nästa gång va ingen höjdare faktist ^^
Citera
2007-09-29, 12:06
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurnedBRain
btw hur många dagar ska man vänta tills man kan trippa igen utan att behöva slänga i sig en monster dos?

Runt 1-2 veckor tror jag. Måste du trippa tidigare så borde du nog vänta 4-5 dagar minst.
Citera
2007-09-29, 13:21
Bannlyst
Jag har vart ute och letat sen slutet av augusti och har inte hittat en enda toppis... Känner mig ganska usel just nu.... Några tips? Någon som vill hjälpa mig leta ._.?
Citera
2007-09-29, 13:22
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollskog
Jag har vart ute och letat sen slutet av augusti och har inte hittat en enda toppis... Känner mig ganska usel just nu.... Några tips? Någon som vill hjälpa mig leta ._.?

Berätta var du letar så kanske jag kan bidra med något tips.
Citera
2007-09-29, 13:40
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurnedBRain

En vecka ska man vänta sen senast man käkade topisar.
Citera
2007-09-29, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollskog

Citat:
Ursprungligen postat av FAQ
1 Var hittar man dem?

Toppisarna brukar oftast växa på gödslade gräsmarker, så som hagar och golfbanor. Om du ska leta på en Golfbana kolla runt på sidorna där gräset är lite högre, dom växer inte rakt på greenen. I hagarna är det bara och springa runt och leta, dom växer lite överallt. Det finns även gödselskivlingar, dom växer antingen rakt på eller brevid "bajs". Dom tillhör samma släckte som toppisarna, men dom innehåller lite mindre psilocybe än deras släckting.

hehe vet inte om de hjälper, har sj en fråga om toppisar och vart man kan hitta dom..

om de finns på golfbanor fungerar det bara i vanligt högt gräs då? har max hittat ca 30 stycken varje gång annat verkar fan omöjligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in