2009-09-25, 13:39
Medlem
SKIQs avatar
Inget rus.

Jag och min kompis tog igår våra första toppsläts någonsin. Vi ville inte ta för mycket första gången så vi bestämde oss för att börja väldigt lågt. 7st var satte vi i oss, efter ca 45 minuter så kändes det bara löjligt att vara så försiktig så vi klämde i oss 7 till och efter ytterligare 30 minuter 7 till. Vi båda hade rökt lite brunt ungefär en och en halv timme innan och båda kände av haschruset när vi började ta svamparna.

Vi väntade på ett rus men inget speciellt hände. Efter ungefär 2 timmar utan något mer än lite, med betoning på lite, snurr i skallen (placebo?) så var vi så jävla trötta att vi somnade.
Vilken besvikelse!

Vad kan detta bero på?

- För låg dos?
- För lång tid mellan doserna?
- Dämpar hasch svampruset?
- Fel svampar? (Vilket jag absolut inte tror att det var, bilder kan läggas upp senare)

Tack på förhand.

EDIT: Kan tillägga att både jag och min kompis vaknade upp 2-3 gånger under natten med ordentlig yrsel och en smula förvirrade.
Senast redigerad av SKIQ 2009-09-25 kl. 14:11.
Citera
2009-09-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIQ
- Fel svampar? (Vilket jag absolut inte tror att det var, bilder kan läggas upp senare)

Hasch boostar ruset som fan imo. Säkert fel svampar.
Citera
2009-09-25, 13:58
Medlem
SKIQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glad pack
Alla rätt? Hur långt kommer man på dessa om man i teorin skulle råka svälja dom?
http://img132.imageshack.us/img132/5957/41587279.jpg

Denna bild skulle lika gärna varit upplagd av mig. Exakt så ser svamparna jag hittade ut, exakt!
Citera
2009-09-25, 14:25
Medlem
Citat:
Jag och min kompis tog igår våra första toppsläts någonsin. Vi ville inte ta för mycket första gången så vi bestämde oss för att börja väldigt lågt. 7st var satte vi i oss, efter ca 45 minuter så kändes det bara löjligt att vara så försiktig så vi klämde i oss 7 till och efter ytterligare 30 minuter 7 till. Vi båda hade rökt lite brunt ungefär en och en halv timme innan och båda kände av haschruset när vi började ta svamparna.

Vi väntade på ett rus men inget speciellt hände. Efter ungefär 2 timmar utan något mer än lite, med betoning på lite, snurr i skallen (placebo?) så var vi så jävla trötta att vi somnade.
Vilken besvikelse!

Vad kan detta bero på?

- För låg dos?

Tack på förhand.

EDIT: Kan tillägga att både jag och min kompis vaknade upp 2-3 gånger under natten med ordentlig yrsel och en smula förvirrade.

21 svampar är inte så mycket. Dessutom kan man inte riktigt sprida ut intaget så som ni har gjort, verkan av 7+7+7 blir inte alls samma som av 21st på en gång.
Citera
2009-09-25, 14:33
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Denna bild skulle lika gärna varit upplagd av mig. Exakt så ser svamparna jag hittade ut, exakt!
Lägg upp bilder nästa gång, tror nog att det var fel även om du är säker på att det var rätt. Det tog ett tag även för mig att inte tro att brokingar osv inte var toppisar.

Sen måste man ta alla på en gång, eller fylla på inom en timme, och då blir effekten inte lika stark heller. Och typ 20 st är tröskeldos, så man bör ta minst 20 st imo. Då känner man garanterat av effekterna.
Citera
2009-09-25, 14:38
Medlem
SKIQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsnisse
21 svampar är inte så mycket. Dessutom kan man inte riktigt sprida ut intaget så som ni har gjort, verkan av 7+7+7 blir inte alls samma som av 21st på en gång.

Nej, det var det jag tänkte. Fan.. waste of time så in i helvete . Vi har bara 32 kvar nu och nu börjar det bli kallt ute. Får ut och knalla så mycket det går nu.

Ändå, borde inte det kännas lite mer? Jag menar, ska inte liten tripp vara 15-30? Även om vi inte tog allt samtidigt och lite utspritt så borde ju något hänt? Det ända som var annorlunda var att haschruset aldrig gick ur. Det var ju ungefär 3 och en halv timme från vi rökte tills vi somna. Så länge håller ju inte hasch i sig.

Ja ja. Vi får ta och trycka i oss 40 st nästa gång då. Det borde ju räcka.

Det finns väl inga direkt giftiga svampar som går att förväxla med toppsläts? Länken jag citerade är svamparna som sagt i mina ögon identiska med dom jag ätit.
Senast redigerad av SKIQ 2009-09-25 kl. 14:40.
Citera
2009-09-25, 14:47
Medlem
SKIQs avatar
http://img407.imageshack.us/i/jag018wi5.jpg/
Brokingar, är dessa brokingar så var det sådana vi hittade först. Vi kom fram till att det inte kunde vara rätt så vi kastade dom och hittade sedan de andra. Vi har garanterat inte ätit dessa som länkas till.

(Länken lånad av Strappado)
Senast redigerad av SKIQ 2009-09-25 kl. 14:50.
Citera
2009-09-25, 15:43
Medlem
singularitets avatar
Citat:

Vilken besvikelse!

Vad kan detta bero på?

- För låg dos?

Tack på förhand.

Om du är säker på att det var toppisar så är väl problemet att ni tog för få svampar som någon redan svarat. Du måste ta fler. Prick 20 svampar är en lagom dos enligt mig. Tugga 10 min och svälj. Vänta en timme. Eller hur ni nu vill äta dem. Man blir inte borta av 20 svampar. Om du är kvinna kanske du ska prova 15 st. Men det är bara en spekulation.
Citera
2009-09-25, 15:43
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Nej, det var det jag tänkte. Fan.. waste of time så in i helvete . Vi har bara 32 kvar nu och nu börjar det bli kallt ute. Får ut och knalla så mycket det går nu.

Ändå, borde inte det kännas lite mer? Jag menar, ska inte liten tripp vara 15-30? Även om vi inte tog allt samtidigt och lite utspritt så borde ju något hänt? Det ända som var annorlunda var att haschruset aldrig gick ur. Det var ju ungefär 3 och en halv timme från vi rökte tills vi somna. Så länge håller ju inte hasch i sig.

Ja ja. Vi får ta och trycka i oss 40 st nästa gång då. Det borde ju räcka.

Det finns väl inga direkt giftiga svampar som går att förväxla med toppsläts? Länken jag citerade är svamparna som sagt i mina ögon identiska med dom jag ätit.

inte 40 st är för mycket första trippen... och ni någonsin klarat att vara ganska stekta på hash så klara ni en första tripp på 30 st var, inte mer tycker jag.. käka allt på en gång

saken att du får en tripp på 21 om du äta alla på en gång, men ni sabbade det genom att bra äta 7 st och låta kroppen bygga upp en resistans mot psilocybinet så när ni åt resten så tog inte kroppen upp det

rök först när ni peakar på svampen inte innan det kan ha en dämpande effekt
Citera
2009-09-25, 15:59
Medlem
users avatar
Tror ni att det är riktiga toppisar jag hittat?
http://img38.imageshack.us/i/dsc01849sz.jpg/
http://img38.imageshack.us/i/dsc01850z.jpg/

tycker dom verkar lite väl gråa i färgen...
Citera
2009-09-25, 16:05
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user

Nepp, inte rätt.
Citera
2009-09-25, 16:08
Medlem
Oczwaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user

Mina otränade ögon säger att det inte är toppisar. Fel färg på skivorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in