2009-09-07, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.bjorn
Toppisar elller skräp? Sorry för den dåliga bilden.

http://img30.imageshack.us/img30/9200/1002565h.jpg

Det är toppisar men du har plockat dom dåligt eftersom stammen bara är halv.
Man tjänar mycket mer på att få med hela stammen då den inehåller mest aktiva ämnen. Plocka lugnt och försiktigt.
Senast redigerad av Kristall 2009-09-07 kl. 12:20.
Citera
2009-09-07, 12:39
Medlem
mr.bjorns avatar
Tack för inputen, då vet jag vad jag ska ut och leta vidare efter. Svåra att hitta, hittade bara de 4.. ;(

Har käkat svamparna som växer här (norges kust) en gång förut och då var det dundersvampar, drack the gjort på ca 35 stycken och fick en väldigt kraftig tripp.
Citera
2009-09-07, 13:26
Medlem
Sten-Dinges avatar
Någon i Skåne som varit ute och hittat? Hur är det annars överlag här, bra dåligt år?
Senast redigerad av Sten-Dinge 2009-09-07 kl. 14:12.
Citera
2009-09-07, 13:54
Medlem
Harrison_Fords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighSpeakerN
Jag ska ut o plocka lite i en kohage strax! Tror ni jag kommer hitta något? Jag bor i Nynäshamn!

hoppas du tar fel svamp så du får åka in på sjukhuset, ghb troll.
Citera
2009-09-07, 13:57
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sten-Dinge
Någon i Skåne som varit ute och hittat? Hur är det annars överlag här, bra dåligt år?
Hittade några redan för en vecka sedan så nu efter regnet är det absolut lönt att ut och börja reka!
Citera
2009-09-07, 13:57
Medlem
dynamit-kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighSpeakerN
Jag ska ut o plocka lite i en kohage strax! Tror ni jag kommer hitta något? Jag bor i Nynäshamn!

Så du är redan ute från sjukan din jävel. Hoppas du halkar och skadar dig när du letar!

EDIT: var visst inte först med att önska honom otur.
Citera
2009-09-07, 14:12
Medlem
Sten-Dinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Hittade några redan för en vecka sedan så nu efter regnet är det absolut lönt att ut och börja reka!

Får bli en liten koll då
Citera
2009-09-07, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kristall
Det är toppisar men du har plockat dom dåligt eftersom stammen bara är halv.
Man tjänar mycket mer på att få med hela stammen då den inehåller mest aktiva ämnen. Plocka lugnt och försiktigt.

Så man äter stammen också?. Det är 19grader idag i skåne. Men har hittat några toppisar förra veckan, är det lönt att dra ut idag då med?
Citera
2009-09-07, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wake-N-Bake
Så man äter stammen också?. Det är 19grader idag i skåne. Men har hittat några toppisar förra veckan, är det lönt att dra ut idag då med?

Ja visst! Det är den bästa biten. I Skåne är det nog lite tidigt än. Har det dock regnat kraftigt så kanske. Men du lär veta vart dom växt förr då, det är svårt att hitta nya ställen så här tidigt.

Jag skulle nog vänta minst en vecka till i Skåne. Men du kan ju gå ut och spana på lämpliga platser, inget fel med lite frisk luft och motion.

Mvh
Citera
2009-09-07, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kristall
Ja visst! Det är den bästa biten. I Skåne är det nog lite tidigt än. Har det dock regnat kraftigt så kanske. Men du lär veta vart dom växt förr då, det är svårt att hitta nya ställen så här tidigt.

Jag skulle nog vänta minst en vecka till i Skåne. Men du kan ju gå ut och spana på lämpliga platser, inget fel med lite frisk luft och motion.

Mvh

Ja då ska man ta det lugnt när man plockar
Väntar en vecka då, eftersom jag äger 7hagar på landet (Bor på landet) och har jävligt många hagar runt om mig. Har fått tag i ett par toppisar här förut i tuvorna så jag har nog en fin skörd att se fram emot... tror jag.
Citera
2009-09-07, 14:31
Medlem
Någon som hittat något i Värmland/Karlstad än?
Citera
2009-09-07, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wake-N-Bake
Ja då ska man ta det lugnt när man plockar
Väntar en vecka då, eftersom jag äger 7hagar på landet (Bor på landet) och har jävligt många hagar runt om mig. Har fått tag i ett par toppisar här förut i tuvorna så jag har nog en fin skörd att se fram emot... tror jag.

Ok Låter najs alltid skönast på landet hehe, då kan man lätt hålla koll och plocka mer ostört. Om du vill kan du flytta tuvorna som dom växer i närmare ditt hus. På så sätt blir det bekvämare ändå nästa år. Göd platserna där dom växer också.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in