2009-08-26, 14:17
  #9061
Medlem
MACBiWs avatar
Är det länge kvar innan det är plockar dags här uppe i norrbotten ?


Och hur länge kan man lagra dom ?
__________________
Senast redigerad av MACBiW 2009-08-26 kl. 14:27.
Citera
2009-08-26, 15:25
  #9062
Medlem
Adks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Du och ditt jävla datorchassi..
Tycker jag läser nya inlägg om det där hela tiden..


OnT: Tycker svamparna torkar på 24 timmar var som helst inomhus om man har dom på tidningspapper iaf.

Ha ha! Tänkte precis samma sak
Citera
2009-08-26, 15:48
  #9063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MACBiW
Är det länge kvar innan det är plockar dags här uppe i norrbotten ?


Och hur länge kan man lagra dom ?

Torrt och utan soljus, hur länge som helst i stort sätt vad jag vet.
Citera
2009-08-26, 16:06
  #9064
Medlem
dr.noos avatar
Är lite nybörjar med toppisar. Och har varit och plockat lite. Kan nån av er säga vilka som är rätt av dom hära ?

[img=http://img141.imageshack.us/img141/6106/dsc00009e.th.jpg]
Citera
2009-08-26, 16:10
  #9065
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.noo
Är lite nybörjar med toppisar. Och har varit och plockat lite. Kan nån av er säga vilka som är rätt av dom hära ?

[img=http://img141.imageshack.us/img141/6106/dsc00009e.th.jpg]
ingen.
Citera
2009-08-26, 17:05
  #9066
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.noo
Är lite nybörjar med toppisar. Och har varit och plockat lite. Kan nån av er säga vilka som är rätt av dom hära ?

[img=http://img141.imageshack.us/img141/6106/dsc00009e.th.jpg]

är förmodligen Panaeolus papilionaceus (Denna svamp är inte hallucinogen)
eller PANAEOLUS ACUMINATUS (Denna svamp är inte hallucinogen)

Dessa svampar brukar växa på samma ställe som toppisar.. Vänta tills sessionen är riktigt igång och leta på samma ställa. Om du har tur då kan du hitta toppisar

Källa: http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/svamparisverige.php#dynga
Citera
2009-08-26, 18:09
  #9067
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fröken
Är det någon som vet hur toppslätsskivlingsutbudet ser ut i Östergötland för stunden?

Är det förresten någon som är villig att dela med sig av sina svampställen i Linköpingstrakten?
ta en bild på dig själv o en bild på ditt legg o skicka till mig så ska jag ge dig några ställen
Citera
2009-08-26, 18:34
  #9068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
ta en bild på dig själv o en bild på ditt legg o skicka till mig så ska jag ge dig några ställen

om någon skulle vara villig att göra detsamma för mig i växjötrakten vore jag ypperligt tacksam
Citera
2009-08-26, 22:23
  #9069
Medlem
Har aldrig plockat toppisar innan men var ute och letade idag.
är någon av dessa svampar toppisar?

http://img228.imageshack.us/gal.php?g=p260809205903.jpg
Citera
2009-08-26, 22:27
  #9070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargansikte
Har aldrig plockat toppisar innan men var ute och letade idag.
är någon av dessa svampar toppisar?

http://img228.imageshack.us/gal.php?g=p260809205903.jpg

Nope Kolla på lite fler bilder på toppisar.
Citera
2009-08-26, 22:31
  #9071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Nope Kolla på lite fler bilder på toppisar.

ingen av dom?
Citera
2009-08-26, 22:32
  #9072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargansikte
ingen av dom?

Näe, ljusa av dom två som är mellanstora liknar mest en toppis, fast det är ändå ingen. Skulle gissa på att det är en brokling av nått slag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in