Citat:
Ursprungligen postat av jonten
Intressant! Mina cubensis har tagit slut och jag vill ju inte vänta på toppisen. Nån som har lite info på när man kan börja ta sig ut och leta efter dessa? Visst, det stod våren till hösten på magiskamolekyler men någon som vet mer specifikt? Kanske man redan hittar dom i västerbotten, eller är det för tidigt?
sommaren till hösten gäller enligt en mycket pålitlig svampbok jag har.
komposthögar, halmstackar och feta gräsmattor(tjockt grönt gräs) är heta tips.