2006-10-17, 23:35
  #3061
Medlem
luudvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necr
hur ska de smaka ?

Efter som att jag aldrig atit svamp sjalv, bara last pa ratt mycket om det for jag ar intresserad av att prova sa vet jag inte.
Men av att ha last igenom de flesta tripprapporter pa svamp som finns har pa FB sa kan man lista ut att det fan inte ar gott i alla fall. 1/10 verkar tycker det ar nastan okej
Citera
2006-10-17, 23:56
  #3062
Medlem
Nercs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luudvig
1/10 verkar tycker det ar nastan okej

jag har längtat i månader efter att smaka den ljuva smaken av Magic mushroom

Så jag antar att det kan smaka hästbajs och jag kommer tycka om det

men jaja om det va något spec. smak som man kanske kunde identifiera med
Citera
2006-10-18, 00:00
  #3063
Medlem
ants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerc
jag har längtat i månader efter att smaka den ljuva smaken av Magic mushroom

Så jag antar att det kan smaka hästbajs och jag kommer tycka om det

men jaja om det va något spec. smak som man kanske kunde identifiera med
Färska smakar mest jord och skogigt. Däremot torkade är uschusch...
Citera
2006-10-18, 00:08
  #3064
Medlem
semafors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerc
jag har längtat i månader efter att smaka den ljuva smaken av Magic mushroom

Så jag antar att det kan smaka hästbajs och jag kommer tycka om det

men jaja om det va något spec. smak som man kanske kunde identifiera med

Brrrr, ryser när jag tänker på smaken av torkad svamp i munnen, smakar surt svett och hö.
Citera
2006-10-18, 00:13
  #3065
Medlem
luudvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semafor
Brrrr, ryser när jag tänker på smaken av torkad svamp i munnen, smakar surt svett och hö.

Jadu Nerc. Om du fortfarande tror du kommer gilla smaken av torkad svamp bara for du vantat pa den lange, tank om
Citera
2006-10-18, 02:18
  #3066
Medlem
DrGreenthumbs avatar
valfri antal svampar + 2 matskedar socker + vatten + choklad extrakt (används till kaffe, 7-eleven) och Thé påse = Underbar dricka som gör dig underbart bäng
Citera
2006-10-18, 02:45
  #3067
Medlem
Dödens avatar
Jag fick en idé, om någon (inte jag) orkar, borde man inte samla alla "EJ TOPPISAR"-bilder i en tråd eller via en länk på första sidan så alla kan kolla där först istället för att posta nya? Det är ju tydligen mååånga som har problem med att hitta rätt.
Citera
2006-10-18, 08:45
  #3068
Medlem
Nercs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Döden
Det är ju tydligen mååånga som har problem med att hitta rätt.


Ja tex. mina finns inte med på "Svampar som kan förknippas med Toppisar".
Mina är ju till 80% likadana ... bara färgen som fuckar imo ..

liksom hur fan kan man "förväxla" toppisar med PLUTEUS SALICINUS ? fattar jag inte
Citera
2006-10-18, 10:32
  #3069
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
Stort grattis.. då klarar du dig ett tag

Nää jag säljer allt, min tid av trippande e över, körde en hel del på svamp, när jag var 15-20år,, det får va nog!

Allt jag har säljer jag o det går åt snabbt!!
MVH Johan

Skall ut idag igen fast på lite nya oprövade platser, kollar in o säger hur det gick sen

MVH Johan
Citera
2006-10-18, 10:51
  #3070
Medlem
Knarkkorven!s avatar
ErikHK:
http://img234.imageshack.us/my.php?image=svamp1af4.jpg
Ja det är toppisar.

Nerc:
http://img242.imageshack.us/img242/7337/im000469ws2.jpg
Nej, det är en för mig okänd art. Inte toppisar, inte brokingar. Psathyrella kanske.
Citera
2006-10-18, 12:55
  #3071
Medlem
Nercs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkkorven!
Nerc:
http://img242.imageshack.us/img242/7337/im000469ws2.jpg
Nej, det är en för mig okänd art. Inte toppisar, inte brokingar. Psathyrella kanske.

Låter som du vet, men du vet inte va det är för något.

Ledsen om jag inte vill släppa detta men jag vill vara 110% säker innan jag slänger något.

Beroende på vilket väder, tillgång till sol, jord och gräs osv osv.
Kan inte allt detta påvärka sporerna så att de inte är lila eller gör så att svampen ser anorlunda ut?

Det som fortfarande gör så jag är halv säker att det är toppisar är ju att, de mycket lika och vi hitta alla runt en golfbana på olika ställen och INGEN av mina 200 svampar är svart under?

Skulle ju suga om det va så att det gösslet de använder får sporerna att bli grå ? vet ju aldrig
Citera
2006-10-18, 13:25
  #3072
Medlem
luudvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkkorven!
ErikHK:
http://img234.imageshack.us/my.php?image=svamp1af4.jpg
Ja det är toppisar.

Nerc:
http://img242.imageshack.us/img242/7337/im000469ws2.jpg
Nej, det är en för mig okänd art. Inte toppisar, inte brokingar. Psathyrella kanske.

Ar du helt saker pa ErikHK's svampar? Ar det verkligen toppisar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in