Citat:
Ursprungligen postat av Knarkkorven!
Nerc:
http://img242.imageshack.us/img242/7337/im000469ws2.jpg
Nej, det är en för mig okänd art. Inte toppisar, inte brokingar. Psathyrella kanske.
Låter som du vet, men du vet inte va det är för något.
Ledsen om jag inte vill släppa detta men jag vill vara 110% säker innan jag slänger något.
Beroende på vilket väder, tillgång till sol, jord och gräs osv osv.
Kan inte allt detta påvärka sporerna så att de inte är lila eller gör så att svampen ser anorlunda ut?
Det som fortfarande gör så jag är halv säker att det är toppisar är ju att, de mycket lika och vi hitta alla runt en golfbana på olika ställen och INGEN av mina 200 svampar är svart under?
Skulle ju suga om det va så att det gösslet de använder får sporerna att bli grå ?

vet ju aldrig