2008-09-22, 20:46
  #7861
Medlem
Skäggbiffens avatar
har varit på skattjakt i de skånska skogarna och på fotbollsplaner men fyndet ligger på 0. Är det någon i malmötrakterna som har hittat något?
Citera
2008-09-22, 21:53
  #7862
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiffen
har varit på skattjakt i de skånska skogarna och på fotbollsplaner men fyndet ligger på 0. Är det någon i malmötrakterna som har hittat något?

du kan ju börja med att leta på rätt ställe
Citera
2008-09-22, 22:11
  #7863
Medlem
Scheikes avatar
Jag undrar lite över att torka dem. Måste man lägga dem bland fläktar och grejer eller funkar det lika bra att ha dem i en stängd byrålåda.
Citera
2008-09-22, 22:43
  #7864
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scheike
Jag undrar lite över att torka dem. Måste man lägga dem bland fläktar och grejer eller funkar det lika bra att ha dem i en stängd byrålåda.
Är nog bra att ha lådan öppen iaf, större risk att de möglar annars.
Citera
2008-09-22, 23:07
  #7865
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scheike
Jag undrar lite över att torka dem. Måste man lägga dem bland fläktar och grejer eller funkar det lika bra att ha dem i en stängd byrålåda.

du kan torka de bara öppen om man vill går bara bra.. men om man ska torka i byrå låda och sånt ska man vara väldigt noga med att lufta MYCKET ofta för att minimera risken för att de ska börja mögla..


mitt tips är dator chassit gå jävligt fort om man har lite plats och måste torka många
Citera
2008-09-22, 23:15
  #7866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoochris
Är det någon mening att gå ut och leta i umeå fortfarande eller är säsongen över?


pz

funderar på detsamma.. vet flera som har hittat. men jag tror nog dom finns där ute ännu, lagomt varmt fortfarande! pz.
Citera
2008-09-22, 23:18
  #7867
Medlem
Scheikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Är nog bra att ha lådan öppen iaf, större risk att de möglar annars.

Mjo det är klart. Men bor fortfarande hemma. Räcker det att ha den öppen natt tros? Eller ska jag kanske flytta dem så fort som möjligt.
Citera
2008-09-23, 01:06
  #7868
Medlem
ad0s avatar
Har varit ute och letat o lyckats hitta ca 10 st, vill bara vara säker om alla är toppisar.
Här är en bild:
www.boug.se/shroomz.jpg

De som ser lite orange-aktiga ut verkar lite misstänksamma, men resten borde vara toppisar. Tacksam för svar.
Citera
2008-09-23, 01:16
  #7869
Medlem
Juicy Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ad0
Har varit ute och letat o lyckats hitta ca 10 st, vill bara vara säker om alla är toppisar.
Här är en bild:
www.boug.se/shroomz.jpg

De som ser lite orange-aktiga ut verkar lite misstänksamma, men resten borde vara toppisar. Tacksam för svar.

JACKPOT! Var i landet hitta du dessa då?
Citera
2008-09-23, 01:22
  #7870
Medlem
ad0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicy J
JACKPOT! Var i landet hitta du dessa då?
Södra stockholm faktiskt, inte så långt ut från stan. De börjar växa till i stockholms området. Får bli en till shroomhunt imorrn.
Citera
2008-09-23, 01:29
  #7871
Medlem
Juicy Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ad0
Södra stockholm faktiskt, inte så långt ut från stan. De börjar växa till i stockholms området. Får bli en till shroomhunt imorrn.

Aa det verkar så. Har det regnat något dem senaste dagarna däruppe?
Citera
2008-09-23, 01:48
  #7872
Medlem
ad0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicy J
Aa det verkar så. Har det regnat något dem senaste dagarna däruppe?
Nja, lite då och då. Fast det har varit ganska kallt så, det är dags för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in