2009-08-05, 20:09
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Psilocybinsvamp i släktet Panaeolus som växer på välgödslade gräsmattor och vägkanter men är mer vanlig kring stora dynghögar med mycket hästbajs/halm & träspån. Växer oftast i klungor. Är en populär svamp i USA. Kantbrokingen växer i Sverige på sommaren-hösten. OBS! Kan på gräsmattor lätt förväxlas med P. foenisecii som har samma färgskiftningar på hatten, men är mindre, har ljusare fot och har ett mörkbrunt sporavtryck.

Tillräckligt mycket för att kunna kalla den en bajssvamp tycker iaf jag.

Källa: https://wiki.magiskamolekyler.org/Panaeolus_subbalteatus

men iaf, nu kom jag på vilken svamp killen menade. Hörde att det fanns en bajstoppis som växer precis på bajset i hagarna och som är aktiv, kmr dock itne ihåg vad den heter. kanske finns i trådstarten.
du skrev på bajs, det är skillnad på det och kring bajs. dessutom brukar det inte vara bra att beskriva ett helt släkte så noggrant, det stämmer då sällan för alla arter.
Citera
2009-08-05, 21:30
Medlem
kallestolpillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billyspanpizza
Blir mer och mer intresserad av en tripp ju mer jag läser!
Men för någon som mig som förmodligen inte har något starkt psyke, och äter en del örtmediciner,naturläkemedel,kosttillskott och SSRI - Är en tripp på toppisar alls att rekommendera?

Äter du SSRI som Anti-depressivmedicin med syfte att t.ex. hålla borta ångest? Med andra ord, regelbundet och kontinuerligt intag? För i sådant fall råder jag dig inte att ta Toppisar.

Primärt av 2 anledningar:
SSRI kontrollerar Serotoninreceptorerna i hjärnan, vilket Psilocin'et binder sig till, Tar du svamp kommer du få en betydligt lägre effekt, eller helt utebliven effekt, waste of shrooms.
Och sedan har jag hört, men inte något jag har officiell information om, att tar man Svamp medans man går på SSRI kan man få någon form av Serotoninchock vilket kan vara ganska farligt, -TYDLIGEN-. Men det senare påståendet har jag ingen egentlig information om.

Spara dom i frysen tills du slutet ta SSRI istället i sådant fall, och få en livsförändrade, positiv, upplevelse.
Citera
2009-08-05, 21:41
Medlem
funktioners avatar
Kan härmed rapportera ett fynd på 4-6 toppisar i Västra götalands län på min favorit toppis-äng!
Tog bara en snabb titt, skall dit och rensa fältet snarast möjligt!

De små liven verkar komma tidigt i år!
Citera
2009-08-06, 03:02
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallestolpiller
Äter du SSRI som Anti-depressivmedicin med syfte att t.ex. hålla borta ångest? Med andra ord, regelbundet och kontinuerligt intag? För i sådant fall råder jag dig inte att ta Toppisar.
Tror ändå det är okej sålänge SSRI-doseringen är låg (50-100mg).

Citat:
Ursprungligen postat av kallestolpiller
Primärt av 2 anledningar:
SSRI kontrollerar Serotoninreceptorerna i hjärnan, vilket Psilocin'et binder sig till, Tar du svamp kommer du få en betydligt lägre effekt, eller helt utebliven effekt, waste of shrooms.
Och sedan har jag hört, men inte något jag har officiell information om, att tar man Svamp medans man går på SSRI kan man få någon form av Serotoninchock vilket kan vara ganska farligt, -TYDLIGEN-. Men det senare påståendet har jag ingen egentlig information om.

Spara dom i frysen tills du slutet ta SSRI istället i sådant fall, och få en livsförändrade, positiv, upplevelse.
Tror du har förväxlat SSRI med MAOI?

Citat:
Ursprungligen postat av implants
Vilken tid på dygnet går ni ut och plockar? Tänker mest på om en bondjäkel kommer springandes. På natten är det ju svårt att se och man kan bli upptäckt om man springer runt med en (t.ex.) mobil och lyser på ängen/betesmarken. Dock är det svårare för dem att känna igen dig + att du kan springa och gömma dig ganska lätt i en närliggande skog. Jag har hittat ett ställe som kan vara ganska bra, det ligger ett hus längre bort men jag tror inte man ser ängen därifrån. Det är ute på landet. Funderar bara på NÄR jag ska gå dit. Natt, dag, ljust, mörkt, mittemellan...
Det är ju fan helt jävla omöjligt på natten, ju..
Citera
2009-08-06, 03:11
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1,2-tetraheptan
Tror du har förväxlat SSRI med MAOI?

MAOI boostar, SSRI tar bort effekten helt så vitt jag vet.
Citera
2009-08-06, 03:25
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
MAOI boostar, SSRI tar bort effekten helt så vitt jag vet.
Avsedde "farlig serotonin-chock".
och SSRI tar fan inte bort effekten helt.
Citera
2009-08-06, 22:23
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av implants

Vilken tid på dygnet går ni ut och plockar? Tänker mest på om en bondjäkel kommer springandes. På natten är det ju svårt att se och man kan bli upptäckt om man springer runt med en (t.ex.) mobil och lyser på ängen/betesmarken. Dock är det svårare för dem att känna igen dig + att du kan springa och gömma dig ganska lätt i en närliggande skog. Jag har hittat ett ställe som kan vara ganska bra, det ligger ett hus längre bort men jag tror inte man ser ängen därifrån. Det är ute på landet. Funderar bara på NÄR jag ska gå dit. Natt, dag, ljust, mörkt, mittemellan...

Jadu, vanliga mäniskor plockar svamp och ingen skulle misstänka de från att plocka knark. Så mitt förslag är att du går dit valfritid på DAGEN, det blir väldigt mörkt på natten som du lagt märke till. Ta med svampkorg för pluspoäng
Citera
2009-08-07, 11:43
Medlem
Lilabanans avatar
Något OT kanske, men hur uttalar ni Psilocybe Semilanceata ?

Jag uttalar det Silosybe Semilanseáta
Är det rätt?
Citera
2009-08-07, 14:09
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Något OT kanske, men hur uttalar ni Psilocybe Semilanceata ?

Jag uttalar det Silosybe Semilanseáta
Är det rätt?
ganska rätt, man brukar även betona o:et i psilocybe. annars har du rätt.
Citera
2009-08-07, 19:41
Medlem
azAZ09s avatar
Wiho!

Nyss hittat mina första två för denna säsong. (ganska småa, men whueva) fann dem i min favorittuva bredvid huset.
Hittade i västerbotten för er som undrar

här är en bild, med bra kvalité för folk som försöker hitta... finns nog med dåliga bilder i denna tråd, på dessa underbara psykadelier.
http://img517.imageshack.us/img517/3204/skuggfiguror020kopiera.jpg
Citera
2009-08-07, 20:22
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azAZ09
Nyss hittat mina första två för denna säsong. (ganska småa, men whueva) fann dem i min favorittuva bredvid huset.

här är en bild, med bra kvalité för folk som försöker hitta... finns nog med dåliga bilder i denna tråd, på dessa underbara psykadelier.
Grattis! Ingen tvekan med de tydliga bilderna. Ganska tidigt, även för västerbotten eller?

Här nere i Baden-Württemberg får vi nog vänta till oktober-november innan de tittar upp...
Citera
2009-08-07, 20:27
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azAZ09

snyggt kuvert
skämt åsido, fina svampar, men är det bara jag som är lite misstänksam mot den vänstra/undre, den ser ut att vara ljus under hatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in