2011-09-01, 18:15
Medlem
foilwrappeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big_bob
Antar att de inte fick torka riktigt bra. Är flera skördar som jag blandat ihop. Men det är antagligen första skörden som blivit möglig. Dock så var det bara enstaka svampar, och ytterst lite. Därför frös jag in allt för att förhindra att det fortsatte mögla. Kan jag äta 3-6 svampar med lite mögel på? (Ytterst lite. Inte söndermöglad rakt genom.)

Antar att detta har hänt pga att jag torkat dom i ett oventilerat skåp, och kanske inte var helt torra innan dom åkte ner i en liten glas burk. Jag trodde att dom skulle mögla om dom stog ute i luften för länge, eller var osäker rättare sagt och gjorde förhastade beslut. Precis som mitt snabba beslut att frysa in allihopa. Nybörjare som man är

Det var bra tänkt frysen kommer döda möglet så att det inte sprider sig. Om det bara är 3-6 svampar som är mögliga så skulle jag skita i dem, inte direkt svårt att hitta 3-6 nya och fett ovärt att spy under en tripp tack vare mögliga svampar.

Det bästa stället att torka på är öppet i ett mörkt rum, mina la jag på hallgolvet under natten så var det klart. De möglar inte om de ligger ute i luften (förutsatt att det inte är jättefuktigt i luften typ badrum), bättre att torka dem lite extra länge än fort kort så att säga.

Ha dock kvar dina svampar i frysen nu och plocka bort de mögliga när du ska trippa, funkar finfint att käka de helfrusna. Kom ihåg att skölja ner med massa citronjuice bara eller låt dem ligga och dra i juicen nån halvtimme
Citera
2011-09-01, 18:18
Medlem
foilwrappeds avatar
Citat:
Inga problem!

Vad säger ni som är erfarna om landningen på svamp? Ska man köra en första tripp imorgon utan nå röka till landningen?

Jag slutade röka för länge sen (brass antar jag att vi pratar här) och har alltid landat bra utan det.... eller ja... Jag har haft en riktig kraschlandning också men det berodde på massa annat :P

Jag tycker därför att du bara ska köra på svamp, rök inte förrän du känner att du nästan landat då röka boostar svamp rätt fint ibland.
Citera
2011-09-01, 18:34
Medlem
big_bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foilwrapped
Det var bra tänkt frysen kommer döda möglet så att det inte sprider sig. Om det bara är 3-6 svampar som är mögliga så skulle jag skita i dem, inte direkt svårt att hitta 3-6 nya och fett ovärt att spy under en tripp tack vare mögliga svampar.

Det bästa stället att torka på är öppet i ett mörkt rum, mina la jag på hallgolvet under natten så var det klart. De möglar inte om de ligger ute i luften (förutsatt att det inte är jättefuktigt i luften typ badrum), bättre att torka dem lite extra länge än fort kort så att säga.

Ha dock kvar dina svampar i frysen nu och plocka bort de mögliga när du ska trippa, funkar finfint att käka de helfrusna. Kom ihåg att skölja ner med massa citronjuice bara eller låt dem ligga och dra i juicen nån halvtimme

Ok Ska försöka hitta dom mögliga sedan då.
Blir det enklare att äta dom med citronsmak? Vet att c-vitamin boostar, fick lära mig det i en annan tråd för ett tag sen.

Citat:
Jag slutade röka för länge sen (brass antar jag att vi pratar här) och har alltid landat bra utan det.... eller ja... Jag har haft en riktig kraschlandning också men det berodde på massa annat :P

Jag tycker därför att du bara ska köra på svamp, rök inte förrän du känner att du nästan landat då röka boostar svamp rätt fint ibland.

OK. Jag tänkte mest så man kan sova när man behöver det. För jag hade riktigt svårt att sova en gång när jag provade tröskeldos LSD. Var typ en riktigt lång och seg afterglow från början till slut, och varade kanske 24 timmar innan jag fick någon sömn. Dock så har jag alltid kunnat sova på HBW frön. Hur vanligt är det att man spyr under sin första svamptripp? Har hört att det är väldigt vanligt av folk för nåt år sen, men läser inte mycket om spyor här på FB... Jag HATAR att spy.
Citera
2011-09-01, 18:50
Medlem
Klyrres avatar
Fan, de går trögt för mej som attans detta år... Vart ute 3 ggr å fått ihop ca 60+... Verkar som mitt guldställe börjat tröttna för första året/en hittade ja massor... får väl jaga nya jaktmarker...
Citera
2011-09-01, 18:54
Medlem
foilwrappeds avatar
Citat:
Ok Ska försöka hitta dom mögliga sedan då.
Blir det enklare att äta dom med citronsmak? Vet att c-vitamin boostar, fick lära mig det i en annan tråd för ett tag sen.

OK. Jag tänkte mest så man kan sova när man behöver det. För jag hade riktigt svårt att sova en gång när jag provade tröskeldos LSD. Var typ en riktigt lång och seg afterglow från början till slut, och varade kanske 24 timmar innan jag fick någon sömn. Dock så har jag alltid kunnat sova på HBW frön. Hur vanligt är det att man spyr under sin första svamptripp? Har hört att det är väldigt vanligt av folk för nåt år sen, men läser inte mycket om spyor här på FB... Jag HATAR att spy.

Citron boostar, gör att man peakar högre men förkortar trippen med någon timme. Det är ganska individuellt men för vissa ger det typ dubbel effekt ( 30 toppisar blir som 60 ist). Jag har inga problem med svampsmaken, bara när man äter jättemycket, men citron tar bort mycket av den så det är ju bra för de som inte gillar smaken.

För min del har det varit aslugnt att sova efter ruset, jag har till och med sovit bort ett rus (väldigt svagt dock).

Nej det är inte vanligt att man spyr under sin första svamptripp, men det händer. Ett bra tips är att hålla dig till bara svamp och inte blanda så kommer det gå vägen.
Citera
2011-09-01, 19:45
Medlem
Zicks avatar
Någon från VG som också betraktar denna avskyvärda värmeböljan som anfallde den annars mycket goda starten på säsongen? Det har vart sol i två dagar nu, och långt över 15 grader på dagarna (dock under på nätterna). Det är inte så att toppisarna nu torkar och dör så man får vänta på nästa skyfall för att det ska komma mer?
Citera
2011-09-01, 19:54
Medlem
Imalosers avatar
http://i242.photobucket.com/albums/ff274/nagelbitarn/IMG_0208.jpg

Antar att det är rätt, men skönt med bekräftelse!
Citera
2011-09-01, 20:30
Medlem
foilwrappeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
http://i242.photobucket.com/albums/ff274/nagelbitarn/IMG_0208.jpg

Antar att det är rätt, men skönt med bekräftelse!

Helt rätt! Grattis

Det är det lite svårt att se på den längst ner till vänster då den är så trasig, sen brukar dom ju inte ha så "snirklig" stam... Men invänta fler svar innan du gör något med den, den kan ju vara bra
Citera
2011-09-01, 20:32
Medlem
foilwrappeds avatar
Nu sitter jag här hemma och tittar på en burk med toppisar och bredvid den står en burk med cubensis och jag funderar på om hur det skulle vara att blanda... Någon som testat? Vad tror ni?
Citera
2011-09-01, 20:34
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Nu sitter jag här hemma och tittar på en burk med toppisar och bredvid den står en burk med cubensis och jag funderar på om hur det skulle vara att blanda... Någon som testat? Vad tror ni?

Only one way to find out... KÄKA!
Citera
2011-09-01, 20:37
Medlem
foilwrappeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Only one way to find out... KÄKA!

Haha ja jo iofs men tänk om toppisarna typ bara tar över och det blir ett toppisrus? Då har jag ju slösat mina kubbar :O
Citera
2011-09-01, 20:39
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Haha ja jo iofs men tänk om toppisarna typ bara tar över och det blir ett toppisrus? Då har jag ju slösat mina kubbar :O

Äsch, psilocybin som psilocybin! Tror inte det gör nån större skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in