2009-06-15, 18:13
  #8473
Medlem
jontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wallex
beställ hem lite 4-ho-met, funkar förvånandsvärt bra. påminner mycket om en svamptripp fast mer visuellt.
Jag undviker såna "syntetiska kemikalier", speciellt "research chemicals" eller vad de nu kallas...
Citera
2009-06-15, 18:18
  #8474
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonten
Jag undviker såna "syntetiska kemikalier", speciellt "research chemicals" eller vad de nu kallas...

varfö kan du inte vänta tills dess? har du verkligen så bråttom med att få i dig nått
Citera
2009-06-15, 18:26
  #8475
Medlem
jontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
varfö kan du inte vänta tills dess? har du verkligen så bråttom med att få i dig nått
Absolut ingen panik! Men det är ju alltid kul att plocka svamp nån fin dag till en tripp om det redan finns i naturen, eller?
Citera
2009-06-15, 21:49
  #8476
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonten
Tänker du inte på toppslätsskivlingen nu? Läste att Panaeolus Subbalteatus ska växa på dynga i första hand? Då är det väl bäst o leta kring typ hästhagar, stall, kohagar..?
nej, me du har rätt det du säger med platserna, men de innefattade jag med feta gräsmattor, de brukar vara det där kor och hästar går, jag har själv hittat dem där.
Citera
2009-06-15, 21:52
  #8477
Medlem
UpMagiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1,2-tetraheptan
Ge upp.
Dröjer månader.
Kolla i september. Knarka annat tills dess.

Tyvärr, jag måste ha svamp

Jag har många problem med mitt välbefinnande och söker spirituell läkning
Citera
2009-06-15, 22:35
  #8478
Bannlyst
Har mycket ängsmarker runt där jag bor, högvuxet gräs runt 30 cm växer mycket smörblommor och midsommarblomster nu. Närliggande bäckar, vad tror ni skulle det kunna bli lite toppisar där kanske. Dalarna förövrigt.
Citera
2009-06-16, 14:01
  #8479
Medlem
UpMagiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maverick24
Har mycket ängsmarker runt där jag bor, högvuxet gräs runt 30 cm växer mycket smörblommor och midsommarblomster nu. Närliggande bäckar, vad tror ni skulle det kunna bli lite toppisar där kanske. Dalarna förövrigt.

Oroa dig inte, toppisarna hittar dig. Om det är andarnas vilja så.
Citera
2009-06-16, 15:28
  #8480
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UpMagiC
Oroa dig inte, toppisarna hittar dig. Om det är andarnas vilja så.

Taggad som fan på att ut och börja leta. Men tänk om man inte hittar några, vilka är oddsen för att inte hitta en enda.
Citera
2009-06-16, 17:39
  #8481
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maverick24
vilka är oddsen för att inte hitta en enda.

Större än man kan tro första säsongen..
Men det är bra, egentligen.
Har man inte tålamodet att leta och misslyckas förtjänar man ingen svamp.

Det finns ju flera anledningar varför man inte hittar också.. första året hittade jag över 600 stycken. Året därpå endast 30 stycken trots att jag då visste var svampen fanns.

Vissa år är helt enkelt dåliga svampår. Men i år blir det kanon, det känner jag på mig..
Citera
2009-06-17, 12:12
  #8482
Bannlyst
Bor ute i en bya med stora hagar överallt, dvs beteshagar. Men vad ska man säga om markägaren upptäcker en, när man strosar omkring och plockar svamp bland hans kor?
Citera
2009-06-17, 20:39
  #8483
Medlem
kublaikhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maverick24
Bor ute i en bya med stora hagar överallt, dvs beteshagar. Men vad ska man säga om markägaren upptäcker en, när man strosar omkring och plockar svamp bland hans kor?

Du förklarar din situation och bjuder han på en jävel.
Citera
2009-06-17, 20:50
  #8484
Medlem
EverlastingScars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maverick24
Bor ute i en bya med stora hagar överallt, dvs beteshagar. Men vad ska man säga om markägaren upptäcker en, när man strosar omkring och plockar svamp bland hans kor?
Om du är ung kan du ju köra med att du gör ett skolprojekt där du ska identifiera olika svampsorter, eller något liknande. Låt han inte kolla vilka du har plockat bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in