Den nedersta bilden, svampen till höger, går naturligtvis inte att utesluta att det är en toppslätskivling. Som sagt om du känner dig osäker så kassera.
Om den växer på exakt rätt ställe, bland andra toppisar så är det förmodligen en toppis. Men den är misstänkt och bör kasseras. Svampen till vänster ser inte ut som en toppis. Bättre lycka nästa gång. (med reservation)
absolut inga toppisar, som jag skrev till nån annan folk som inte kan nått bör ju inte yttra sig. tänk om de hade vart nån giftig svamp o personen förlitat sig på andra som inte kan nåt=)
brokingar är lätt att skilja från toppisar
kortfattat så är brokingar dynamiska,
och har helt runda hattar och spikraka stammar
brokingar är även lite lila och vinröda
Har nu torkat mina toppisar. kan man hacka upp dem då och svälja dem? tänkte med nåt tex cola mjölk eller vad som helst.
undrar också:
försvinner psilocybinet från svamparna efter ett tag om man inte förvarar dem i plastpåsar.