2007-09-14, 10:10
Medlem
chilloutcowboys avatar
Blir inget letande för mig i dag
blir snart holland och riktiga krut-svamps ist
Citera
2007-09-14, 10:34
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilloutcowboy
Blir inget letande för mig i dag
blir snart holland och riktiga krut-svamps ist

toppisar är krut-svamp ! starkare än cubensis och den andra
Citera
2007-09-14, 10:42
Medlem
chilloutcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gipzy
toppisar är krut-svamp ! starkare än cubensis och den andra
hehe det är jag också övertygad om, men inte dom jag åt hehe.
blir magic mushtooms i amsterdam ist
Citera
2007-09-14, 15:35
Medlem
Gufens avatar
tjena.
nån som kan ge mig tips för toppis-plockning i göteborg/mölndalsområdet?
skicka gärna ett pm om ni har lust
Citera
2007-09-14, 16:47
Medlem
Klyrres avatar
igår va ja ute å kikade på ett ställe som ja inte kollat upp innan å hittade 67st på nån timme... de märkliga e att 98% av svamparna hittade ja i grästuvor som va halvt uppätna av kor... då kommer ja till en fundering... gillar både kor å toppisar samma tuvor eller e de korna som gillar knark!? tittade i massa fler oätna tuvor å hittade bara svamp i 1 av 20 kanske... i dom koätna tuvorna hittade ja svamp i ca var 4:e... va tror ni? kanske att dom inte bara ligger å smälter maten... dom kanske ligger å njuter av alla fraktaler å lyssnar te naturen?
Citera
2007-09-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klyrre
igår va ja ute å kikade på ett ställe som ja inte kollat upp innan å hittade 67st på nån timme... de märkliga e att 98% av svamparna hittade ja i grästuvor som va halvt uppätna av kor... då kommer ja till en fundering... gillar både kor å toppisar samma tuvor eller e de korna som gillar knark!? tittade i massa fler oätna tuvor å hittade bara svamp i 1 av 20 kanske... i dom koätna tuvorna hittade ja svamp i ca var 4:e... va tror ni? kanske att dom inte bara ligger å smälter maten... dom kanske ligger å njuter av alla fraktaler å lyssnar te naturen?

Inte helt omöjligt att det kan vara så faktiskt. Har för mig att jag såg på animal planet eller discovery för ett tag sen där det va en massa djur som åt upp övermogna frukter som hade börjat jäsa och bilda alkohol. Djuren däckade typ och låg kvar där några timmar. Det va inte bara djur av samma ras heller utan flera olika sorter som "festade" tillsammans.

Ibland är inte naturen så olik krogen
Citera
2007-09-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan

Inte helt omöjligt att det kan vara så faktiskt. Har för mig att jag såg på animal planet eller discovery för ett tag sen där det va en massa djur som åt upp övermogna frukter som hade börjat jäsa och bilda alkohol. Djuren däckade typ och låg kvar där några timmar. Det va inte bara djur av samma ras heller utan flera olika sorter som "festade" tillsammans.

Ibland är inte naturen så olik krogen

haha jaa, det såg jag också. bland annat elefanter och apor =)
ska ut och titta efter svamp alldeles strax!
Citera
2007-09-14, 17:12
Medlem
snoochriss avatar
Eftersom ingen svarade på min fråga så postar jag den igen;

Ifall man skulle råka få med sig någon "farlig svamp" kan det vara livshotande att få i sig 1-2 st eller är det lugnt så länge man inte får i sig något 10-tal?
Citera
2007-09-14, 17:21
Medlem
Hur är stockholmsområdet nu när det har regnat och varit kallt? Ska iof ut och leta ikväll/inatt.
Citera
2007-09-14, 17:38
Medlem
Str8flushs avatar
Har hittat i sthlm iaf. Tror dom har börjat ploppa upp nu efter regnet.
Hur gör du när du letar på natten ?? ficklampa ? haha låter svårt.

Jag har hittat alla mina toppisar på en Golfbana. Men det konstiga är att jag har bara hittat toppisar på en plätt 5x5 meter på exakt samma ställe som förra året. Men resten av Golfbanan har jag inte hittat nått. Kan det vara så att det bara finns på den lilla plätten ?? det stället ger iaf 15-60 st per gång jag letar men skulle vilja hitta fler ställen.
Citera
2007-09-14, 17:40
Medlem
Yeah!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoochris
Eftersom ingen svarade på min fråga så postar jag den igen;

Ifall man skulle råka få med sig någon "farlig svamp" kan det vara livshotande att få i sig 1-2 st eller är det lugnt så länge man inte får i sig något 10-tal?

Beror väl på vad det är för svamp. Ha ingen koll på hur pass giftiga svampar vi har i Sverige.

Idag har det blivit 27 toppisar!
Citera
2007-09-14, 17:46
Medlem
kallestolpillers avatar
Snoochris, Var SÄKER när du stoppar i dig svamparna, inge kul annars ju.

Titta lite på denna länken: http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/toppslatskivling_foton_id.php
och jämför lite fram och tillbaka, finns; som jag sa tidigare också; en annan delsida där med svampar som man kan råka ta istället för Toppisar, och det är ca 4st av dom som är giftiga(som man vet), och om du tar miste på dom skall du nog ge upp din karriär som svampplockare :P

Låter allmänt dumt att leta på natten, försökte det 1 gång med ficklampa tidigare i höst och hittade EN svamp, iof var det i högt gräs, men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in