2007-08-24, 13:23
Medlem
Pyrokemis avatar
Hittade 3st toppisar igår.

Ska ut och söka efter flugsvamp idag.
Citera
2007-08-24, 13:43
Bannlyst
info

såhär såg det ut där jag hittade mina svampar
Vita prickar är markerade svampar.
[img]http://img187.imageshack.us/img187/2788/skogme9.png[/img]
adress: http://img187.imageshack.us/img187/2788/skogme9.png
Citera
2007-08-24, 14:09
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
såhär såg det ut där jag hittade mina svampar
Vita prickar är markerade svampar.
[img]http://img187.imageshack.us/img187/2788/skogme9.png[/img]
adress: http://img187.imageshack.us/img187/2788/skogme9.png

antagligen växte dom där för att de va mycke skugga som gjorde att de va svalare o fuktigare där
Citera
2007-08-24, 14:32
Medlem
FisringsAgusts avatar
Någon som vet ifall det finns toppisar i Danmark och tyskland med? Eller är det bara i Sverige de växer?
Citera
2007-08-24, 15:17
Medlem
Rafos avatar
På västkusten av sverige hur stor del av alla ko/häst hagar finns det chans att hitta toppisar i? Måsten man söka igenom ett tiotal innan man kan finna en hage med svamp eller brukar de växa i de flesta små hagar?

Skulle vara roligt att veta om man ger sej ut någon för att leta någon gång, om man skall räkna med att komma hem tomhänt eller inte.
Citera
2007-08-24, 15:42
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
I kohagar kan det t.ex. växa nestlor, hundkex, klöver iaf på sommaren

Touché!

Edit: Detta skrevs under påverkan av Lustgas och Spice Gold. Är inte säker på att det är vettigt.. :P
Edit #2: Nä det är nog förvirring
Edit #3: Är det vettigt? Nu är jag gasad igen och det verkar nu vara vettigt, vafan?
Citera
2007-08-24, 17:02
Medlem
Norfairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafo
På västkusten av sverige hur stor del av alla ko/häst hagar finns det chans att hitta toppisar i? Måsten man söka igenom ett tiotal innan man kan finna en hage med svamp eller brukar de växa i de flesta små hagar?

Skulle vara roligt att veta om man ger sej ut någon för att leta någon gång, om man skall räkna med att komma hem tomhänt eller inte.

Brukar ta ett tag innan man hittar rätt hagar i början, letade igenom 5-6st innan jag hittade en toppis. Men när man väl hittar en så finns det med största sannolikhet många fler i samma hage.
Citera
2007-08-24, 18:39
Medlem
apan_olofs avatar
Är det någon som vet hur det fungerar med adhd och svamp.. att man hoppar över medecinen och så tar jag för givet.
men rent psykiskt är det någon av er svampare som har erfarenhet av adhd och svamp.. jag är inte alls hyperaktiv utan har mer svårt med koncentration och att hålla styr på tankarna, mkt livlig fantasi osv
Citera
2007-08-24, 19:03
Bannlyst
Är det ingen som håller koll på hur många gram svamp som ni
slänger i er för en hyffsad tripp? När dom är torkade alltså.
Citera
2007-08-24, 19:37
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FisringsAgust
Någon som vet ifall det finns toppisar i Danmark och tyskland med? Eller är det bara i Sverige de växer?
Det finns!
Citera
2007-08-24, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocobe
Är det ingen som håller koll på hur många gram svamp som ni
slänger i er för en hyffsad tripp? När dom är torkade alltså.

Jag har för mig att ett gram är 25 st svampar (beroende på storlek såklart). Jag kan varmt rekommendera att pröva 25-50 st (om ni är småväxta). Det kan räcka ganska långt faktiskt, typ lvl 3 om man doserar i överkant.

Så för att svara på din fråga; minst 1,5 gram, inte över 2 första gången. Storväxta klarar mer än så, om du skulle råka vara stor kan du väl ta 2-3 gram som startdos. Allt handlar om mg psilocybin / kilo kroppsvikt.
Citera
2007-08-25, 01:19
Medlem
Mja, den doseringen skulle aldrig funka på svamparna jag plockade förra säsongen.. De var iofs större än vanlöiga toppisar (typ 4cm diameter på hatten, foten kanske 15-20cm lång) kanske var någon avart men alla mina polare höll med om att de var overkligt stora.. Blånade uppifrån och ner. Pallade typ 10-12 svampar vilket var max 1g torkat på vågen men fy FAN vad jag var ute och flög i rymden. Provade vid ett senare tillfälle att köra 3g och det blev INTENSIVT Jag väger dessutom 100+ så jag borde ha ganska bra medeltolerans..

men rent generellt har jag sett allt mellan 1 och 10g som rekommenderad dos. Själv skulle jag ta tio svampar och vänta tills jag vet hur det slår, sen flyya på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in