Finns det nån här som vet när hästar,får,kor,ponnys brukar sluta gå på sommarbete? När man kan ströva fritt i hagarna utan att få stångad eller sparkad?
Finns det nån här som vet när hästar,får,kor,ponnys brukar sluta gå på sommarbete? När man kan ströva fritt i hagarna utan att få stångad eller sparkad?
Den 1 september är det strängt förbjudet enligt lag för djur att vistas inom hagarn. Straffet är tyvärr giftinjektion
Den 1 september är det strängt förbjudet enligt lag för djur att vistas inom hagarn. Straffet är tyvärr giftinjektion
Ah okej, jag kom nyss innanför dörren efter att ha hälsat på både hästar, får och getter. Såg ingen tillskymmelse till toppisar dock. :\ Bara lite broklingar å annat bajs.
Nere i småland borde det väll nästan kunna gå att hitta några få redan nu?
eller iallafall om ca 2 veckor ?
kanske står här i tråden, orkar bara inte läsa baklänges
Det var jag som hittade en bra laddning för nån månad sen, och har fortsatt att hitta en hel del under hela tiden. Men nu snart e det dags på riktigt, yiihaaa!...
Jag brukar i normala fall att tugga mina svampar men i helgen som var gjorde jag ett undantag och kokade svamp på 35 st.... Ohhh boy, vad det svängde på. Effekten blev bra mycket kraftigare än att bara tugga i sig dom. Mycket intensivare men en aning kortare, men tycker att trycket som jag fick överväger att det klingade av lite fortare...
Var själv en aning skeptisk till att koka te på toppisarna tidigare, men nu blir det te för hela slanten i fortsättningen...
Jag måste ha hittat rena rama GULDGRUVAN i år med tanke på vad mycket jag hittat redan... Kan bara tänka mig hur mycket det kommer att finnas om nån vecka när dom kommer igång ordentligt...