2007-09-16, 18:17
Medlem
chilloutcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippen
nu har dom börjat komma i örebro trakten .jag var ute och plockade 35:st på 20 min förut men sen blev det för blött i mina skor så jag pallade inte frysa i regnet

nehe? jag har inte hittat en enda i örebrotrakten
Citera
2007-09-16, 19:43
Medlem
har fan vart ute förra helgen och den här helgen i sthlm, har fan inte hittat en enda svamp
Citera
2007-09-16, 22:08
Medlem
fitt`

helt jävla tomt här me nåra mil från GBG det kan man kalla klimatförändringar förra året här var det fan fråst nu aja man får vell gå o hoppas att gudarna pissar mkt FRED
Citera
2007-09-16, 22:34
Bannlyst
Jag har hittat någonting som ser misstänkt ut som toppslätsskivling mitt i staden jag bor i, på en gräsmatta vid ett hyreshus. Är det troligt att det är toppslätsskivling som växer mitt i staden? Kommer plocka dem imorgon och ta bilder för identifikationens skull.
Citera
2007-09-16, 23:02
Medlem
Ska dra till en fotbollsplan där jag bor imorgon och kolla om det finns något.
Citera
2007-09-16, 23:02
Bannlyst
Nu har jag letat hela helgen utan någon lycka alls... Har hittat brokingar,random svampar och ännu mer random svampar. Är absolut ingen i eskilstuna som vill ut och plocka med mig ?
Citera
2007-09-16, 23:51
Medlem
Kan detta vara rätt?

Var ute och letade lite idag. Efter ett tag hitta jag lite svampar, inte säker på om det är rätt svampar dock.

Här är några bilder

http://img505.imageshack.us/img505/1321/dsc04279am7.jpg

http://img441.imageshack.us/img441/6474/dsc04275td9.jpg

Kanske inte de bästa bilderna, ursäktar för det.

Tillägger att svamparna är blöta, mycket blöta...

Tack på förhand
Citera
2007-09-16, 23:53
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartsvamp
Var ute och letade lite idag. Efter ett tag hitta jag lite svampar, inte säker på om det är rätt svampar dock.

Här är några bilder

http://img505.imageshack.us/img505/1321/dsc04279am7.jpg

http://img441.imageshack.us/img441/6474/dsc04275td9.jpg

Kanske inte de bästa bilderna, ursäktar för det.

Tillägger att svamparna är blöta, mycket blöta...

Tack på förhand
Tyvärr, inga toppisar där. Bättre lycka nästa gång.
Citera
2007-09-16, 23:53
Medlem
Rob Foxters avatar
Nån som hittat i sydöstra vämland/närke?
Spar på krafterna tills jag är säker, förra året va ja allt för het på gröten!
Citera
2007-09-17, 04:09
Medlem
fancies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob Foxter
Nån som hittat i sydöstra vämland/närke?
Spar på krafterna tills jag är säker, förra året va ja allt för het på gröten!

I värmland hittade jag toppis idag. Helt överlycklig.

Hittade 24st, hört att lätt dos låg mellan 10-15st så jag och brorsan delade. Så fort jag kom hem 45 min efter första svamparna intagits så kände jag av det. Det är första gången på hallucinogena och jag mådde kasst först, var liksom trött men det kröp i kroppen så jag kunde inte ligga still. Fixade käk och kikade metallica på MTVLive- Då blev allt asskönt. Är inget större fan men sjönk ändå in i musiken så jävla djupt och ibland avbröts jag med att jag fnittrade åt hur gamla dom blivit och hur roligt Hetfield sjunger; "GoooodbayyyyaaaaaaoooAH!". Därpå blev det shpongle och "lufttrumma" ett bra tag. Höll i sig i 2-4 timmar, vet inte tidpunkt för när de intogs. Upplevde det som olika stadier - Småsnurrig - Obehag/Krypningar - Djup/Road - Djup/Filosofisk - Relaxad - NU är jag nojjig över uppsägning imorgon. Ältar skiten om och om igen, fattar inte vad jag funderar över. Har även mild värk i bakhuvudet som jag nojjar över, vanligt?

Aja, ska ut imorrn bitti igen och plocka fler. har en STOOOOOR hage att genomsöka. Ett kännetecken som jag såg på mina svampar som jag inte sett nån skriva förut var en lätt blå färg vid roten. Detta är jag ganska säger på är psilocybinet (kan det vara så?). På nån mexikansk svamp brorsan hade så var hela svampen vit/blå till färgen.

Sov gott
Citera
2007-09-17, 09:52
Medlem
precis, det är psilocybinet som blir blått om man klämmer på svampen, så det är antagligen från att du har plockat den som de blir blåaktiga vid roten.

letade igår igenom en tjurhage utan några andra resultat än att tjurarna blängde barskt på mig och min tjej så vi avlägsnade oss efter en stund. helt tomt på svamp var det förutom såna där som växer i stora klungor runt stubbar och dylikt. men det kändes lite för torrt också. till min stora glädje började det dock spöregna på kvällen och det höll i sig till sent på natten, och idag är det fint väder! ska ut och leta vidare.

ingen annan här som möjligtvis hittat toppisar i mitt område? jag bor i norrort, i en väldigt blå förort med ett stort köpcentrum. söker inte en spotavslöjning, bara bekräftelse på att de små liven finns..
Citera
2007-09-17, 09:53
Medlem
Zebastians avatar
Jo, psilocybinet reagerar när man rör eller skär svamparna, så de får blåmärken... Min sista skörd cubensis blev lite misshandlad, eftersom jag grävde ut de vid kanterna med kniv... XD

Men det kanske är den bästa riktlinjen? Misshandla svamparna man hittar lite, så ser man vilka som är toppisar och vilka som inte är... ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in