2007-08-29, 18:26
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liberalusers
Det var jag som hittade en bra laddning för nån månad sen, och har fortsatt att hitta en hel del under hela tiden. Men nu snart e det dags på riktigt, yiihaaa!...

Jag brukar i normala fall att tugga mina svampar men i helgen som var gjorde jag ett undantag och kokade svamp på 35 st.... Ohhh boy, vad det svängde på. Effekten blev bra mycket kraftigare än att bara tugga i sig dom. Mycket intensivare men en aning kortare, men tycker att trycket som jag fick överväger att det klingade av lite fortare...

Var själv en aning skeptisk till att koka te på toppisarna tidigare, men nu blir det te för hela slanten i fortsättningen...

Jag måste ha hittat rena rama GULDGRUVAN i år med tanke på vad mycket jag hittat redan... Kan bara tänka mig hur mycket det kommer att finnas om nån vecka när dom kommer igång ordentligt...

Have a nice trip folks...
När du kokade dom, åt du upp svamparna också, eller slängde du dom?
Citera
2007-08-29, 18:37
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
När du kokade dom, åt du upp svamparna också, eller slängde du dom?

Det undrar jag också! Om du har lust så får du gärna skriva nån rad om exakt hur du gick tillväga, temperatur, tid osv.
Ska nog ta en runda till mitt svamp-ställe imorgon och kolla!
Citera
2007-08-29, 18:56
Medlem
dumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
INGA toppisar. Lovar.

Dessutom är det för tidigt för toppisar i Småland. Lovar igen. Ta en sväng i slutet av sept- början av okt

Jo, det går visst att hitta toppisar i småland "så här tidigt" ...
Källa 1. Skrivet 07-29
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Vi hittade 55 stycken för en stund sedan, plockade i småland. Min polare förtärde allihop efter många om och men tills vi singlade slant om vem som skulle få de små delikatesserna. Vi har bildbeviset på engångskamera så fotot kommer nästa vecka

Cheers!

Jag blev sugen själv när man läste detta och gick ut en eller två dagar senare och fick ihop runt 25 också, flickvännen gjorde samma ute där hon bor och hittade ungefär lika många.
Nu har de säkert dött under tiden dock, men med tanke på hur vädret varit sista dagarna är de på tillbakavägen nu. Jag tyckte att det lät tidigt att hitta dem i Juli, men nu är det snart september .. då är det t.o.m 'offeciellt' dags
Låt svampjakten börja!
Citera
2007-08-29, 19:45
Bannlyst
Jag kokade dom i exakt 20 minuter. Det var inte direkt så att det stormkokade. Lät dom småsjuda (småkoka) i 20 minuter som sagt med lock...
Jag var själv lite småskeptisk till att koka te och trodde att dom skulle tappa styrka osv, men satan vad det svängde på... Jag kommer själv att alltid koka te på mina i fortsättningen...
Och det verkar som om man behöver en aning mindre doser då också. I normala fall så äter jag mellan 60-100 st. Men senast så kokade jag på endast 35 (just för att jag var nojig att dom inte skulle färga lika bra) och fick en sån kraftig effekt att det heter duga...

Och jag åt inte upp resterna utav svampen utan jag drack enbart te`t, med socker... Just för att kunna avgöra om det var värt att koka te på dom små liven...
Citera
2007-08-30, 07:45
Bannlyst
det går inte att koka dom enligt vad jag har hört...placebo?

varför kan inte denna klistras?
Citera
2007-08-30, 09:13
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L

då har du källor som inte vet ett skvatt
Citera
2007-08-30, 09:40
Bannlyst
Går inte att koka????. Läs på lite innan du gör dina inkompetenta uttallanden i fortsättningen...

Placebo, skojar du med mig eller?...
Citera
2007-08-30, 11:00
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L

Käkat mycket svamp eller?
Citera
2007-08-30, 15:12
Medlem
Supranoos avatar
Hur länge tar det för en toppis att växa ute i det gröna? Om vi säger att det börjar regnar kl. 12.00 och regnar en timma, hur länge tar det för toppisen att växa upp?
Citera
2007-08-30, 16:47
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
Hur länge tar det för en toppis att växa ute i det gröna? Om vi säger att det börjar regnar kl. 12.00 och regnar en timma, hur länge tar det för toppisen att växa upp?
Kanske 2-3 veckor. Jag ska nog ut om nån timme o leta iaf. Har varit svinkallt senaste veckan..
Citera
2007-08-30, 16:51
Medlem
Absinthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Kanske 2-3 veckor. Jag ska nog ut om nån timme o leta iaf. Har varit svinkallt senaste veckan..

Får man fråga i vilken del av landet du bor?
Citera
2007-08-30, 16:58
Medlem
Yeah!!s avatar
Här i Östergötland har det kylnat till rejält. var ute igår på en golfbana utan napp, har även kollat hagar så jag tror man får ge dem några dagars kyla till innan det börjar poppa upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in