2004-05-02, 16:24
Medlem
varelses avatar
Citera
2004-05-11, 21:25
Medlem
rydizs avatar
Om man skulle ta och plocka många många svampar i höst och käka dom, kan man då ta och beställa en pizza, typ Vesuvio och lägga på svamparna. Eller blir effekten svagare då eftersom magen får mer att jobba med??

Hur brukar ni göra med toppisarna, tycker inte om att tugga bara svamp!
Citera
2004-05-11, 22:35
Medlem
varelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydiz
Om man skulle ta och plocka många många svampar i höst och käka dom, kan man då ta och beställa en pizza, typ Vesuvio och lägga på svamparna. Eller blir effekten svagare då eftersom magen får mer att jobba med??

Hur brukar ni göra med toppisarna, tycker inte om att tugga bara svamp!

Detta har diskuterats livligt många gånger. Sätt att äta svamp på finns hur många som helst.
Det absolut enklaste är att stoppa in i munnen och skölja ner med valfri dryck. Du hinner knappt känna den väldigt vaga svampsmaken.
Annars är ett relativt vanligt sett att mala ner svampen ( i mixer tex) och blanda ut pulvret i ett glas med juice.
På pizza går oxå bra, bara du lägger på svamparna efter du haft pizzan i ugnen. Psilocybin bryts enligt sägnen ner vid ca 60 grader.

/chris
Citera
2004-05-13, 13:06
Medlem
rydizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varelse
Detta har diskuterats livligt många gånger. Sätt att äta svamp på finns hur många som helst.
Det absolut enklaste är att stoppa in i munnen och skölja ner med valfri dryck. Du hinner knappt känna den väldigt vaga svampsmaken.
Annars är ett relativt vanligt sett att mala ner svampen ( i mixer tex) och blanda ut pulvret i ett glas med juice.
På pizza går oxå bra, bara du lägger på svamparna efter du haft pizzan i ugnen. Psilocybin bryts enligt sägnen ner vid ca 60 grader.

/chris

tänkte på att om man skulle käka toppisar så är det ju några stycken man ska sätta i sej. Men en mixer och juice låter ju nice
Citera
2004-05-13, 13:35
Awaiting Email Confirmation
\gros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kezoo
...
Detta kanske är den klurigaste frågan. Dom innehåller inget riktigt gift men det finns människor som har fått en slags psykos på dom....

Är inte direkt insat i svampar men har psykoser med själva förgiftningen att göra? Förgiftningen har väl snarare med någon slags fysisk illamående att göra än psykisk.
Om man väl fått en psykos så lär det bero på individens mottaglighet till de psykoaktiva substanserna.

Vad jag förstår så borde inte dessa svampar framkalla feber, huvudvärk eller liknande illamående. Dvs så längre man äter rätt svamp så bör man förvänta sig endast själva "trippen"?
Citera
2004-05-13, 15:15
Medlem
varelses avatar
Magiska svampar är inte toxiskt giftiga men de kan (speciellt om man e full i magen) orsaka lite illamående. Jag fastar alltid minst en halv dag innan jag äter svamp för att minska risken för illamående och för att öka min kropps upptagningsförmåga.
Varför man får en psykos är det ingen riktigt som vet. Olika personer har olika tendens att falla in i en psykos men annars är det ofta svårt att peka på en precis orsak, det är ofta flera samarbetande orsaker.
Angående psykadelika och psykos är detta ett hett ämne men enligt folk jag snackat med så är det större risk att falla in i en psykos efter mycket rökande än efter psykadelika. Åsikterna går självklart isär om detta och vad jag vet har ingen större studie gjorts inom detta område...

/chris
Citera
2004-05-17, 17:08
Medlem
co-profiles avatar
Går det att hitta svampar på sommaren då? Försvinner svamparna när det blir för varmt?
Tänkte ut och leta lite nu i dagarna, jag har nämligen en golfbana i närheten, kommer jag att hitta något?
Citera
2004-05-17, 18:19
Medlem
varelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av co-profile
Går det att hitta svampar på sommaren då? Försvinner svamparna när det blir för varmt?
Tänkte ut och leta lite nu i dagarna, jag har nämligen en golfbana i närheten, kommer jag att hitta något?

Antagligen inte.
Toppisar växer på hösten, jag har aldrig hittat några eller hört någon som hittat några på våren/försommaren.

/chris
Citera
2004-05-21, 23:11
Medlem
Kajajs avatar
Tack varelse. Jag har skaffat en utmärkt svampbok. men man måste vara försiktig, iallafall.
Citera
2004-05-22, 00:38
Medlem
Spaders avatar
Jo jag har en fråga. Vilka svampar är lätta att förväxla med denna magiska toppslätts?

/Spader
Citera
2004-05-22, 13:02
Medlem
varelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Jo jag har en fråga. Vilka svampar är lätta att förväxla med denna magiska toppslätts?

/Spader

Om du kollar lite längre ner i forumet hittar du en tråd om detta:
http://217.75.104.59/scandinavia/showthread.php?t=126280

Försök söka innan du postar en fråga...

/Chris
Citera
2004-06-24, 00:14
Medlem
BobbyEkZs avatar
Dalarna här, Falun rättare sagt, antar de fins rätt mycke svamp här omkring är så mycke skog. Ska inte vi masar ut på en tur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in