2012-09-08, 22:34
  #17509
Medlem
http://i45.tinypic.com/2cwol1y.jpg

Bättre bild på de jag var tveksam på

Är detta toppisar tror ni?
Citera
2012-09-08, 22:37
  #17510
Medlem
slutatacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankman
http://i45.tinypic.com/2cwol1y.jpg

Bättre bild på de jag var tveksam på

Är detta toppisar tror ni?

Är inte helt säker, men jag tycker du ska slänga svamp 1, och den längst till höger på första raden, svamp 6 och 7 på andra raden. Vänta på fler svar innan du gör något!
Citera
2012-09-08, 23:47
  #17511
Medlem
depenzs avatar
Första försöket;
Toppisar ??? http://imageshack.us/photo/my-images/440/asdf123.jpg/
Citera
2012-09-09, 01:22
  #17512
Medlem
hoppidoppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Finemang!

Du har ingen mer specifik ort att ge?

Haha aa, typ överallt där det är gräsmark.
Citera
2012-09-09, 03:57
  #17513
Medlem
Waqs avatar


Fixat bilder nu, hoppas ni kan assistera lite Jag tycker de ser väldigt lika ut bilden i mitt förra inlägg, ville bara vara säker i och med att de faktiskt hade växt upp genom gammalt hästbajs

http://imgur.com/a/rH6en
Citera
2012-09-09, 04:11
  #17514
Medlem
slutatacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waq


Fixat bilder nu, hoppas ni kan assistera lite Jag tycker de ser väldigt lika ut bilden i mitt förra inlägg, ville bara vara säker i och med att de faktiskt hade växt upp genom gammalt hästbajs

http://imgur.com/a/rH6en

Ledsen... :/ Möjligtvis att EN är en toppis men det ser inte ut som det.
Citera
2012-09-09, 10:48
  #17515
Medlem
jag håller med slutatack att första bilden måste vara rätt.
Men vad säger ni andra om de andra bilderna? http://imageshack.us/g/163/img1268fh.jpg/

Bor förövrigt längst ner i Sverige så är väll dumt att förvänta sig för mycket såhär i början på september.
Citera
2012-09-09, 12:04
  #17516
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppidoppi
Haha aa, typ överallt där det är gräsmark.

Ort, inte typ av mark. Det är viss skillnad.
Citera
2012-09-09, 12:11
  #17517
Medlem
Tjenare, va ute och kollade för några dagar sedan och kollade lite på gärdet.
gick ungefär 30 minuter och hittade dom här
http://i.imgur.com/t9lwF.jpg
http://i.imgur.com/2gVhx.jpg

Är det rätt? Jag är 90% säker att det är det iallafall, vill bara veta vad ni tycker

Jag har några ställen att leta på, vilket tycker ni är bäst eller ser bra ut?
Gärde 1
http://imgur.com/cjrsJ,7fL0x#0
http://i.imgur.com/7fL0x.jpg

Gärde 2
http://i.imgur.com/BKBfS.jpg
http://i.imgur.com/Z8GKI.jpg
Citera
2012-09-09, 12:44
  #17518
Medlem
Spreztozcs avatar
Jag har precis varit ute på span efter någon bra äng/hage eller liknande att leta svamp i. Då jag är absolut nybörjare när det gäller detta så tog jag några bilder på olika ängar/hagar och undrar lite vad ni tycker och tänker.


Hage Nr1:
http://i46.tinypic.com/2qnmxvk.jpg
http://i47.tinypic.com/10xzwgm.jpg

Hage Nr2:
http://i48.tinypic.com/9awd2d.jpg
http://i47.tinypic.com/261c669.jpg

Äng:
http://i47.tinypic.com/10ykzms.jpg
http://i48.tinypic.com/2iw0z13.jpg

Även en bild på en kompis som hälsade på när jag spanade runt.
http://i45.tinypic.com/261ccv6.jpg



Finns det chans att finna toppslätsskivlingar på någon av dessa hagar/äng? Vilken skulle ni rekommendera?
Tacksam för svar.
Citera
2012-09-09, 12:49
  #17519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spreztozc
Jag har precis varit ute på span efter någon bra äng/hage eller liknande att leta svamp i. Då jag är absolut nybörjare när det gäller detta så tog jag några bilder på olika ängar/hagar och undrar lite vad ni tycker och tänker.


Hage Nr1:
http://i46.tinypic.com/2qnmxvk.jpg
http://i47.tinypic.com/10xzwgm.jpg

Hage Nr2:
http://i48.tinypic.com/9awd2d.jpg
http://i47.tinypic.com/261c669.jpg

Äng:
http://i47.tinypic.com/10ykzms.jpg
http://i48.tinypic.com/2iw0z13.jpg

Även en bild på en kompis som hälsade på när jag spanade runt.
http://i45.tinypic.com/261ccv6.jpg



Finns det chans att finna toppslätsskivlingar på någon av dessa hagar/äng? Vilken skulle ni rekommendera?
Tacksam för svar.


Skulle faktiskt rekommendera allihopa. Ta med dig matsäcken för att där kan jag nog säga att det finns stora chanser att du hittar toppisar.
Citera
2012-09-09, 12:55
  #17520
Medlem
Spreztozcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cfrie
Skulle faktiskt rekommendera allihopa. Ta med dig matsäcken för att där kan jag nog säga att det finns stora chanser att du hittar toppisar.

Kul att höra! Blir nog att göra återbesök antingen idag eller imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in