Hittade en 10-15 stycken idag som jag tycker ser ganska exakt ut som toppisar, första gången jag plockar dock, men har kollat på massor av bilder. Två saker gör mig dock tveksam... Jag hittade dom precis brevid en grusstig, växande
upp ur, inte
på, gammalt hästbajs (vilket basically är gammalt gräs, som jag vet att dom egentligen växer på) typ 50/50 kanten av gräset/grusstigen upp genom gammalt torrt hästbajs, säkert någon månad gammalt. Det andra är att stammen inte är riktigt lika ljus som den ser ut på andra bilder. I övrigt ser de mer eller mindre exakt likadana ut, "rätt" färg på hatten, mörka skivor under..
Kunde ej fixa bilder tyvärr men tänkte langa beskriva dom genom andra bilder
http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/toppisfoton/guide_4.jpg
De flesta såg ut som den längst till vänster på denna bild, inte helt uppenbart att de har en "nipple" alltså. En av dom var som den längst till höger, alltså väldigt ung och hade precis släppt den där hinnan och mitt finaste exemplar såg ut som den näst längst till vänster som pekar neråt så att säga, och som sagt, tvivlet är att stammen inte är lika ljus bara... och bajsgrejen
Tacksam för tips/kritik av mitt fynd

kan försöka fixa bilder imorn eller så också.