2010-08-25, 19:58
  #11509
Medlem
Bönans avatar
Jag är skeptisk så äre, vill också att folk inte äter fel svamp..
Citera
2010-08-25, 20:10
  #11510
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naas
någon som har lust att confirma toppisarna jag plockade innan?

http://www.ladda-upp.com/bilder/38699/svamp

http://www.ladda-upp.com/bilder/38700/svamp2

http://www.ladda-upp.com/bilder/38702/toppisar


Ja det är toppisar.
Citera
2010-08-25, 20:50
  #11511
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ia015
Jag var ute i en häst hage idag och hittade denna lilla svampen som jag tycker liknar en toppis men det kan va lika bra och lägga upp en bild så dom erfarna få säga sina ord också. Är jag på rätt väg ?

http://i38.tinypic.com/oghnkn.jpg


Grattis det är en toppis.
Citera
2010-08-25, 21:08
  #11512
Medlem
Pez-DJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Jag är skeptisk... får se vad andra tycker...

Det är toppisar till 100%, kolla noga där stammen är av också så ser du en svag blånad.
Citera
2010-08-25, 21:10
  #11513
Medlem
HentaiMannens avatar
Nu har jag fått tillräckligt många som höll med. Visste väl att jag hade rätt.

*walks away, proud.*
Citera
2010-08-25, 21:18
  #11514
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Nu har jag fått tillräckligt många som höll med. Visste väl att jag hade rätt.

*walks away, proud.*
hehe jaja! bättre o vara säker
Citera
2010-08-25, 21:28
  #11515
Medlem
Är det någon som vet ifall det jag hittat är toppisar?

http://i34.tinypic.com/or2bv7.jpg
http://i38.tinypic.com/s33i44.jpg
http://i37.tinypic.com/qx9ctg.jpg
http://i34.tinypic.com/245k09j.jpg

PS. Det har regnat en hel del idag, det är därför de är mörka.. tror jag ;D
Citera
2010-08-25, 21:30
  #11516
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdeal
Är det någon som vet ifall det jag hittat är toppisar?

http://i34.tinypic.com/or2bv7.jpg
http://i38.tinypic.com/s33i44.jpg
http://i37.tinypic.com/qx9ctg.jpg
http://i34.tinypic.com/245k09j.jpg

PS. Det har regnat en hel del idag, det är därför de är mörka.. tror jag ;D
Tyvärr
Citera
2010-08-25, 21:40
  #11517
Medlem
slunks avatar
var ute och letade toppisar idag för första gången någonsin. var på ett fält med betande kossor som ligger nära en Å och kollade. Hade nästan gett upp när jag fick syn på en ensam liten toppis som satt i en grästuva. var dock det enda jag hittade så jag väntar tills helgen innan jag ger mig ut igen

spelar det någon roll om tuvorna inte är speciellt långa? dom där jädra korna hade ju betat i princip alla tuvor så att dom inte var längre än en decimeter.
Citera
2010-08-25, 21:44
  #11518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slunk
var ute och letade toppisar idag för första gången någonsin. var på ett fält med betande kossor som ligger nära en Å och kollade. Hade nästan gett upp när jag fick syn på en ensam liten toppis som satt i en grästuva. var dock det enda jag hittade så jag väntar tills helgen innan jag ger mig ut igen

spelar det någon roll om tuvorna inte är speciellt långa? dom där jädra korna hade ju betat i princip alla tuvor så att dom inte var längre än en decimeter.
Det spelar ingen roll.
Det är inte själva tuvorna som gör att det finns toppisar, utan det är anledningen till att tuvorna finns som gör så att chansen är större att man hittar toppisar där.
Citera
2010-08-25, 22:04
  #11519
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xdeal
Är det någon som vet ifall det jag hittat är toppisar?

http://i34.tinypic.com/or2bv7.jpg
http://i38.tinypic.com/s33i44.jpg
http://i37.tinypic.com/qx9ctg.jpg
http://i34.tinypic.com/245k09j.jpg

PS. Det har regnat en hel del idag, det är därför de är mörka.. tror jag ;D


Ser ut som dyngslätskivling tycker jag, men det är lite suddigt så...
Citera
2010-08-25, 22:05
  #11520
Medlem
sonofstjacobss avatar
Kan det här vara något?

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=13yqzh1&s=4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in