Citat:
Ursprungligen postat av slunk
var ute och letade toppisar idag för första gången någonsin. var på ett fält med betande kossor som ligger nära en Å och kollade. Hade nästan gett upp när jag fick syn på en ensam liten toppis som satt i en grästuva. var dock det enda jag hittade så jag väntar tills helgen innan jag ger mig ut igen
spelar det någon roll om tuvorna inte är speciellt långa? dom där jädra korna hade ju betat i princip alla tuvor så att dom inte var längre än en decimeter.
Det spelar ingen roll.
Det är inte själva tuvorna som gör att det finns toppisar, utan det är anledningen till att tuvorna finns som gör så att chansen är större att man hittar toppisar där.