2012-07-15, 08:23
  #16909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Min mormor är lätt scizofren.
Min moster har haft psykoser till och från sedan tjugo års åldern (vilket enligt henne berode på en snetripp på hasch)
Jag har fått diagnosen autism (tror att det var av något lättare slag)

Är jätterädd för att fastna i en psykos resten av livet, men vill väldigt gärna testa toppisar...
Vad tror ni?


Ska jag testa mindre doser till att börja med? (10-15 första timmen)
Eller ska jag köra fullt ut och ta cirka 40-50

Schizofreni kan gå igenom släkten men det borde inte vara några problem om du mår bra i övrigt, dvs fint väder, inte bråkad mer päronen, skolan/jobbet går bra samt att din hälsa är i ett okej skick(ett tag sedan du haft en grövre förkylning/feber/magsjuka etc) samt att du kanske har en flickvän som är OKEJ med att du gör detta så att du inte sitter och har skuldkänslor i bakhuvudet medans du trippar på toppisar eftersom att psykadeliska droger förstärker känslor av min erfarenhet.

Din mosters psykoser borde inte ha någon effekt på ditt toppisätande (Anatomiskt sett) då det inte involverar dig fysiskt, Dock kan det ha effekt om du mår dåligt psykiskt över att detta har hänt henne.

jag har även diagnosen autism och add (hade adhd när jag var liten som "försvann" när jag blev äldre) och jag har aldrig haft problem med det och toppisar

on topic: Ska förmodligen ge mig ut för att kolla några ängar som det fanns GOTT OM (Dock lite senare) förra året idag har jag bestämt mig för så jag får se om jag hittar något som förgyller dagen! ;D be för att det inte är för tidigt! :'D
Citera
2012-07-15, 11:06
  #16910
Medlem
krydaarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Jag hittade 6 stycken toppisar idag. Trodde inte det var möjligt, men det gick!

http://img15.imageshack.us/img15/3346/20120714170147.jpg
http://img337.imageshack.us/img337/2425/20120714170120.jpg
http://img692.imageshack.us/img692/5296/20120714170050h.jpg
http://img560.imageshack.us/img560/9833/20120714171008.jpg

Och den här så ni ser att bilderna är tagna i år.
http://img818.imageshack.us/img818/7729/20120714172413.jpg

Skrev i svampsäsongen 2012 också, men den tråden har nog inte lika stort intresse som denna. Så ja, first of the season!

Lycka till med jakten, ni andra!
Haha så fett, då kan man ju börja leta i augusti om vädret har vad som behövs.
Citera
2012-07-15, 12:55
  #16911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
så långt söder som västergötland!

Herrejävlar, man tror knappt det är sant, men fan marken där du plockade dessa på såg inte ut som någon kohage direkt, såg mer ut som skog, har jag rätt eller fel?
Citera
2012-07-15, 13:51
  #16912
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Jag hittade 6 stycken toppisar idag. Trodde inte det var möjligt, men det gick!

http://img15.imageshack.us/img15/3346/20120714170147.jpg
http://img337.imageshack.us/img337/2425/20120714170120.jpg
http://img692.imageshack.us/img692/5296/20120714170050h.jpg
http://img560.imageshack.us/img560/9833/20120714171008.jpg

Och den här så ni ser att bilderna är tagna i år.
http://img818.imageshack.us/img818/7729/20120714172413.jpg

Skrev i svampsäsongen 2012 också, men den tråden har nog inte lika stort intresse som denna. Så ja, first of the season!

Lycka till med jakten, ni andra!

Grymt! Jag antar att man behöver mycket tålamod för att försöka hitta ett par svampar? Skulle bara vara en rolig grej att göra om man inte har något att göra!
Citera
2012-07-15, 14:16
  #16913
Medlem
..Consciousness..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauritzzz
Vart???

Haha vilken skön larv på bild nummer 3. Undra om han har sett fram emot det där.
Citera
2012-07-15, 14:16
  #16914
Medlem
..Consciousness..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Jag hittade 6 stycken toppisar idag. Trodde inte det var möjligt, men det gick!

http://img15.imageshack.us/img15/3346/20120714170147.jpg
http://img337.imageshack.us/img337/2425/20120714170120.jpg
http://img692.imageshack.us/img692/5296/20120714170050h.jpg
http://img560.imageshack.us/img560/9833/20120714171008.jpg

Och den här så ni ser att bilderna är tagna i år.
http://img818.imageshack.us/img818/7729/20120714172413.jpg

Skrev i svampsäsongen 2012 också, men den tråden har nog inte lika stort intresse som denna. Så ja, first of the season!

Lycka till med jakten, ni andra!

Haha vilken skön larv på bild nummer 3. Undra om han har sett fram emot det där.
Hur ska man förvara dem hemma?
__________________
Senast redigerad av ..Consciousness.. 2012-07-15 kl. 14:24.
Citera
2012-07-15, 14:44
  #16915
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xovvox
Herrejävlar, man tror knappt det är sant, men fan marken där du plockade dessa på såg inte ut som någon kohage direkt, såg mer ut som skog, har jag rätt eller fel?

Nej, det var en kohage Just den tuvan hade ganska högt gräs bara. Den är väldigt slättande, söderriktad faktiskt, har för mig att det ska vara lättare att hitta på nord-riktade kullar. Har aldrig hittat toppisar i skogen :P Det var samma hage som jag hittade ca 300 i förra året så vet sedan innan att den är bra. Den är dock ganska liten.

Consciousness:
Hehe, jag tror inte det var en larv faktiskt :P Lite smuts bara. När jag tog bort det var det nämligen väldigt hårt. Kändes inte som en organism direkt.

Du kan förvara dem i påsar i frysen, försök trycka ur luften innan. Det funkar att ha de i rumstemperatur också, men det ska visst vara bäst att frysa dem. Torka dem innan of course.
Citera
2012-07-15, 15:43
  #16916
Medlem
..Consciousness..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Nej, det var en kohage Just den tuvan hade ganska högt gräs bara. Den är väldigt slättande, söderriktad faktiskt, har för mig att det ska vara lättare att hitta på nord-riktade kullar. Har aldrig hittat toppisar i skogen :P Det var samma hage som jag hittade ca 300 i förra året så vet sedan innan att den är bra. Den är dock ganska liten.

Consciousness:
Hehe, jag tror inte det var en larv faktiskt :P Lite smuts bara. När jag tog bort det var det nämligen väldigt hårt. Kändes inte som en organism direkt.

Du kan förvara dem i påsar i frysen, försök trycka ur luften innan. Det funkar att ha de i rumstemperatur också, men det ska visst vara bäst att frysa dem. Torka dem innan of course.

Okej okej. Men hur kan man leta på kohagar. Är det inte folk som bor/jobbar där och blir arga om man går in på deras tomt?
Och korna dessutom. Dem är inte farliga eller så?
Citera
2012-07-15, 19:34
  #16917
Medlem
Imalosers avatar
Consciousness:
Var försiktig, uppmärksam så du ser om någon kommer, och spela oskyldig Ha någon plan på vad du ska säga om någon mot förmodan kommer och frågar "vad tror du att du håller på med!?" Säg att du fotograferar grodor eller nåt Kor är inte farliga, men akta dig för att gå in till större tjurar. Dessa kan bli riktigt aggressiva, och då kan det sluta illa. Lycka till!

Hittade förövrigt två till idag, den ena var plockbar, den andra var fortfarande för liten.
http://img577.imageshack.us/img577/2470/fintfotoju.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/825/semilanceatabebis.jpg
__________________
Senast redigerad av Imaloser 2012-07-15 kl. 19:46.
Citera
2012-07-15, 20:22
  #16918
Medlem
Är detta toppisar?:P

http://imageshack.us/g/208/bild6a.jpg/
Citera
2012-07-15, 20:40
  #16919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacGyv3r
Är detta toppisar?:P

http://imageshack.us/g/208/bild6a.jpg/

Nej, det är det inte.
Citera
2012-07-15, 23:44
  #16920
Medlem
0ldMans avatar
Är det lite för tidigt att börja leta än? Har aldrig plockat förut så har dålig koll. Ser att det finns några som hittat här i tråden men det verkar mest bara vara 5-10 st. Bor i södra Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in