2012-04-27, 13:03
Medlem
bqrres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suff
Tack

Man behöver inte vara svampexpert för att hitta dom små rackarna heller väl?

bara man är försiktigt

Nejdå, bara följt "anvisningarna" i länken jag skickade... så jag hittade svamp för första gången
Men det är ju ett tag tills säsongen... så du får odla cubensis om du nu känner för shrooms
Citera
2012-05-01, 19:45
Medlem
Har grymt många hagar på gångavstånd så jag ska jävlar i mig plocka mig en korg i höst. Det ska bli kul som fan att se om man stöter på någon annan svampplockare innan för stängslen. Och undrar om bönderna inser varför man går och stirrar på marken i deras hagar
Citera
2012-05-01, 22:51
Medlem
bqrres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0910SS
Har grymt många hagar på gångavstånd så jag ska jävlar i mig plocka mig en korg i höst. Det ska bli kul som fan att se om man stöter på någon annan svampplockare innan för stängslen. Och undrar om bönderna inser varför man går och stirrar på marken i deras hagar
Dra den vanliga "projekt åt skolan"
Citera
2012-05-02, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bqrre
Dra den vanliga "projekt åt skolan"

Nej, aldrig att jag skulle föreställa mig som student, någon heder har man väl Professor kanske.

Hur mycket har ni plockat som mest under en säsong? Jag har på papperet ultimata förhållanden (enligt de gynsamma förhållanden som beskrivs i knarkkorvens guide) och skulle rent teoretiskt kunna få en stor skörd. Så jag undrar lite vad man kan förvänta sig.
Citera
2012-05-02, 14:48
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0910SS
Nej, aldrig att jag skulle föreställa mig som student, någon heder har man väl Professor kanske.

Hur mycket har ni plockat som mest under en säsong? Jag har på papperet ultimata förhållanden (enligt de gynsamma förhållanden som beskrivs i knarkkorvens guide) och skulle rent teoretiskt kunna få en stor skörd. Så jag undrar lite vad man kan förvänta sig.

Förvänta dig ingenting. Beror sig på vart du bor, hur många andra som möjligtvis kommer att plocka där du har tänkt att plocka osv. I högsäsongen kan man nog kamma hem 100st på första dagen beroende på hur stort område man har att tillgå och om man får plocka ostört. Där jag bor får jag slåss om hagen med ett gäng småglin som ska hålla på att skörda hela stället. Suck.

Edit. Såg att du skrev under bra förhållanden, aja 100-1000stycken under en säsong. finns inga gränser. Plocka inte hela foten bara så det växer nya på samma ställe.
Citera
2012-05-05, 17:50
Medlem
I vilken månad kan man börja leta?
Citera
2012-05-05, 17:58
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OAlienWhereArtThou

Vart bor du? slutet av september/början på oktober.
Citera
2012-05-05, 17:59
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Bor du i norra Sverige -> Mitten av Augusti

södra Sverige: September
Citera
2012-05-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Vart bor du? slutet av september/början på oktober.

Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Bor du i norra Sverige -> Mitten av Augusti

södra Sverige: September

Jag bor i södra dalarna?

Golfbanor och kohagar var det?
Senast redigerad av OAlienWhereArtThou 2012-05-05 kl. 22:13.
Citera
2012-05-06, 15:14
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Jag bor i södra dalarna?

Golfbanor och kohagar var det?

precis, finns bilder och mycket info på svenska på magiska-molekyler... kolla där
Citera
2012-05-06, 16:20
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Förvänta dig ingenting. Beror sig på vart du bor, hur många andra som möjligtvis kommer att plocka där du har tänkt att plocka osv. I högsäsongen kan man nog kamma hem 100st på första dagen beroende på hur stort område man har att tillgå och om man får plocka ostört. Där jag bor får jag slåss om hagen med ett gäng småglin som ska hålla på att skörda hela stället. Suck.

Edit. Såg att du skrev under bra förhållanden, aja 100-1000stycken under en säsong. finns inga gränser. Plocka inte hela foten bara så det växer nya på samma ställe.
Där har du fel min kära vän! Dom flesta svampar växer inte genom rötter! Toppisen är en sådan. Man ska dra upp toppisar en ner ifrån rotten! Svampar lägger något som kallas sporer. Ungefär som deras frön kan man säga. Googla det vet jag! Kom ihåg dra alltid upp HELA svampen!!!

edit: Nu tänder jag dagen första. Klockan
Citera
2012-05-06, 18:07
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Där har du fel min kära vän! Dom flesta svampar växer inte genom rötter! Toppisen är en sådan. Man ska dra upp toppisar en ner ifrån rotten! Svampar lägger något som kallas sporer. Ungefär som deras frön kan man säga. Googla det vet jag! Kom ihåg dra alltid upp HELA svampen!!!

edit: Nu tänder jag dagen första. Klockan

Nä det har jag faktiskt inte, inte enligt egna erfarenheter. Men plocka som du vill^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in