2012-05-06, 18:18
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Nä det har jag faktiskt inte, inte enligt egna erfarenheter. Men plocka som du vill^^
Spelar ingen roll! För varken om du dra upp den med rotten eller inte så har svampen fällt sina sporer. Vad menar du med egna erfarenheter? Spelar som sagt ingen roll Det är bara en liten bit extra svamp som DU går miste om. Kanske inte mycket, Men många kronor små. Gör på ditt sätt och skit i att ta in fakta
Citera
2012-05-06, 18:41
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Spelar ingen roll! För varken om du dra upp den med rotten eller inte så har svampen fällt sina sporer. Vad menar du med egna erfarenheter? Spelar som sagt ingen roll Det är bara en liten bit extra svamp som DU går miste om. Kanske inte mycket, Men många kronor små. Gör på ditt sätt och skit i att ta in fakta

såja såja. Jag har plockat dom fler gånger än du pillat dig i naveln efter lite ludd. Vare sig dom skjuter sina sporer femtio meter åt ett annat håll är sak samma för jag plockar alltid mina svampar på exakt samma ställe varje år, vecka efter vecka. Hur kommer det sig? Så av mina egna erfarenheter så går det utmärkt att göra som jag gör, att göra som många andra gör.
Citera
2012-05-06, 19:01
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
såja såja. Jag har plockat dom fler gånger än du pillat dig i naveln efter lite ludd. Vare sig dom skjuter sina sporer femtio meter åt ett annat håll är sak samma för jag plockar alltid mina svampar på exakt samma ställe varje år, vecka efter vecka. Hur kommer det sig? Så av mina egna erfarenheter så går det utmärkt att göra som jag gör, att göra som många andra gör.
Tänker inte argumentera med dig något mer. Leder ändå ingen vart. Jag vet att jag har rätt och du vet att du har rätt.

Det roligare är att du påstår dig ha plockat toppisar längre än en totalt främling på ett anonymt internet forum! Hur i helans frid kan du vet det?
Jag har plockat toppisar i 3år i rad nu. Har 4år erfarenhet av psykedeliska svampar och har även vid ett par olika tillfällen odlat egna från grow box av div strains. Så förmodligen så har du längre erfarenhet av svamp en mig.
Men det betyder inte att du har mer kunskap om svampar i sig. Jag kanske har tok pluggat på om allt som har att göra med svamp under dom här fyra åren. Alla timmar jag lagt ner att studera den. Om jag ska förtära en drog så vill jag veta vad det är jag stoppar i mig. Speciellt om det är något jag gillar och har planer på att bruka mer eller mindre regelbundet. Jag vill vet vad jag stoppar i mig! Information runt omkring blir då förstås väldigt intressant.
Man ska ha respekt för droger och inte vara en idiot. Man ska speciellt ha stor respekt för hallucinogener. Vad vet jag? Samtidigt som jag la tid på att ta reda på information kanske du satt i din soffa hög och kolla på simpsons? Eller vad jag vet så kanske du är en gubbe på 73år med kritvit skägg som har plockat toppslätskivlingar sen han var en grabb, och bor i en liten stuga ute i skogen. Jag kan som sagt inte veta för det här är en anonymt forum. Är det inte de som är halva charmen med flashback?
Citera
2012-05-06, 20:44
Medlem
Asgarvars avatar
Att inte dra upp hela svampen gör att mycelet, som är själva organismen när det man plockar är "frukten", inte skadas och kan ploppa fram fler "frukter". Att döda mycelet genom att dra upp det är en dålig idé då det tar 1-2 år för en toppis att från spor till att börja bära frukt.
Citera
2012-05-06, 20:48
Medlem
Imalosers avatar
När det gäller toppisen så gör det absolut ingen skada att dra upp den med roten. Det kan vara skadligt för andra svamparter, men det är ingen fara att dra upp en toppis med roten. Knarkkorven stödjer mitt påstående!
Citera
2012-05-10, 15:57
Medlem
Phatcherocs avatar
Någon som varit ute i hagarna nu i vår?

Förra året när klimatet var rätt (ungefär som nu) hittade faktiskt jag och en vän ett par stycken
Citera
2012-05-10, 16:18
Medlem
R-taARDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suff
Är toppisar "bra" magic mushrooms? Alltså att dom ger bra effekt?

- Dom är inte giftiga?

- Hittar man rätt svamp (för det verkar som att dom är lätta att förväxla med annan svamp), så är det bara att klämma i sin några (torkade eller inte) och så får man sig en liten skön effekt?

- Toppslätskivling är egentligen inte tillåten att plockas överhuvudtaget?

Ja, du förgiftar kroppen vid intag, därav trippen.
Citera
2012-05-10, 16:34
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R-taARD
Ja, du förgiftar kroppen vid intag, därav trippen.

Nej, det är inget gift. I så fall är allting man köper på apoteket också ett gift.
Citera
2012-05-11, 00:03
Medlem
R-taARDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Nej, det är inget gift. I så fall är allting man köper på apoteket också ett gift.

är allting på apoteket framställt av Psilocybin ? ofan

edit:
Citat:
Huvudfara
Giftig
(T)
LD50 13 mg/kg

wikipedia får duga som källa för idag:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Psilocybin

Citat:
Om 20 gram eller mindre av ett ämne är dödligt för en normalt byggd person räknas det som ett gift för människor.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gift
Senast redigerad av R-taARD 2012-05-11 kl. 00:13.
Citera
2012-05-11, 06:49
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
är allting på apoteket framställt av Psilocybin ? ofan

edit:

wikipedia får duga som källa för idag:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Psilocybin

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gift
Grymt. Enligt den definitionen är även alvedon, insulin och adrenalin gifter. Det hade jag inte velat kalla dem. Hade du?
Citera
2012-05-11, 14:39
Medlem
R-taARDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Grymt. Enligt den definitionen är även alvedon, insulin och adrenalin gifter. Det hade jag inte velat kalla dem. Hade du?

har du ens läst det jag länkade?

Citat:
Ett gift är en patogen eller letal substans
Citat:
Patogen betyder något som framkallar sjukdomar. Dit räknas t.ex. smittämnen, gifter, stress och autoimmunitet.
Citat:
Vad som betraktas som gift varierar då alla substanser är ofarliga i tillräckligt små koncentrationer och dödliga i allt för stora koncentrationer.
Citera
2012-05-11, 15:12
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
har du ens läst det jag länkade?
Diet du citerade gav mig informationen jag behövde. "Vad som betraktas som gift varierar då alla substanser är ofarliga i tillräckligt små koncentrationer och dödliga i allt för stora koncentrationer." Då skulle vi väl båda kunna ha rätt antar jag

Skall även tilläggas att Psilocybins LD50 är 280mg/kg på både råttor och möss, och 13mg/kg på kaniner, som uppenbarligen har en mycket låg tolerans mot psykoaktiva substanser.
Senast redigerad av Imaloser 2012-05-11 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in