2012-09-22, 12:09
Medlem
NikeDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle86
är detta rätt? http://www.ladda-upp.com/bilder/75011/svampen

hitta dom igår på en golfbana

Osäker på dom 2 längst till vänster eftersom dem är så trasiga, men resten stämmer.
Citera
2012-09-22, 12:28
Medlem
Mannensomdogs avatar
Hur ljus färg kan dom ha? Är total färsking och har hittat några jävligt lika svampar i utkanten av min trädgård.. Men dom är näst intill vita Visserligen måste dom ha kommit upp för runt 2 dagar sedan om det kan ha betydelse ?
Citera
2012-09-22, 12:29
Medlem
kattlangarNs avatar
Behöver snabb hjälp här!
Tänkte trippa ikväll, taggad som fan, men där är en sak jag vill fråga er erfarna och kompetenta trippkompanjoner.

Jag har lovat mina föräldrar att köra dem fram och tillbaka från en fest ikväll för en del riksdaler men tänkte i 'mellantiden' inta 44 toppisar blandat med citronextrat och thé, se knarkkorvens guide för det. Frågan är nu, jag ska köra dem tjugo över 5 och sen har jag till runt 1-2 tiden på mig innan de ska hämtas igen!
Hinner jag dala och vara körduglig efter ca 6-7 timmar? Citronextraheringen ska ju göra ruset kortare och intensivare, tacksam för svar!

En bild på min mysiga kväll
http://imageshack.us/photo/my-images/849/img0389yt.jpg/
Citera
2012-09-22, 12:30
Medlem
NikeDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannensomdog
Hur ljus färg kan dom ha? Är total färsking och har hittat några jävligt lika svampar i utkanten av min trädgård.. Men dom är näst intill vita Visserligen måste dom ha kommit upp för runt 2 dagar sedan om det kan ha betydelse ?

Vita låter lite för ljust, ljusa kan dom bli men inte åt det vita hållet om du tänker på hattarna
Citera
2012-09-22, 12:31
Medlem
NikeDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattlangarN
Behöver snabb hjälp här!
Tänkte trippa ikväll, taggad som fan, men där är en sak jag vill fråga er erfarna och kompetenta trippkompanjoner.

Jag har lovat mina föräldrar att köra dem fram och tillbaka från en fest ikväll för en del riksdaler men tänkte i 'mellantiden' inta 44 toppisar blandat med citronextrat och thé, se knarkkorvens guide för det. Frågan är nu, jag ska köra dem tjugo över 5 och sen har jag till runt 1-2 tiden på mig innan de ska hämtas igen!
Hinner jag dala och vara körduglig efter ca 6-7 timmar? Citronextraheringen ska ju göra ruset kortare och intensivare, tacksam för svar!

En bild på min mysiga kväll
http://imageshack.us/photo/my-images/849/img0389yt.jpg/

Nja jag vet inte jag.. Afterglowen satt i ett bra tag för mig och då hade jag en väldigt skum känsla. Skulle inte rekommendera att köra efter det, trippa tycker jag du borde göra när du har planerat och har tid för ditt eget bästa!
Citera
2012-09-22, 12:33
Medlem
Mannensomdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NikeDude
Vita låter lite för ljust, ljusa kan dom bli men inte åt det vita hållet om du tänker på hattarna

Okej Jag får nästan ta att återkomma med bild! Dom växer bara någon meter ifrån rätt många ""röksvampar"" som man kallade dom som ung :P
Citera
2012-09-22, 12:33
Medlem
NikeDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannensomdog
Okej Jag får nästan ta att återkomma med bild! Dom växer bara någon meter ifrån rätt många ""röksvampar"" som man kallade dom som ung :P

Ja gör det, blir lite enklare att se då =)
Citera
2012-09-22, 12:34
Medlem
kattlangarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NikeDude
Nja jag vet inte jag.. Afterglowen satt i ett bra tag för mig och då hade jag en väldigt skum känsla. Skulle inte rekommendera att köra efter det, trippa tycker jag du borde göra när du har planerat och har tid för ditt eget bästa!

tog du också med citron då?
Citera
2012-09-22, 12:37
Medlem
NikeDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattlangarN
tog du också med citron då?

Nej men jag kände mig skum ett bra tag efter, hursom så är det en personlig åsikt/upplevelse så nån som har provat med citron kan kanske ge dig ett bättre svar, men jag personligen skulle avstå.
Citera
2012-09-22, 12:50
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Ni som plockat mycket. Om man har en perfekt hage eller golfbana, hur stor är chansen att man hittar toppis om man är där när det är rätt temperatur osv, mitt i säsongen helt enkelt?

Alltså ungefär hur ofta man brukar hitta toppis på en plats som är bra.
Citera
2012-09-22, 13:02
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Ni som plockat mycket. Om man har en perfekt hage eller golfbana, hur stor är chansen att man hittar toppis om man är där när det är rätt temperatur osv, mitt i säsongen helt enkelt?

Alltså ungefär hur ofta man brukar hitta toppis på en plats som är bra.
Det beror på hur hagen ser ut, har man lite erfarenhet hur dom växer så är det 80% chans att man hittar åtminstone 3st till 3-400st..
Citera
2012-09-22, 13:15
Medlem
Tjena! Aldrig plockat toppisar innan och jag tyckte mig hitta nåt intressant när jag var ute i göteborg igår natt på min lokala golfbana men skulle nog behöva lite hjälp med identifiering jag var ute när det var riktigt blött och regnigt kanske skall tilläggas.

Blöta: http://imageshack.us/photo/my-images/411/20120922070543.jpg/
Blöta2: http://imageshack.us/photo/my-images/84/20120922070553.jpg/
"Torra": http://imageshack.us/photo/my-images/138/20120922123929.jpg/

Övriga frågor: Jag hittade faktiskt samtliga svampar på ett ända ställe på golfbanan, på en liten kulle, en area på 20m2. Det verkar alltså som att när man hittar en så växer det många i närheten men jag tyckte det va jävligt konstigt att jag inte hittade några någon annanstans på golfbanan, är detta vanligt? är det bättre att gå ut en dag efter att det har regnat än NÄR det regnar?

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in