Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 12:05
  #793
Avstängd
RagataChristies avatar
Inte cp men en granne som jagade sin bror med tegelstenar och satte gaffeln i honom bla.
Citera
2018-01-19, 13:08
  #794
Medlem
GormDenGamles avatar
Hade en jämngammal granne med mig som barn. Vi gick även i samma klass.
I alla fall var han en jubelidiot och kunde få sina fnatt.

En gång slog han mig med en planka över käften bara sådär.
En annan gång la jag min hand på pakethållaren och han släppte..
En tredje gång bet han mig i armen.

I tredje klass kom det fram att han var ”bakom flötet” och blev flyttad till en särklass.
Citera
2018-01-19, 13:46
  #795
Medlem
Härligt med en tråd som balanserar samhällets vridning mot ursäkter, underflykter och diagnoser.

Dra åt helvette CP-barn!
Citera
2018-01-19, 13:49
  #796
Medlem
paras0nics avatar
Under mellanstadiet gick det ett riktigt CP-barn som hela tiden sprang med händerna framåt och lät tungan darra mellanläpparna och när han var trött sade han: Soppatorsk!
Citera
2018-01-20, 07:38
  #797
Medlem
TobiasBeechers avatar
En i vanligt fall lugn klasskompis (vi kan kalla honom Tommy), och även vän, i grundskolan fick sina utbrott och kastade stora stenar mot folk vilket medförde att hans mor fick åka och hämta honom i skolan. Han agerade livvakt åt en polares leksaksgris som den polaren fått från skolans julkalender. Det var ett allmänt krig i klassen om grisen, vissa skulle försvara den, och vissa skulle ta den, ungefär som Vita och Röda Rosen i Kalle Blomqvist. Tommy var en ambitiös livvakt och försvarade grisen genom att trycka upp en angripare mot väggen och knäa honom i skrevet med följden att leksaksgrisen fick tas hem av polaren som vann den.

I årskurs 1 i lågstadiet var jag på läger med mitt fritids, det kommunala fritidset som alla värstingar gick på. Ganska roliga och spännande personer tyckte lilla lugna jag. En retard med damp och personlig assistent som gick i årskurs 4 gick fortfarande på fritids. Han var en tjock ginger som spontant gick och ströp folk, det blev tre strypningar på tre dagar på lägret. Ett roligt läger för övrigt med disco i källaren. I hans klass fick de inte använda saxar ifall han skulle få för sig att klippa någon. När han började högstadiet såg jag honom inte på flera år förrän jag såg honom på busshållplatsen i gymnasiet, då sprang han jagandes efter en kille som kallade honom tjock.

När jag gick i sjuan fanns det en kille i nian med personlig assistent, som verkade ha någon form av autism. Mitt första minne av honom kommer från en gammal skolkatalog där han satt och höll ett par hörselkåpor. Han blev extra känd efter att ha kastat tallrikar i matsalen efter någon. En polare (faktiskt samma som ägde leksaksgrisen från skolans adventskalender) kastade en annan polares pennskrin, och det där lilla fula pennskrinet råkade träffa mitt i nacken på autistkillen, ungefär såhär https://youtu.be/2ujQYfQT_Rw?t=1m4s. Polaren flinade nervöst, satte handen för munnen och vände i korridoren. 10 sekunder senare tog sig autistkillen för nacken och sa till sin assistent "det var nån som sloooog mig häääääär". Assistenten frågade om det var någon som sprang förbi och slog honom, och verkade inte tro autisten.

5 år senare på bussen hem från gymnasiet frågade jag en polare om han kom ihåg när han som ägde leksaksgrisen kastade en annan polares pennskrin i nacken på autisten (det sa jag med namn, det var ett udda namn från cirka Azerbadjan), det kom han ihåg och vi skrattade högt åt det. Några sekunder senare stannade bussen vid en hållplats, och autisten klev av. Han hade suttit i sätet framför oss i bussen.
Citera
2018-01-20, 08:11
  #798
Medlem
Isnatts avatar
Hade en kompis och han och hans far hade dåliga vanor. Det var mycket porrfilmer som låg framme och så där.
Minns när man åkte bil med dom så hade dom ofta en sån där prasslig fruktpåse mellan sig där i framsätet. Och när dom var 'snoriga' så rosslade dom till ni vet så där så man hör att nåt lossnar i halsen, gjorde en rejäl indragning genom näsan och spottade ut det dom fick loss i den där påsen. Vidrigt, det var ju som klumpig omelettsmet liksom
Efter en stund när dom rosslat loss så blev det ju en ansenlig mängd där i botten på påsen så när min kompis lyfte den för att spotta ut ett nytt lass så såg man den där gula sörjan skvalpa i påsen
Citera
2018-01-20, 17:29
  #799
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tussebus
CP-ungar, ADHD, mongos och allt ni skriver om här - mår ni gott när ni skriver om personer med handikapp? Fy fan vad lågt
Är det några som är mongo så är det politiker och batikhäxor som placerar dessa störiga idioter i en vanlig klass och låter miffot sabba all studiero totalt. Men men, Sverige i ett nötskal, de som är smarta ska inte få en chans att utvecklas. Snarare borde dessa idioter inkl andra allmänt störiga element placeras på uppfostringsanstalt så de som faktiskt har vettiga ambitioner med skolan kan få den utveckling som de behöver.
Citera
2018-02-19, 22:20
  #800
Medlem
RigetPunktSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Under mellanstadiet gick det ett riktigt CP-barn som hela tiden sprang med händerna framåt och lät tungan darra mellanläpparna och när han var trött sade han: Soppatorsk!

En smart cp.
Citera
2018-02-20, 08:50
  #801
Medlem
Niggerss avatar
Vår klass hade ett lite CP Åke , han hette Morgan bodde inte ibland husen nere Glömsta som vi andra utan bodde i Flemingsberg. Flemingsberg var redan på den här tiden ett område man föraktade. I Flemingsberg bodde sånt där socialgrupp 3 skräp som levde gott på samhället..

Men tillbaka till klassen lilla CP Åke. Morgan kunde få utbrott, en gång fick han för sej att han skulle stena mej på en lektion. Morgan var svag begåvade, närmare efterforskningar på vad han gör idag, så visar att han har suttit på anstalt och sysslat med knarkhandel. Morgan

Men klassen lilla CP Åke, var en Morgan alltid en freak show som gav upphov till frågeställningar varför man upphörde med tvångssteriliserings av sinnesslöa kvinnor , då Morgan mor uppenbarligen var en sådan kvinna med tanke på avkommans kvalité uppenbarligen brister.
Citera
2018-02-20, 08:58
  #802
Medlem
Opportunitiess avatar
Minns Marko, han drog en minihockeyklubba i ryggen på mig helt utan anledning. Han tyckte även om att dekorera hundbajs med småstenar.
Citera
2018-02-20, 09:20
  #803
Medlem
Hade några som är svårglömda. Blobben var ett ensambarn som fick allt han pekade på. Han var besatt av superhjältar, prenumererade på ett tiotal amerikanska serietidningar samt motsvarande svenska.

Anyway, efter ett tandläkarbesök var han övertygad om att han hade superkrafter. Bedövningen hade inte tagit med en gång så han hade fått två eller tre stick men kände fortfarande smärta... det var hans superkraft.

En annan gång, mitt i en mattelektion, ställer han sig upp, sliter upp skjortan så knapparna flyger. Under har han på sig en hemmagjord stålmannendräkt. Han rusar ut ur klassrummet och någon minut senare ser vi en liten blåklädd fläskhög som klättrar i äppelträdet utanför fönstret.

Ännu en annan gång ska han och ett annat cp tävla i vem som kan flyga längst. De står på en sån där jättesten som finns utspridda lite här och där, sedan istiden. Blobben har en vit toppluva. Cp2 är inte fullt så cp som Blobben, så när han ska flyga, hoppar han och landar på fötterna. Blobben däremot, han kan flyga, så han kastar sig ut och lägger sig platt i luften, fullt utsträckt superman style... droppet är på tre-fyra meter. När Blobben vaknar är den vita toppluvan röd av blod... och vann gjorde han inte heller.

Cp2 var som sagt cp han med. Ett nyfiket barn. Han satte häftklamrar genom fingrarna, sydde sig med symaskin i handen, pissade på elstängsel... av ren nyfikenhet... och när han spelade fotboll, för att verka duktig och chill brukade han vissla när han dribblade, vilket ofelbart ledde till att han blev av med bollen.
__________________
Senast redigerad av 666ten 2018-02-20 kl. 09:23.
Citera
2018-02-21, 16:26
  #804
Medlem
Lacerdas avatar
På Stålforsskolans högstadie i början på 90-talet fanns en individ med finnigt ansikte, tjockbottnade glasögon och vandrade ständigt omkring med öppen mun. Vår favoritsysselsättning var att manipulera honom, att säga åt honom att ta de snyggaste brudarna på pattarna etc etc. Ibland gjorde han saker på impuls som att stoppa ett batteri i röven och vandra som en robot. Att ställa sig framför en buss mitt på dagen, dra fram kuken och börja runka var också saker som han gjorde.
Sen hade vi en annan lirare med ticks som stammade när han pratade. Han slog sig ständigt i magen med utsträckta fingrar så fingertopparna träffade vid naveln. Föreställ er att konversera med honom. Hahaha! Vilka jävla minnen! En gång åkte han på en trimmad moppe och stoppades av en snut. Han uppgav sitt namn och hemadress vartefter kutade han iväg i full fart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback