Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
För övrigt har jag nu vad jag vet, sett de flesta dokumentärer och filmatiseringar av JTR.
Ena (favorit) finns som min signatur. Det finns även väldigt intressanta dokumentärer både på Youtube och Google, som är värda att ta en titt på. Man får förvisso inga svar, men ofta har man olika infallsvinklar och dessutom är det ju alltid trevligt att få information i form av film, än bara böcker och internetläsning.
En annan mycket sevärd dokumentär är
DENNA där man försöker få en mer klar bild av Jack. Ta med en nypa salt men intressant är den. Jag misstänker dock att Bayer redan sett den?
Nej, jag har inte en chans att se nån video - eller ens ladda ner en - min uppkoppling (som jag betalar mer för än andra) är alldeles för slö! 3g my foot! Jo zonen har det, jag ska ha det, men ca en halvtimme per dygn, och när det blir kan vara fullständigt godtyckligt...
Jag har läst istället, är inte förtjust i dokumentär filmer ens (har ingen TV numer o vill inte ha nån heller), då de ofta försöker att vara så sensationella som möjligt. Men visst kan en o annan vara bra. Dock har det blivit mest böcker, och Casebook, som ju är suverän, trots mängden Maybricktrams.
Vad som är fascinerande är hur mycket man har upptäckt just genom att gå igenom gamla tidningar, tidningsregistret i Casebook hör till det jag ugglat mest över. Just på det sättet så upptäckte ju Bob Hinton Millwood och Wilson så sent som 1996, och publicerade i sin bok "From Hell" 1998. Innan dess hade ingen ens lagt märke till dom. Nu är det ju inte säkert att det var JTR, men ändå är ju dessa båda damer ett måste i debatten numera. Och Hinton är - trots att hans kandidat Hutchinson inte anses så trolig - redan klassisk i Ripperologin p.g.a. sin upptäckt.
Visst finns det mycket som talar för många kandidater, Druitt, Kosminski m.fl., men jag tror numera precis som Rumbelow alltid trott (och Crimeboy) att om sanningens minut kommer - och vi då får veta det - så kommer alla att förvånat säga "men vem är det DÄR"?!