2006-10-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Är det en kändis vars namn nämns i någon annan hemsida så borde det vara tillåten att skriva namnen här tycker jag.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=82375
(Dock icke om kändisen är medlem på Flashback)
Citera
2008-05-06, 22:04
Medlem
Varför är FB så fega?

Det står/stod ju förut i alla fall när man surfade in på FB att sidan sidan var förbjuden i Sverige och att de försökt att stänga den och något om rätten att få tala fritt om allt.

Jag antar att serven inte ligger i Sverige efter som sidan ju existerar ännu.
Eller att FB kring gått detta på något sätt.

Så nu min fråga varför dessa förbannade stjärnor i alla namn och varför, stängda trådar och avstängningar om någon gör det?

Om nu inte staten kan stänga sidan så måste det ju vara moderatorerna här på FB som är en bunt jävla FEGISAR...

Det brukar ju vara ett jävla liv här om att man inte skriver om invandrarnas brott i tidningarna och att media samt PK-gänget inte vågar säga sanningen
Senast redigerad av Kurt-Lennart 2008-05-06 kl. 22:07.
Citera
2008-05-06, 22:11
Medlem
svinpäls7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Lennart
Så nu min fråga varför dessa förbannade stjärnor i alla namn och varför, stängda trådar och avstängningar om någon gör det? :
Om någon gör vad??
Ska du fråga om nåt så försök iaf besvära dig med att formulera en begriplig mening. Det blir betydligt lättare att ge dig ett svar då, och din fråga tas mer seriöst.
Citera
2008-05-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svinpäls7
Om någon gör vad??
Ska du fråga om nåt så försök iaf besvära dig med att formulera en begriplig mening. Det blir betydligt lättare att ge dig ett svar då, och din fråga tas mer seriöst.

När de skriver ut ett namn.
Tex Nu när Sanna torskade för kola så skriver man - Kan det vara Sa'**a...
Citera
2008-05-06, 22:21
Medlem
svinpäls7s avatar
Citat:
När de skriver ut ett namn.
Tex Nu när Sanna torskade för kola så skriver man - Kan det vara Sa'**a...
Ja du det kan man ju faktiskt undra
Tror dock inte det har med moderatorena att göra?
Moderator?
Citera
2008-05-06, 22:25
Moderator
impieteers avatar
Frågor om forumet tar man i forumet Flashback, även om de handlar om Censur och yttrandefrihet.

/ Mod

C och Y --> Flashback
Citera
2008-05-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svinpäls7
Ja du det kan man ju faktiskt undra
Tror dock inte det har med moderatorena att göra?
Moderator?

He he vet inte vad det heter i flertal...

Jo folk sitter ju jämt och varnar i trådarna "nej nej inga personuppgifter" och läste om den där tråden om han Rico som blev ihjäl sparkad där stode det att alla måste sköta sig annars skulle tråden stängas som de tidigare.

Va fan ok om man bara ljuger i syfte att skada någon men han Bonnier-ungen hade ju för fan offrets blod på sina skor och har ju erkännt att han sparkat honom så vad det är inte mer än rätt att han får stå för det...
Citera
2008-05-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Frågor om forumet tar man i forumet Flashback, även om de handlar om Censur och yttrandefrihet.

/ Mod

C och Y --> Flashback

Ok sorry då gör jag ett ny försök där kan någon vänlig själ hjälpa mig att flytta den här?
Citera
2008-05-06, 22:52
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Det står/stod ju förut i alla fall när man surfade in på FB att sidan sidan var förbjuden i Sverige och att de försökt att stänga den och något om rätten att få tala fritt om allt.

Jag antar att serven inte ligger i Sverige efter som sidan ju existerar ännu.
Eller att FB kring gått detta på något sätt.

Så nu min fråga varför dessa förbannade stjärnor i alla namn och varför, stängda trådar och avstängningar om någon gör det?

Om nu inte staten kan stänga sidan så måste det ju vara moderatorerna här på FB som är en bunt jävla FEGISAR...

Det brukar ju vara ett jävla liv här om att man inte skriver om invandrarnas brott i tidningarna och att media samt PK-gänget inte vågar säga sanningen
Hejsan, jag är moderator i ett par avdelningar här på flashback och hur modig som helst. Det har jag fått från min pappa som är modigast i världen.

Det handlar inte om hur modiga moderatorerna är, vi har ett regelverk på flashback som du hittar här: http://www.flashback.org/rules/. Anledningen till att flashback måste följa dessa regler är för att annars kan forumet tvingas stänga ner.

Servrarna står fortfarande i Sverige. Jag vet inte varför folk skriver stjärnor i namn de spekulerat i så det får du fråga dom som gör det. PM-funktionen är ett alldeles ypperligt verktyg för detta. Testa!
Citera
2008-05-06, 22:55
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Va fan ok om man bara ljuger i syfte att skada någon men han Bonnier-ungen hade ju för fan offrets blod på sina skor och har ju erkännt att han sparkat honom så vad det är inte mer än rätt att han får stå för det...
Hur vet du detta?

Det är här det skiljer sig, du får inte hänga ut folk hur som helst, läs PUL så kommer du se detta.
Citera
2008-05-06, 23:01
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Hur vet du detta?

Det är här det skiljer sig, du får inte hänga ut folk hur som helst, läs PUL så kommer du se detta.
Problemet här är att man inte kan se skillnad på den PUL som gäller för tex en dagstidning och den PUL som gäller för ett forum, även om vi idag har en betydligt friare tolkning av PUL för forum, pga en dom i Högsta domstolen, så har vi inte lika fria tyglar som en dagstidning, men det förståt inte folk, tyvärr.

/mvh ikh
Citera
2008-05-06, 23:18
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Problemet här är att man inte kan se skillnad på den PUL som gäller för tex en dagstidning och den PUL som gäller för ett forum, även om vi idag har en betydligt friare tolkning av PUL för forum, pga en dom i Högsta domstolen, så har vi inte lika fria tyglar som en dagstidning, men det förståt inte folk, tyvärr.

/mvh ikh
Nej det är sant, naturligtvis måste man vara insatt i mycket mer än PUL för att förstå vad man får skriva på ett forum, det var mest ett exempel. Angående ansvarig utgivare och elektroniska anslagstavlor osv osv så kan det bli hur mycket som helst. Men PUL är en bra början om man vill förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in