Citat:
Ursprungligen postat av Wiiga
Hmm, är det en intel låter det faktist lite högt då de vanligtvis brukar ha en aning lägre temperaturer än AMD.
Frågan är ju, är din CPU så varm vid "idle" eller efter du har spelat eller gjort något annat som drar en del CPU?
Är den så varm vid idle så skulle jag nog tro att det är något som är lite galet, förslagsvis skulle jag kolla hur snabbt fläkten snurrar med tex Everest om du nu har någon sensor för det dvs !
Kolla även vad tillverkaren av CPU-kylaren har för hastighet på just den fläkten.
Ja du kanske tom kan höja hastigheten på den och se om det blir bättre?

Jag har ingen aning om vad min kylare heter. Har slängt förpackningen, vet endast att det är en arctic cooler. Fläkten för CPUn går enligt Everest på
2766 RPM. Hur höjer man hastigheten (ifall den skulle se för låg ut)?
Citat:
Ursprungligen postat av psychotropic
60 grader måhända vara lite över det normala men det känns som att det inte gör någonting då du inte upplever problem med att datorn hänger sig eller bootar om. Processorn är dessutom så gammal att den antagligen lär bytas långt innan den ger upp.
Nja, jag vill bara inte att den ska ge upp
långt innan jag hinner byta den.
Men om vi ponerar att jag ska fixa en ny processor, vad bör jag köpa?
Jag har följande specs:
Modrekort: Asus P5PL2/P5LD2 Family
RAM: 1gb Kingston stickor (2 st = 2gb tot)
Grarikkort: ATI Radeon x1950Pro
Anledningen till att jag frågar är att vissa komponenter tydligen arbetar bättre med vissa andra komponenter, och eftersom jag inte är så insatt i den världen så vore det väldigt snällt om någon kunde berätta vilken CPU som skulle passa bäst med min hårdvara (ovan).
Tack för alla svar.