• 1
  • 2
2008-11-20, 12:08
Medlem
psychotropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Heydrich
Ingen fara alls, min ligger konstant på 200 grader

Nej det gör den inte.

Däremot hade jag för ett par år sedan en dator i gillestugan ute på gården. Under sommaren när solen låg på gick CPU temp upp mot 105 grader vilket pågick hela sommaren.

Två maxtor diskar gick, men i övrigt klarade sig datorn bra. Så vitt jag vet lever den än idag, säkert 5 år senare.
Citera
2008-11-20, 12:26
Bannlyst
Min har stått och tankat porr nu i 86 dygn i sträck, gissar att temperaturen ligger kring 200 kan inte det stämma? Vad är max för temperaturen?
Citera
2008-11-20, 12:38
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ingen fara alls, min ligger konstant på 200 grader
Åh fan! Är det samma som jag har eller??

*p12*

Skämt åsido, problemet verkar ha löst sig. Jag sparkade ner burken på golvet, bände upp luckan och stoppade in dammsugarslangen mitt i skiten. Sedan lät jag dammsugaren sköta sitt jobb i några minuter, och nu när jag startade upp datorn igen så ligger CPUn på under 40 grader (ca 38). Jag känner mig som en 1337 haxxor som klarade problemet själv.

Däremot skulle det inte förvåna mig om tempen stiger om några minuter.

Tackar ödmjukast för all hjälp. Tar dock fortfarande gärna emot förslag på ny CPU.

P.S. Nej, jag skötte dammsugningen snyggt och prydligt. No worries.
Citat:
Min har stått och tankat porr nu i 86 dygn i sträck, gissar att temperaturen ligger kring 200 kan inte det stämma? Vad är max för temperaturen?
Kan vara Fahrenheit.
Citera
2008-11-20, 15:00
Medlem
jokkaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Hur länge hade du haft fläkten som var dålig? Jag har nämligen haft min i snart 2 år. Vad är den generella livstiden för kylfläktar?

hade haft min dator ett år
Citera
2008-11-20, 15:36
Medlem
Troligts avatar
Ett tips när ni härjar runt med dammsugaren halvhjärtat i datorn är att hålla eventuella fläktar stilla annars kan det bli lite knas.

Idlar man man närmare 60c mitt i vintern på en stationär burk så är det dags att se över kylningen.
Jag ligger på runt 35-40 med min cpu (e8500) 1.3vcore samt lagom överklockning. Då sitter ändå min fläkt på en 5v adapter och viskar samt SLI system som grillar ganska bra under cpu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in