• 1
  • 2
2008-11-17, 23:00
Medlem
Hej jag är en 20- årig tjej som skulle vilja förändra min kroppsform. Inte direkt tappa en massa kilon utan bara omformas lite.
Det är så att jag har en ganska så normal/smal midja och ser ganska proportionerlig ut överallt utom när det gäller mina lår. De är riktigt stora och muskliga och passar inte min kropp då sedan vaderna smalnar av. Jag har ridit regelbundet i 10 år och detta är förmodligen anledningen till mina jättemuskler. Jag undrar om det finns något sätt att "förminska" sina lår. Alternativet som jag förstår är väl att sluta rida, men det vill jag helst inte göra bara på grund av detta. Dessutom, om jag nu skulle sluta rida, kommer allt detta att omvandlas till fett då?

Vikt- ca 60 kg
BMI- 21,2
Citera
2008-11-17, 23:02
Medlem
En bild vore bra

Muskler och fett är helt olika saker så om du skulle förlora dina muskler skulle dom inte förvandlas till fett.
Citera
2008-11-17, 23:31
Medlem
Dreass avatar
BMI är värdelöst, din längd hade varit bättre, orkar heller inte räkna ut vad din längd är. Men för att minska låren måste du gå ner i vikt, finns inget annat att göra. Kcal in vs kcal ut. springa och gå är bra ifall man vill gå ner
Citera
2008-11-17, 23:35
Medlem
Ät lite mindre protein så att du går ner i vikt, så kommer kroppen ta reserver från musklerna, och har du mest muskler i låren så torde det minska mycket där. Eller har jag fel nu ?
Citera
2008-11-18, 00:07
Medlem
börja ta promenader
Citera
2008-11-18, 00:37
Medlem
Marmosets avatar
Stretching efter träning ger mer långsmala muskler har jag för mig, rätta mig gärna ni som eventuellt vet bättre

Har du av naturen fått s.k. klassiska "ridbyxlår" så är det tyvärr bara fettsugning som hjälper.

Sluta inte att rida bara för att du har tillfälliga funderingar över hur din kropp ser ut just nu!
Citera
2008-11-18, 00:40
Medlem
TKDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset
Stretching efter träning ger mer långsmala muskler har jag för mig, rätta mig gärna ni som eventuellt vet bättre

Har du av naturen fått s.k. klassiska "ridbyxlår" så är det tyvärr bara fettsugning som hjälper.

Sluta inte att rida bara för att du har tillfälliga funderingar över hur din kropp ser ut just nu!

Fel. Du kan inte ändra formen på dina muskler utan att operera dom. "långa slanka muskler" är en myt som någon söt journalist på aftonbladet kommit på. Formen på musklerna har med dina gener att göra, större eller mindre kan du påverka men inte formen eller var dina fästen sitter.
Citera
2008-11-18, 00:41
Medlem
Dreass avatar
Du kan inte forma en muskel genom streching, streching gör inte muskeln längre(streching minskar heller inte träningsvärk). Gå ner i vikt säger jag igen, på kolozzeum finns det en bra deffguide
Citera
2008-11-18, 01:59
Medlem
moderatswings avatar
OT raderat!
Topic är hur man får mindre lår.
INTE huruvida TS har rätt i att hon har stora lår eller ej.

Håll er till topic!!!
/mod
Citera
2008-11-18, 13:37
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Träna vader och överkropp så ser inte låren inte så stora ut i förhållande till kroppen.
Citera
2008-11-18, 13:39
Bannlyst
Sluta ät och rid?

Det funkar varje gång.
Citera
2008-11-18, 20:23
Medlem
bramseruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
BMI är värdelöst, din längd hade varit bättre, orkar heller inte räkna ut vad din längd är. Men för att minska låren måste du gå ner i vikt, finns inget annat att göra. Kcal in vs kcal ut. springa och gå är bra ifall man vill gå ner

1.68 cm...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in