2010-09-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avgas
Det är nog oftare så att folk inte har motivationen. Finns nog en hel del målare som är "duktiga" nog för att lägga bra grejer på tåg.
Folk i allmänhet har inte motivationen att fortsätta kötta år ut och år in som vissa gör.
Det är klart att de finns folk som är kapabla till att lira feta paneler o så,inget snack om saken

Citat:
Ursprungligen postat av KillForSatan
hur pass mycket jag själv kör är inte det minsta relevant. och var har jag nämnt bst? jag har inte yttrat ett jävla ord om dom. men vill ni dyrka några toypanels så låt gå då...
Nej men du klagar på panelerna och de är skitfula och gräsliga, fine, men hur många tror du är kapabla till att stå och lägga så snygga paneler som bst* gör,
Du är för internetkåt, sätt in dig i scenen och lira lite tåg själv så får du se att det kanske inte är så lätt att prestera som Bst eller ANDRA duktiga tågmålare..
Senast redigerad av trashbag 2010-09-15 kl. 00:56.
Citera
2010-09-15, 16:59
Medlem
Christian IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christian II
Finns en update från idag.

http://vaktad.se/muhammed-cecen/

Känns bara fett onödigt att hänga ut random BT-turk. Love them or loathe them, men någon form av ordningsvakter kommer nog alltid att behövas i ett civiliserat samhälle. Att det går inflation i begåvningshandikappade ordningsvakter beror på borgarnas skolpolitik (där säkerhet och/eller naturbruk snart är de enda kvarvarande gymnasielinjer pga generösa bidragssystem till friskolorna), men det är ju inte skäl att hänga ut någon stackare som har råkat gripa någon full klottrare.

CSG är naturligtvis en helt annan kategori.

Polisarslet Jan Karlsen kan oemotsagt antyda att det är ordningspolisen Kling och Klang som hängs ut, och den senaste updaten verkar tyvärr ge honom vatten på kvarn.
Senast redigerad av Christian II 2010-09-15 kl. 17:25.
Citera
2010-09-15, 17:07
Medlem
Citat:

Känns bara fett onödigt att hänga ut random BT-turk. Love them or loathe them, men någon form av ordningsvakter kommer nog alltid att behövas i ett civiliserat samhälle. Att det går inflation i begåvningshandikappade ordningsvakter beror på borgarnas skolpolitik (där säkerhet och/eller naturbruk snart är de enda kvarvarande gymnasielinjer), men det är ju inte skäl att hänga ut någon stackare som har råkat gripa någon full klottrare.

Polisarslet Jan Karlsen kan oemotsagt antyda att det är ordningspolisen Kling och Klang som hängs ut, och den senaste updaten verkar tyvärr ge honom vatten på kvarn.

Kan inte annat än att hålla med dig om att Bt inte har så mycket med klotterspan att göra, tycker fokus borde läggas på csg, som du säger, det är två helt olika bolag med helt olika uppgifter.

Väktare och polis är självklart i ett samhälle, vi lever inte i ett anarkistiskt samhälle..
Men csg som tar allt en nivå högre,behövs inte i mina ögon,häng ut de
Citera
2010-09-15, 17:08
Medlem
Christian IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soepa
Alltså, CSG misslyckas då jag hört från någon via whoa/flashback, minns inte helt, men att csg hade sagt att de ska få bort graffitin ifrån Stockholms tunnelbanor & pendeltåg.

Ja för det rullar ju så fantastiskt mycket i Stockholm! Värsta färgkavalkad man möts av när man går ner på första bästa tub/pendelstation och väntar på tåget.

Tyvärr har dom politiker som givit CSG mandat lyckats. Att konstatera detta faktum borde vara grundförutsättningen för ett framtida motstånd. Demokratin har lyckats.
Citera
2010-09-15, 17:25
Medlem
Soepas avatar
Citat:
Ja för det rullar ju så fantastiskt mycket i Stockholm! Värsta färgkavalkad man möts av när man går ner på första bästa tub/pendelstation och väntar på tåget.

Det rullar inte alltid, men målas en del.
Men jag orkar inte tjafsa om detta mer, folk verkar bry sig mer om hur grafftin ser ut, när syftet var att csg misslyckas.

kthxbye.
Citera
2010-09-15, 17:55
Medlem
Christian IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soepa
Det rullar inte alltid, men målas en del.
Men jag orkar inte tjafsa om detta mer, folk verkar bry sig mer om hur grafftin ser ut, när syftet var att csg misslyckas.

kthxbye.

Om syftet är att csg ska mislyckas så finns det väl bättre metoder?

http://www.fotolog.com/klotter/35762392

Allt hamnar förr eller senare i statistiken som "skadegörelse" även om det kanske tar ett halvår innan det tas bort.
Citera
2010-09-16, 00:37
Medlem
piprensarens avatar
Citat:

Känns bara fett onödigt att hänga ut random BT-turk. Love them or loathe them, men någon form av ordningsvakter kommer nog alltid att behövas i ett civiliserat samhälle. Att det går inflation i begåvningshandikappade ordningsvakter beror på borgarnas skolpolitik (där säkerhet och/eller naturbruk snart är de enda kvarvarande gymnasielinjer pga generösa bidragssystem till friskolorna), men det är ju inte skäl att hänga ut någon stackare som har råkat gripa någon full klottrare.

ChristianII är du outad på vaktad.se som det svin jag tror du är. Sluta böla över vaktad verkar bara som du engagera dig i diskussioner mot graffiti och mot den sidan. Den är bara till för att göra leken lite jämnare. Ni vet redan vem vi alla är så varför ska vi inte veta vem ni är era jävla amöber.
Citera
2010-09-16, 14:15
Medlem
Christian IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piprensaren
ChristianII är du outad på vaktad.se som det svin jag tror du är. Sluta böla över vaktad verkar bara som du engagera dig i diskussioner mot graffiti och mot den sidan. Den är bara till för att göra leken lite jämnare. Ni vet redan vem vi alla är så varför ska vi inte veta vem ni är era jävla amöber.

Så om man tycker det är onödigt att varenda svartskalle som har gått ut säkerhetsgymnasiet hängs ut på internet är man alltså en graffitihatare. Jag har inte ifrågasatt varför vissa väktare hängs ut på vaktad, jag har ifrågasatt varför begåvningshandikappade säk-studenter kategoriskt ska hängas ut på internet.

Man måste skilja på kartläggning och exponering. Om vi jämför med det andra stora gisslet i vår tid utöver graffiti; terrorismen. Tjetjenen som råkade spränga sig själv i Köpenhamn eller albanerna som nästan eldade upp Lars Vilks förtjänar naturligtvis plats på Expressens löpsedlar. Sedan har sannolikt Säpo och danska PET detaljerad dokumentation över samtliga svartskallar som kan tänkas sympatisera med terrorismen, men skulle samtliga dessa svartskallar kategoriskt hamna på Expressens eller Jyllandspostens löpsedlar skulle ju demokratin bara skjuta sig själv i foten. Kategorin Nazister funkade väl för 10 år sedan, då var nazism en mobbad sekt för utstötta. Idag är nazism mainstream. De enda som riskerar att hängas ut kategoriskt på varenda löpsedel idag är väl klottrare som hämnd för att någon BT-turk har blivit hotad i tjänst, och det tror jag vore olyckligt.

Så länge det inte är bevisat att Svartskallen från Säkerhetsgymnasiet har begått något övertramt så förtjänar han att förbli ett "cold case".
Senast redigerad av Christian II 2010-09-16 kl. 14:20.
Citera
2010-09-16, 16:14
Medlem
Hugg bara
Citera
2010-09-16, 16:48
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Så om man tycker det är onödigt att varenda svartskalle som har gått ut säkerhetsgymnasiet hängs ut på internet är man alltså en graffitihatare. Jag har inte ifrågasatt varför vissa väktare hängs ut på vaktad, jag har ifrågasatt varför begåvningshandikappade säk-studenter kategoriskt ska hängas ut på internet.

Man måste skilja på kartläggning och exponering. Om vi jämför med det andra stora gisslet i vår tid utöver graffiti; terrorismen. Tjetjenen som råkade spränga sig själv i Köpenhamn eller albanerna som nästan eldade upp Lars Vilks förtjänar naturligtvis plats på Expressens löpsedlar. Sedan har sannolikt Säpo och danska PET detaljerad dokumentation över samtliga svartskallar som kan tänkas sympatisera med terrorismen, men skulle samtliga dessa svartskallar kategoriskt hamna på Expressens eller Jyllandspostens löpsedlar skulle ju demokratin bara skjuta sig själv i foten. Kategorin Nazister funkade väl för 10 år sedan, då var nazism en mobbad sekt för utstötta. Idag är nazism mainstream. De enda som riskerar att hängas ut kategoriskt på varenda löpsedel idag är väl klottrare som hämnd för att någon BT-turk har blivit hotad i tjänst, och det tror jag vore olyckligt.

Så länge det inte är bevisat att Svartskallen från Säkerhetsgymnasiet har begått något övertramt så förtjänar han att förbli ett "cold case".

Håller med här, borde finnas en förklaring till varför personerna är uthängda. Tanken är väl att besökare/offer ska fylla i, men det kan vara rätt svårt eftersom om man skriver om en specifik incident så är det väl inte så svårt för vakterna att fatta vem som skrivit vad.
Citera
2010-09-16, 17:14
Medlem
piprensarens avatar
Citat:

95% av alla väktare och poliser är svin när de gör ett grip. Jag fattar dock inte hur de som jobbar för CSG tänker. Visst är det okej att vi har bilder på varenda jävla klotterfitta som har åkt fast och dokumenterar det. Visst är det mer okej att ni har bilder på oss än vi har bilder på er. De bilder som ligger ute på vaktad är fottade av graffare av en anledning. Att vi ska känna igen er och ni känner redan igen oss. Så va helvete ? Det är en del av leken vi måste förbättras för att minska torskar annars kommer vi låta csg ta oss gång på gång.
Citera
2010-09-16, 19:37
Bannlyst
Vi borde picasso bomba mer än att lägga panels, försök att förstöra så mycket som möjligt.

En CSGare sa till mig en gång "Vi uppskattar snygga panels, inte insides"

Varför? Insides lyckas man, panels torskar man (oftast)

Vi måste förstöra mer genom att köra insides, picasso bomba.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in