Citat:
Med bevisa menade jag självfallet något som vi kunde bevisa över internet eftersom vi aldrig kommer träffas kan vi inte bevisa något genom visum. Sedan det första du skrev har du kallat mig troll och det börjar bli tröttsamt. Då finns det många tusen ''troll'' här i Sverige bara som hyllar DFR Korea i olika organisationer och partier som svensk-koreanska vänskapsföreningen, kommunistiska partiet mm. Det främjar liksom inte debatten att du börjar kalla folk för troll, tycker inte du det själv?
Ursprungligen postat av mickes418
Nej, har inte begärt att titta på något från dig. Du sa att det inte gick att bevisa. Uppenbarligen var det ytterligare ett fel (bland alla andra). Den enda som är dum i huvudet här är du, ett riktigt menlöst troll.
Citat:
Ideologin är det som styr deras verklighet. Det är juchepolitiken man följer och försöker efterlikna. Sedan är Juche kanske det mest revolutionerande sätt att styra ett land eftersom det kräver så ofantligt mycket av systemet för att kunna implementeras men det är en annan sak. Man har som alla andra länder brister dock. Men den internationella blockaden skulle försvårat mycket för alla länder. Dessutom bombades Nordkorea så ofantligt mycket av USA under kriget att landet bokstavligen var helt i ruiner. Nu har man gratis sjukvård och skola så mycket bra har skett.
Jag vet om alla dina "fakta" och har läst denna tråd från start och du har fan knappt en bokstav rätt i något. Det enda du vet något om är ideologin, men du har inte ett rätt när det gäller verkligheten.
Citat:
Jag känner inte mina riktiga föräldrar och jag tvivlar att de hade det gott ställt för då hade jag inte levt i Sverige. Mina adopterade föräldrar är lägre medelklass så det beror väl på hur man definierar ''gott ställt''.
Källa? Eller sitter du och anklagar folk hej vilt utan att ha fakta. Då kan jag göra det med. Tror du är en liten snorvalp som har föräldrar som har det ganska gott ställt. Ditt uppror mot dessa är att söka dig till extrema ideologier och ser allt från väst som något ont. I själva verket bottnar det bara i en tragisk ensamhet och brist på vänner i verkliga livet. Är jag nära?
Jag kan försäkra om att jag har många vänner som delar mina åsikter. Många i Sverige är vänster som tur är som inser att mycket av det väst gjort här i världen är av ondo. Speciellt imperialismen som än idag utgör en av grundbultarna i väst.