2010-05-11, 09:46
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDRockefeller
. Du peak:ar lätt de många (utvalda av partiet, såklart) hjärntvättade kinesiska utbytesstudenter jag haft nöjet (på ett rent bisarrt humoristiskt sätt) att samtala med.

Vad betyder detta? Jag måste ha missat det. Anser du att alla kinesiska studenter i världen skulle vara utvalda av Kommunist partiet?
Citera
2010-05-11, 11:54
Bannlyst
Citat:
Saturos, jag skulle gärna vilja se något slags bevis på att du inte är ett troll.
Var övertygad vid dina första inlägg att så var fallet, men du har verkligen fortsatt tuffa på - iofs. med ett evigt duckande på frågor, dock fortfarande svar.

Du är alltså på riktigt hjärntvättad, och anser att NK verkligen är det land som är närmast en utopi?
Måste lägga korten på bordet och säga att det är fruktansvärt fascinerande. Du peak:ar lätt de många (utvalda av partiet, såklart) hjärntvättade kinesiska utbytesstudenter jag haft nöjet (på ett rent bisarrt humoristiskt sätt) att samtala med.

F ö - Hur går det med flytten till NK? Kan du inte rapportera lite hur processen framskrider?
Varför inte starta en blog väl på plats där du beskriver hur fantastiskt allt är? Gärna foto/videoblog så att vi får se idyllerna på landsbygden, alla lyckliga människor som njuter av friheten.

Skämt å sido, hur långt har du kommit i din planerade utvandring?
Bevisa att jag inte är ett troll? Svensk-koreanska vänskapsföreningen är en riktig organisation här i Sverige med några tusen medlemmar och sympatisörer. Visst det är inte mycket men det är en del som ser problemen som finns i DFR Korea men som också ser de stora överdrifterna och lögnerna om landet och det är det jag har försökt att belysa i denna tråd.

Flytten till NK är inte nära att ske än. Det är en väldigt lång process och jag måste säkerligen åka dit fler gånger för att knyta en närmare kontakt med landet och få medborgarskap mm innan det finns en chans till det.
Citera
2010-05-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korp
Vad betyder detta? Jag måste ha missat det. Anser du att alla kinesiska studenter i världen skulle vara utvalda av Kommunist partiet?

Jag ansåg att de jag samtalat med garanterat är, precis som jag skrev i mitt inlägg. Främst grundat på att de sa det själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Saturos
Bevisa att jag inte är ett troll? Svensk-koreanska vänskapsföreningen är en riktig organisation här i Sverige med några tusen medlemmar och sympatisörer. Visst det är inte mycket men det är en del som ser problemen som finns i DFR Korea men som också ser de stora överdrifterna och lögnerna om landet och det är det jag har försökt att belysa i denna tråd.

Flytten till NK är inte nära att ske än. Det är en väldigt lång process och jag måste säkerligen åka dit fler gånger för att knyta en närmare kontakt med landet och få medborgarskap mm innan det finns en chans till det.

När är nästa resa planerad? Kan du inte, som jag skrev, ta lite bilder "utanför" den vanliga guide-turen? Påpekar du ditt positivt inställda engagemang och intresse för Juche, samt planerade flytt borde det ju inte vara några problem(?)
Citera
2010-05-11, 14:26
Medlem
korps avatar
Citat:
Jag ansåg att de jag samtalat med garanterat är, precis som jag skrev i mitt inlägg. Främst grundat på att de sa det själv.

Det där är ju direkt löjligt, jag vet inte hur många Kinesiska "utbytesstudenter" det finns i Sverige eller vilket litet skit universitet du går på, men här i London dräller det av svinrika kinesiska studenter (inte fan är de "utbytesstudenter" heller) samt en stor Kinesisk utvandrarbefolkning, jag har massor med vänner från båda dessa grupper, inklusive exflickvänner. Att Kommunist partiet skulle ha någon större roll eller ens möjlighet att ha en roll i vilka som studerar utomlands är ju direkt löjligt. Möjligen om det är fattiga studenter som sökt statligt stipendium, men de är försvinnan få jämfört med alla andra.

Troligen tyckte de kineser du pratade med att du var en liten korkad, naiv bonde från en litet skitland och som de ville driva lite med.
Citera
2010-05-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korp
Det där är ju direkt löjligt, jag vet inte hur många Kinesiska "utbytesstudenter" det finns i Sverige eller vilket litet skit universitet du går på, men här i London dräller det av svinrika kinesiska studenter (inte fan är de "utbytesstudenter" heller) samt en stor Kinesisk utvandrarbefolkning, jag har massor med vänner från båda dessa grupper, inklusive exflickvänner. Att Kommunist partiet skulle ha någon större roll eller ens möjlighet att ha en roll i vilka som studerar utomlands är ju direkt löjligt. Möjligen om det är fattiga studenter som sökt statligt stipendium, men de är försvinnan få jämfört med alla andra.

Troligen tyckte de kineser du pratade med att du var en liten korkad, naiv bonde från en litet skitland och som de ville driva lite med.

Jag stötte på dem i Gifu samt Tokyo under en 2-års-period.
Ville de driva med bönder fanns det roligare personer att prata med - T.ex. Mongoler.
Möjligt att de var fattiga studenter med statligt stöd, deras ekonomiska situation var inget jag frågade om.
Säger bara som det var, de var hjärntvättade människor som inte kunde greppa riktigt, att det fanns andra alternativ än Kinas system - trots utlandsvistelsen.

Nu OT:ar vi ordentligt här, skicka PM om du vill diskutera vidare.

Ber om ursäkt till TS och tycker att vi nu skall fortsätta diskutera NK.
Citera
2010-05-11, 17:56
Bannlyst
Nordkorea måste vara ett av de bästa länder i världen. Har varit där, och jag befolkningen var vänlig. Kan man flytta dit, går språk kurs just nu.
Citera
2010-05-11, 18:35
Bannlyst
Citat:
När är nästa resa planerad? Kan du inte, som jag skrev, ta lite bilder "utanför" den vanliga guide-turen? Påpekar du ditt positivt inställda engagemang och intresse för Juche, samt planerade flytt borde det ju inte vara några problem(?)
Ingen resa är planerad just idag. Men troligen åker jag med i nästa årliga resa som den svensk-koreanska vänskapsföreningen åker. Vi försöker åka varje år och närmare knyta den redan stora vänskapen mellan våra folk. Det är inte riktigt så simpelt att flytta dit eftersom de vill vara helt säkra att man inte är en amerikansk/sydkoreansk spion och annat av naturliga skäl är de strikta på det området.

Vi åkte runt med buss i hela DFR Korea och inte bara i Pyongyang. Gå till vår hemsida om du vill se dessa bilder som vi tog.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Stalin
Nordkorea måste vara ett av de bästa länder i världen. Har varit där, och jag befolkningen var vänlig. Kan man flytta dit, går språk kurs just nu.
Ja det är möjligt att flytta dit men det är inte enkelt. Det gläder mig att du är kunnig nog att inse hur bra land det är egentligen bortom all propaganda så är det ett tätt, sammankopplat land.
Citera
2010-05-11, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ingen resa är planerad just idag. Men troligen åker jag med i nästa årliga resa som den svensk-koreanska vänskapsföreningen åker. Vi försöker åka varje år och närmare knyta den redan stora vänskapen mellan våra folk. Det är inte riktigt så simpelt att flytta dit eftersom de vill vara helt säkra att man inte är en amerikansk/sydkoreansk spion och annat av naturliga skäl är de strikta på det området.

Vi åkte runt med buss i hela DFR Korea och inte bara i Pyongyang. Gå till vår hemsida om du vill se dessa bilder som vi tog.

Ja det är möjligt att flytta dit men det är inte enkelt. Det gläder mig att du är kunnig nog att inse hur bra land det är egentligen bortom all propaganda så är det ett tätt, sammankopplat land.

Ja, ofta man lyssnar på USA propaganda
Citera
2010-05-12, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ja det är möjligt att flytta dit men det är inte enkelt.

Måste man inte vara asiat? Har svårt att se en vit människa leva i Nordkorea om han inte är där som typ forskare och bara tillfälligt.
Citera
2010-05-12, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Severoth
Måste man inte vara asiat? Har svårt att se en vit människa leva i Nordkorea om han inte är där som typ forskare och bara tillfälligt.
Faktiskt inte. En spanjor jag träffade i Korea hade medborgarskap i DFR Korea. Han var visst ledare för den internationella vänskapsföreningen. Dessutom vet jag om några amerikaner som blev medborgare i DFR Korea och som fortfarande bor och verkar i landet. Så man behöver inte vara asiat för att leva där permanent. De har det bra där och diskriminering är icke existerande mot utlänningar.
Citera
2010-05-12, 21:01
Medlem
Rigels avatar
Citat:
Han måste i alla fall ge sitt godkännande till det, ingen annan har makten att avgöra det.
Sant och ingen annan i Nordkorea har makten att besluta eller avgöra någonting, all politisk makt utgår från Kim IL Jong därför är alla missförhållanden i Nordkorea ENBART Kim Il Jongs fel, för det är han som har fattat de beslut som är den direkta grunden till dessa missförhållanden, ansvaret faller på Kim Il Jong ALENA!

Citat:
Faktiskt inte. En spanjor jag träffade i Korea hade medborgarskap i DFR Korea. Han var visst ledare för den internationella vänskapsföreningen. Dessutom vet jag om några amerikaner som blev medborgare i DFR Korea och som fortfarande bor och verkar i landet. Så man behöver inte vara asiat för att leva där permanent. De har det bra där och diskriminering är icke existerande mot utlänningar.
Antalet utlänningar är nästan obefintligt i Nordkorea, i synnerhet icke-asiater, så det är ingen större uppoffring att behandla detta fåtal individer schysst.

Släpp in 500000 tusen araber, 500000 negrer och 500000 tusen latinamerikaner och japaner till Nordkorea och se vad som händer.

Fotnot: Det låter onekligen som lite av ödets ironi när nordkoreanska tyskspråkiga tolkar kallar Kim IL Jong "Unser grosse Führer"
Senast redigerad av Rigel 2010-05-12 kl. 21:12.
Citera
2010-05-12, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rigel
Sant och ingen annan i Nordkorea har makten att besluta eller avgöra någonting, all politisk makt utgår från Kim IL Jong därför är alla missförhållanden i Nordkorea ENBART Kim Il Jongs fel, för det är han som har fattat de beslut som är den direkta grunden till dessa missförhållanden.

Antalet utlänningar är nästan obefintligt i Nordkorea, i synnerhet icke-asiater, så det är ingen större uppoffring att behandla detta fåtal individer schysst.

Släpp in 500000 tusen araber, 500000 negrer och 500000 tusen latinamerikaner och japaner till Nordkorea och se vad som händer.
Fel. Av flera skäl som jag tidigare belyst i tråden. Bland annat det USA i flera decennier gjort sig skyldiga till som varit direkt skadligt mot landet. Att ens skylla allt på Kim Jong Il visar hur hjärntvättad man är av propaganda. När USA just nu blockerar Nordkorea och dessutom straffar landet ekonomiskt. USA droppade mer bomber över Nordkorea än de gjort mot något annat land. Hela landet var helt i ruiner. USA har sedan genom många olika aktioner förstört för landet som jag tidigare visat.

Utan Kim Il Sung och Kim Jing Il hade det snarare varit sämre av flera naturliga skäl. Sydkoreas rikedom är artificiell och skapades av att USA ville få de att sse bättre ut än grannen i nord. Konstigt dessutom att USA stöttade Sydkorea i 40 år fast de var en stenhård dikatur? Kan det vara för att de inte bryr sig om demokratier så länge det passar deras agenda? Det ständigt hycklande USA slår till än en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in